Презаситеноста на автомобили на пазарот ќе поттикне ценовна војна меѓу производителите бидејќи побарувачката не успева да држи чекор со понудата, предвидуваат аналитичарите…
UBS процени дека глобалното производство на автомобили ќе ја надмине продажбата за 6 проценти оваа година, оставајќи вишок од пет милиони возила за кои ќе бидат потребни намалување на цените.
Целосната книга на нарачки за повеќето производители на автомобили значи дека цените веројатно ќе останат високи во првата половина од годината, велат банкарските аналитичари.
После тоа, слабиот економски раст и повисоките животни трошоци ќе ја намалат способноста на потенцијалните купувачи да си дозволат нови автомобили, што најверојатно ќе ги погоди цените бидејќи автомобилите ќе останат непродадени.
Производителите на автомобили веќе почнаа да ги намалуваат цените на електричните возила (ЕV), бидејќи зголемените цени на енергијата и скапата почетна цена на моделите значат дека тие стануваат сè понеприфатливи.
Во јануари, Tesla ги намали цените на своите автомобили до 8.000 британски фунти во Велика Британија, ставајќи ги некои од своите поевтини модели на исто ниво со брендовите како што се Skoda и Kia.
Во меѓувреме, цената на користените електрични возила исто така паѓа, при што просечната цена на користено електрично возило падна за 13 отсто во изминатата година на 33.060 фунти, според AutoTrader.
UBS рече дека овој тренд сега најверојатно ќе се филтрира на автомобили со бензин и дизел бидејќи побарувачката паѓа.
Аналитичарите предводени од Патрик Хумел (Patrick Hummel) истакнаа:
„Со оглед на растот на производството, гледаме висок ризик од хиперпродукција и зголемен притисок врз цените како резултат. Ценовната војна веќе се одвива на полето на електричните возила и очекуваме таа да се прошири и во сегментот на мотори со внатрешно согорување“.
Производителите на луксузни автомобили, кои се поотпорни за време на економската криза од нивните ривали на масовниот пазар, ќе бидат помалку погодени, а производителите на секојдневни автомобили најверојатно ќе страдаат, велат аналитичарите.
Хипер производството долго време беше запрена на маргините на автомобилските компании. Компаниите би поставиле цели за производство, а не за продажба, а потоа очекуваат дилерите да ги пренасочат автомобилите што тие ги изградиле. Вишокот на залихи значеше пад на цените, што беше добро за потрошувачите бидејќи автомобилите беа попристапни.