Многу фанови на Формула 1 беа тажни кога ја слушнаа веста за излегувањето на Honda од Формула 1, веднаш по освојувањето на титулата.
Причината е што јапонскиот производител одлучи да ги пренасочи своите ресурси кон автомобили од серии со батерии, електрични, а не Гран-при трки. Јапонците сè уште им помагаат на Red Bull и Alpha Tauri во производството, монтажата и техничката поддршка, па погонските единици во болидите на австрискиот тим и понатаму се Honda , иако носат различна ознака (HRC – Honda Racing Corporation).
По освојувањето на титулата минатата година и иницијативата во Формула 1 да се користат горива од одржливи извори од 2026 година, започнаа гласините за враќање на Honda во „најбрзиот циркус во светот“.
За време на трката за Големата награда на Австрија неодамна, претседателот на HRC, Коџи Ватанабе, ги коментираше актуелните настани: „Формула 1 е елитен авто-мото спорт, така што постојано следиме што се случува во неа. Секако, ги завршивме и ги завршивме нашите активности, така што ништо не е разговарано во Honda во однос на сезоната 2026 година, така што немаме план.
Сепак, не сме ја затвориле вратата. Начинот на кој ги разбирам работите е дека Формула 1 разговара за прописите за 2026 година, а дефинитивната цел е неутралноста на јаглеродот.
Ова е истиот правец во кој одиме, па во таа смисла не се одвојуваме од Формула 1 во моментов. Тоа е исто така добра можност да се проучи јаглеродната неутралност во Ф1, така што вратата не е затворена“.
За сериозно да размисли за враќање во Формула 1 во официјален капацитет, Honda прво ќе треба да обезбеди нејзината програма за производство на електрични автомобили да работи непречено, рече Ватанабе, кој потоа беше прашан кои се клучните фактори во однос на давање „зелено светло“ од Honda во врска со враќање во Формула 1.
„Мислам дека има неколку фактори на кои треба да обрнеме внимание. Меѓутоа, кога решивме да го прекинеме учеството во Ф1 поради масовното производство на сериски болиди и неутралноста на јаглеродот, прво треба да се фокусираме на тоа.
Потоа, кога ќе бидеме убедени дека можеме да го оствариме тоа, можеме да размислиме за враќање во Формула 1“.
Во врска со временската рамка околу одлуката за враќање во Ф1, Ватанабе изјави дека „На Honda веројатно ќе и требаат една до една и пол година за да донесе одлука“.
Шефот на HRC продолжи додавајќи дека неговата компанија има намера поотворено да соработува со Red Bull и AlphaTauri, каде наместо „HRC“ на болидите, повторно ќе имаме брендирање „Honda“.