Извршниот директор на шампионатот во Формула 1, Стефано Доминичели, тврди дека спортот никогаш нема да прифаќа електрични автомобили и во иднина ќе се држи до моторите со внатрешно согорување…
Иако плановите за префрлување на електрични погонски единици никогаш не беа објавени во оваа индустрија, многу луѓе веруваат дека неговото префрлување е неизбежно, особено затоа што сите комитети за следење на индустријата се посветени на уништување на ICE моторите и нивна замена со електрични единици на батерии.
Сепак, зборувајќи за италијанското издание II Sole 24 Ore, Доменикали изјави дека тоа нема да се случи.
„Никогаш нема да тргнеме по електричен пат“, категорично потврди Стефано Доменикали. „Клучот за одржување на спортот чист нема да се заснова на електрични погонски единици, туку на синтетички горива кои моментално се развиваат и ќе се користат од сезоната 2026 година наваму во овој шампионат“, додаде директорот.
„Ова гориво, кое може да се користи и во авиони и бродови, има нула емисии што може да се постигне без промена на моторот или отфрлање на целата флота на возила што веќе постои.
Дискутирајќи за автомобилската индустрија на глобално ниво, Доменикали изјави дека електричните погонски единици не се единственото решение, главно наведувајќи ги решенијата на извршниот директор на Тоyota, Акиа Тојода.
„Политиката не се однесува како што треба бидејќи поставува невозможни цели. И пред сè, во идеолошка смисла, електрификацијата стана неспорна догма. Многу е погрешно да се мисли дека постои само еден начин, а тоа е енергетската транзиција. Како може еден пензионер да биде принуден да потроши триесет или четириесет илјади евра, веројатно целата негова заштеда, затоа што автомобилот одеднаш му е забранет, а електричните автомобили сега се внатре?“.
Транзицијата на шампионатот во Формула 1 кон синтетички горива веќе привлече нови производители во спортот, вклучително и брендови како Ford и Audi.
Porsche, исто така, би можел да влезе во најбрзиот циркус во 2026 година и покрај тоа што минатата година падна во тимот на Red Bull Racing, додека Andretti Autosport и General Motors исто така прават големи напори да се приклучат.