Автоматско ограничување на брзината кај нови модели веќе од јули годинава

На хартија, планот изгледа беспрекорен, бидејќи, Европската комисија со Уредбата пропиша дека сите нови модели на возила (автомобили, комбиња, камиони, автобуси…) на пазарот во ЕУ од 6 јули 2022 година мора да имаат вграден систем за интелигентно прилагодување на брзината (ISA)….

Покрај тоа, во прописот стои и дека од 07.07.2024 година оваа обврска ќе се прошири на сите нови возила во продажба, без разлика дали се работи за модел кој штотуку излегува на пазарот или е во понуда со години.

Така, за нешто повеќе од две и пол години, секое ново возило во салонот ќе мора да има вграден систем што користи камера, навигација и GPS за да го препознае пропишаното ограничување на брзината на одреден пат и звук, вибрации или дури и привремено со ублажување на реакцијата на плин, го предупредува возачот да вози пребрзо, пишуваат порталите.

Кои се очекувањата од овој систем?

Според Европската комисија, оваа технологија треба да допре до возачите кои се склони кон брзо возење, инаку одговорни за 30% од сообраќајните несреќи со најтежок исход.

Системот ќе биде еден од адутите во реализацијата на зацртаната стратегија „Визија нула“ (Vision Zero), чија амбициозна цел е до 2050 година бројот на жртви и тешко повредени на патиштата во ЕУ да се сведе на нула.

Има еден улов

Сепак, практиката лесно може да покаже дека системот ISA сè уште не е толку ефикасен во спречувањето на „улични тркачи“, како што може да се заклучи на прв поглед.

Иако неговата цел е да го спречи пребрзото возење, предвидено е возачот да има целосна контрола над возилото во секое време и да може да ја премости електрониката по желба, на пример, со уште посилно притискање на педалата за гас.

Во таа смисла, не е предвидено ISA да се поврзе со функцијата за автоматско сопирање, па дури и електрониката повторно да се активира откако возачот ќе го игнорира предупредувањето.

Во такво сценарио, системот ќе се рестартира само кога возачот повторно ќе го контактира или отклучи возилото, така што ISA ќе ја намали брзината до степен до кој звучното предупредување може да влијае на одлуката на возачот да го врзе безбедносниот појас. Дури и во помал, бидејќи често досадниот предупредувачки звук за одврзаниот ремен не може да се исклучи додека не помине поставеното, програмирано време на неговото траење, додека од друга страна, системот ISA лесно се премостува со притискање на гасот.

Според тоа, АСО ќе биде ефективен само за возачите кои несвесно, поради моментално невнимание, ја надминуваат дозволената брзина, но не и за оние кои свесно одлучуваат да возат побрзо од предвиденото со закон.

Ефективноста на системот ISA ќе биде уште поограничена во посиромашните земји на Унијата, каде возниот парк е постар и полека закрепнува.

За овој систем воопшто да биде присутен во поголем број возила ќе треба долго време, бидејќи обврската за негово вградување во половни автомобили не е предвидена, а често и технички не е возможно.

ПОВРЗАНИ ВЕСТИ

Кои половни автомобили се најпопуларни на Стариот континент

Салонот во Детроит во Септември, а во Париз во Октомври годинава

Honda Civic Автомобил на годината во Северна Америка за 2022

Од 2030 година Mercedes нема да нуди каравани

SsangYong доби нов сопственик

Peugeot и дефинитивно се откажува од враќање на пазарот во САД

Непрофитабилните марки во Stellantis немаат светла иднина!

Кои половни автомобили се најдоверливи- по класи

И Bentley со рекордна година