Заеднички развија вграден полнач со високи перформанси со функција за двонасочно полнење…
- Уште покомпактен полнач со висока ефикасност ќе ги намали загубите на енергија за 30% и ќе го забрза полнењето на батериите на автомобилот.
- Системот за двонасочно полнење ќе овозможи електричната мрежа да се снабдува со енергија од поврзаните возила.
- За оваа единствена француска иновација применети се 11 патенти, а таа треба да заживее во возилата на Renault до крајот на деценијата.
Што ако автомобилите станат основа на електричната мрежа?
– Токму на оваа претпоставка почива принципот на поврзување на возилото и мрежата, односно технологијата за двонасочно полнење што наскоро ќе им овозможи на возилата на Renault да користат дел од електричната енергија складирана во нивните батерии и на тој начин да ја оптимизираат работата на електричната мрежа. и да се даде решение за прекини во снабдувањето со обновлива енергија.
CEA, како водечка истражувачка организација, и Renault Group, како пионер и експерт во областа на електричните возила, веќе соработуваат на развој на системи од новата генерација за поврзување возила со мрежата, кои треба да бидат во употреба до крајот на деценијата.
За таа цел тие заеднички развија нова архитектура на електронски конвертор кој ќе се вградува директно во полначите на возилата.
По речиси три години истражување и 11 заеднички поднесени патенти, создаден е уште покомпактен конвертор!
Развиен со помош на иновативни материјали, овој конвертор треба да ги намали загубите на енергија за 30% и да го скрати времето на полнење на батеријата и да ја направи поиздржлива.
Покрај тоа, тој ќе се базира на двонасочен систем за полнење, што значи дека ќе складира енергија од електричната мрежа.
Иновативни материјали
Тимовите за истражување и развој на CEA и Renault Group го комбинираа своето знаење во областа на вградената енергетска електроника, особено широкопојасните полупроводнички материјали произведени од галиум нитрид (GaN) или силициум карбид (SiC).
Резултатот е нова архитектура базирана на широкопојасни полупроводнички материјали што ги намалува загубите на енергија при конверзија за дури 30%. Со цел да се оптимизира ладењето на системот за конверзија на енергијата, новата архитектура го намалува интензитетот на греењето за истиот процент.
Намалување на капацитетот на полначот
Дополнително, работата на инженерите за оптимизација на активни (полупроводници) и пасивни (кондензатори и навојни индуктивни компоненти) компоненти резултираше со намалување на капацитетот на полначот и придружните трошоци.
Благодарение на феритните материјали што се користат за високи фреквенции и процесот на вбризгување, т.е. „Electric Injection Molding“, конверторот стана уште покомпактен.
Подобри перформанси
Новата архитектура на конверторот овозможува полнење со моќност до 22 kW во трифазен режим, а во исто време го скратува времето на полнење на батеријата и обезбедува нејзина издржливост.
Овозможува и двонасочно полнење, што значи дека енергијата складирана во батеријата може да се користи за снабдување на електричната мрежа или индивидуално домаќинство, под услов да е опремена со уред за мерење на двонасочниот проток на енергија.
Ова е решение во согласност со стандардот за електромагнетна компатибилност за мрежи и возила.
Жан-Франсоа Салеси (Jean-François Salessy), потпретседател на Renault Group Advanced Engineering, објаснува: „Проектот што го спроведуваме во соработка со организацијата CEA ги надмина нашите очекувања и потврди дека сме во состојба да ги постигнеме очекуваните резултати во однос на ефикасноста и компактноста. Со ова отвораме големи можности за енергетската електроника што е вистински предизвик кај електричните возила и вложуваме максимални напори максимално да ги искористиме капацитетите на автомобилските батерии. Со помош на двонасочен систем за полнење, возилата ќе ја снабдуваат електричната мрежа и ќе им овозможат на крајните потрошувачи да ги намалат трошоците за енергија“.

„Горди сме што и помагаме на Renault Group да го развие овој напреден систем“, рече Себастиен Дове (Sébastien Dauvé), генерален директор на институтот CEA-Leti. „Со спојување на визијата на Групацијата за електрификација на возила и погонски агрегати и експертиза на нашите тимови во архитектурата и компонентите на конверторите, успеавме да развиеме архитектура која ги задоволува потребите на клиентите и создава значителна додадена вредност.
„Употребата на иновативни материјали и заеднички поднесени патенти за полначот овозможија производство на наменски конвертор, инаку клучна компонента во овој тип на развој што истовремено помага да се намали капацитетот и да се обезбедат најнапредни перформанси“, објаснува Франсоа Легалланд, извршен директор на Институт CEA-Leti.