Додека италијанскиот бренд се подготвува да го лансира Tonale во САД, како и претстојните електрични возила, шефот на американскиот пазар на Alfa Romeo размислува многу за квалитетот….
Поминаа осум години откако Alfa Romeo се врати на американскиот пазар со егзотичниот двосед 4C Spider, проследен со седанот Giulia и crossover моделот Stelvio. Пред овие возила, имаше ограничено издание на Alfa Romeo 8C Competizione во играта, а првиот примерок пристигна во САД во 2008 година. Некои може да се најдат на половниот пазар денес за над 300.000 долари.
Ниту една од неодамнешните понуди на Alfa Romeo во Соединетите Држави не беше хит во контекст на богатото наследство на италијанскиот бренд, можеби затоа што некои модели беа премногу достапни за да се сметаат за повеќе „мејнстрим“ производи, рече Лари Доминик, виш потпретседател и шеф на Alfa Romeo и Fiat за Северна Америка.
„Алфата никогаш не требаше да биде достапна по „мејнстрим“ цена“, изјави Доминик за новинарите во Детроит минатата недела. За евиденција, тој не сигнализираше можно зголемување на цената во блиска иднина, но зборуваше за исклучително атрактивните договори за лизинг што беа претходно достапни.
„Alfa е врвен бренд. Едноставно, тоа беше премиум бренд кој не мораше да се чувствува како премиум бренд. Сега навистина се однесуваме како премиум бренд“.За Доминик, тоа значи подобрување на искуството на клиентите за оние кои сакаат да потрошат најмалку 44.000 долари за Alfa Romeo во САД. Во изминатите три години, италијанскиот бренд постигна слаб резултат во индексот за услуги на клиентите на JD Power, кој го мери задоволството на клиентите преку анализа на одржување и поправки во франшизираните дилери или сервисни центри.
Рангирањето за 2022 година се заснова на одговори од 67.185 сопственици или закупувачи.Во 2020 година, првата година кога Alfa беше вклучена во студијата CSI, италијанскиот бренд постигна 792 на скала од 1.000 поени, ставајќи го на 13-то место од 14 премиум брендови. Резултатите се подобрија во 2021 и 2022 година (797 и 801 соодветно), но Alfa заврши на последното место двете години.
Доминик смета на подобри резултати во 2023 година. „SCI (рангот за 2023 година) излегува за неколку недели. Ги држиме(стискаме) палците. Да видиме како Аlfa ќе се рангира во испитувањето на CSI“, изјави Доминик. „Според мое мислење, ние ќе бидеме, ако не најнапредниот бренд, тогаш еден од најдобрите во индустријата.
Тој исто така рече дека тимот на Alfa Romeo „целосно го променил начинот на размислување во контекст на третманот и односот кон продавачите“, истакнувајќи дека да се дејствува како врвен бренд значи да се фокусираме на квалитетот на возилата што „излегуваат од нашите фабрики. “, особено новиот crossover модел Tonale кој пристигнува во САД во мај, а подоцна ќе стаса и електричен модел на батерии.
Додека рангирањето на JD Power SSI укажува на многу простор за подобрување, Alfa Romeo веќе има остварено добивки на планот за малопродажба и купување, како што е потврдено од индексот на задоволство од продажбата следен од JD Power. Во 2017 година, првата година на Alfa во студијата SSI, брендот се рангираше на 13-то место од 14 премиум брендови со резултат од 755 на скала од 1000 поени.
Имаше мало подобрување во 2018 година (резултат од 759), но Alfa остана на еден скалило од дното. Беше блиску до средината на премиум групата во 2019 година (резултат од 798), но брендот падна во 2020 година (резултат од 797) на 13-то место. Во 2021 година, Alfa Romeo се најде на деветтото место (резултат од 808) меѓу луксузните брендови за американскиот SSI, а минатата година италијанскиот производител на автомобили го прескокна целиот луксузен сегмент и го зазеде првото место, со оценка од 833.
„Значи, се работи за веднаш да се третираат клиентите и да им се даде вистинското искуство“, рече Доминик. „Автомобилите се неверојатни, не би можел да побарам подобри автомобили. Постојат две други студии на JD Power кои Доминик не ги спомна кога разговараше со новинарите: Првичната студија за квалитет (следење на бројот во листата на проблеми најдени на 100 возила во текот на првите 90 дена од сопственоста) и автомобилски перформанси, извршување и распоред во САД ( APEAL) студија (мерење на емоционалната приврзаност на сопствениците и нивото на возбуда за нивното ново возило преку 37 атрибути).
Во 2019 година, првата година на Alfa во IQS, марката се рангираше на 29-то место од 32 луксузни и мејнстрим марки, со 118 проблеми на 100 возила. Марката се искачи за едно место во 2021 година, но со 204 проблеми на 100 возила. Минатата година Alfa Romeo падна за девет места од назад, со 204 проблеми на 100 возила. Во студијата APEAL, Alfa Romeo покажа стабилен напредок, рангирајќи се на 11-тото место од 14 премиум брендови во 2019 година со резултат од 846, на скала од 1000 поени.
Alfa не беше вклучена во студијата од 2020 година, но истражувањето на APEAL од 2021 година ја рангираше Alfa на 10-то место од 15 премиум брендови, со резултат од 854. Минатата година, Alfa се најде на средината на премиум сегментот, со оцена APEAL од 868, ставајќи ја на осмото место од 16 брендови. Alfa Romeo постои 113 години, изградена околу идејата за достапни перформанси. Сепак, и понатаму останува мал играч на американскиот пазар кога станува збор за продажбата.

Според Wards Intelligence, во 2022 година Alfa Romeo продаде 12 845 возила во САД, што претставува значителен пад од 30% во споредба со 2021 година. За да се стави ова во контекст, воспоставените премиум брендови продадоа многу повеќе возила во 2022 година: BMW (332.000), Mercedes-Benz (344.000 со Sprinter), Lexus (259.000) и Tesla (456.000).