Иако алтернативен наслов може да прочита како Швабите ја усовршиле „уметноста“ на препакување автомобил?!
Една платформа, и десетици возила… Звучи како одличен рецепт во деловна смисла, бидејќи на овој начин придонесува за значително заштеда на време и финансиски средства при развој на нови модели. Во 2012 година, групацијата Volkswagen ја претстави архитектурата MQB на пазарот. Тоа е модуларна основа за модерни возила на четири тркала, а Германците низ годините на усовршување ја доведоа до точка што може да ги „поддржи“ автомобилите од класата на субкомпактот преку варијантата MQB A0, а може и биде основа за Passat, кој се наоѓа во сегментот D.
Улрих Хакенберг, поранешниот шеф на одделот за развој на Audi, еднаш ја нарече MQB платформата „стратешко оружје“. Во суштина, поставувањето на оваа архитектура и овозможи на Volkswagen групацијата да пласира цела палета на автомобили со минимални трошоци за развој.
Верувале или не, но до ден денес речиси педесет автомобили се базирани на оваа основа. Поточно, MQB платформата досега ја користеле дури 43 модели. Целосната листа ви ја претставуваме во листата подолу:
Audi A3 (mk3)
VW Golf 7
Seat Ibiza
Seat Arona
Škoda Kodiaq
Cupra Formentor
VW Jetta
Jetta VS5
Audi TT
Seat Leon
Škoda Kamiq
Škoda Fabia (mk4)
VW Polo
VW Virtus
Audi A3 (mk4)
Škoda Octavia
Seat Ateca
Audi A1
Audi Q2
VW Multivan
VW T-Roc
VW Golf 8
Jetta VS7
Škoda Kushaq
VW Taigun
VW Passat
VW Arteon
VW Viloran
Audi Q3
Škoda Scala
VW Talagon
VW Lamando
Škoda Slavia
VW Tiguan
VW Tayron
VW Atlas
Škoda Superb
VW Bora
VW Lavida
VW Taos
VW Taigo
VW Touran
VW Caddy

Секако, ова е список кој дополнително ќе се зголемува во наредните години, бидејќи иако групацијата Volkswagen силно тргна кон електрификација, тие се уште не се подготвени да се збогуваат со својата претходна златна жица во форма на платформата MQB.
Volkswagen се обиде да го имитира пристапот со создавање на MQB архитектура која нуди модуларност на ЕV четири тркала, но досега овие немаа ни приближно толку успех како нивните традиционални колеги со термо мотори.
Интересно е што платформата на Volkswagen MQB е прилагодена на голем број погонски единици, од традиционалните бензински и дизел погонски единици, до метан и plug-in хибриди, сè до целосно електричен автомобил. Често се занемарува фактот дека Golf 7 имаше EV издание и дека се базираше на преработената база на MQB.
Сепак, Volkswagen одлучи да се сврти кон електричните возила, па во октомври минатата година потврдија дека натамошниот развој на споменатата платформа ќе го препуштат на Škoda, чија цел е да го носи знамето на групацијата на пазарите во развој.
Škoda ќе ги предводи напорите на групацијата VW на растечките пазари – првенствено во Русија, Африка, Југоисточна Азија и Латинска Америка. Раководството на германскиот гигант смета дека во следните десет години продажбата на возила со мотори со внатрешно согорување во споменатите региони ќе се зголеми за 58% и ќе достигне 7,5 милиони автомобили годишно. После тоа очекуваат дека во 2035/2036 година. годишно би можеле да се регистрираат вкупно околу 8,5 милиони возила на четири тркала …
Лекција за другите…
Се разбира, откако гигантот од Волфсбург покажа каков профит може да се направи со едноставно препакување модели и користење на една основа за десетици возила, други го следеа примерот.
Изгледа дека најмногу или најдобро научиле во поранешната групација PSA, односно денешниот Stellantis. Платформата CMP веќе се користи со голем број модели на Citroen, Peugeot, Opel, DS, а наскоро ќе биде проширена и на други брендови во Stellantis.
Тоа е јасен доказ колку платформата MQB ја промени модерната автомобилска индустрија. Само едно прашање остана неодговорено… Дали промената беше на подобро или на полошо?