Како е создаден светски препознатливиот архитектонски симбол на Минхен?

 Административната зграда на BMW Group е изградена за само 26 месеци помеѓу 1970 и 1972 година…

За време на 3,5 милиони работни часови, 500 градежници и 200 архитекти и инженери (од 12 земји) успеаја да ја подигнат познатата зграда во форма на четири цилиндри, на чие отворање присуствуваа повеќе од 200 меѓународни гости.

Свечената церемонија беше крунисана со специјален настап на дванаесет „вертикални“ танчери. Американскиот танцов ансамбл BANDALOOP спектакуларно ја преобрази управната зграда на BMW во бина висока 100 метри.

Импресивната кореографија со специјално компонирана музика, како и изведбата на играчите, создадоа бестежинска синтеза за играње со архитектурата и танцот.

До денес, суспендираната административна зграда на BMW Group е една од најиновативните згради во повоениот период – поради четирите цилиндри што висат од крстовидната структура од челични греди на покривот.

Во август 1972 година беше завршена административната зграда на BMW Group. Проектот на австрискиот архитект, професор Карл Шванцер, оттогаш стана вечен симбол и на BMW Group и на Минхен.

Со својата импресивна фасада, визионерска конструкција и просторен концепт, „висечката кула“ го претставува највпечатливото корпоративно седиште во светот, кое не е само симбол на економски успех, туку и на интеркултуралност.

Административната зграда на BMW Group – Симбол на визионерски одлуки

Во 1968 година, BMW AG објави архитектонски конкурс за дизајн на новата административна зграда на BMW. За да ги убеди управниот одбор на BMW, надзорниот одбор и важните акционери, Шванцер направи комплетен модел на подот во форма на лист од детелина во размер 1:1 во студијата на Баварија филм.

Во декември истата година, раководството на BMW му додели договор за изградба на новото седиште на компанијата. Роел Зехетбауер ( Rol Zehetbauer), кој во 1973 година доби Оскар за сценографија во „Кабаре“, учествуваше во креирањето на сетот и филмската снимка на Шванцер за предлогот.

Две години подоцна, холивудскиот филм „Rollerball“ беше објавен во кината – со кулата на BMW како архитектонски протагонист. Без разлика дали се работи за филмовите „Suspiria“ (1977), „Bloodline“ (1979), „Zwei Nasen tanken Super“ (1980) или „Voterfreuden“ (2014): централата на BMW го прослави успехот на големото платно.

Уметникот Питер Блејк го опиша како „уникатен плод на поп архитектурата“ кој останува симбол на визионерските корпоративни одлуки за успешна иднина.

Архитектура во BMW

BMW со децении негува традиција на соработка со познати архитекти. Уште од изградбата на седиштето предводено од Карл Шванцер, компанијата свесно се определи за динамичен тип на архитектура, подоцна продолжи со градби кои поставуваат трендови: Заха Хадид со нејзината фабрика BMW Group во Лајпциг (2005), архитектонската компанија „Coop Himmelb(l)au“ со BMW Welt (2007) и Николас Гримшо со фабриката Rolls-Royce во Гудвуд (2003).

Оваа година,  OMA Rema Kolhasa   во Ротердам и данските архитекти 3XN беа нарачани од BMW да ја реконструираат својата главна фабрика во Минхен и заедно да го обликуваат урбаното производство за иднината.

Нов филм за Карл Шванцер

Филмот „Тој полета напред“ (He Flew Ahead), во кој главната улога ја игра актерот Николас Офчарек, е посветен на архитектот на управната зграда на BMW. Режисерот Макс Грубер направи филм за Мартин Шванцер, починатиот син на Карл Шванцер и неговата внука Каролина.

Како што сугерира поднасловот „Песна на архитектот“ (Architect’s Poem), тоа е неконвенционален пристап кон извонредна личност која архитектурата ја разбира како материјализирана поезија. Во филмот, чија премиера ќе биде прикажана есента 2023 година, покрај самиот Карл Шванцер, учествуваат и значајни современици, сведоци и соработници.

Специјална роденденска изложба во Музејот на BMW

Седиштето на Групацијата BMW и Музејот на БМВ се две од највпечатливите згради во Минхен, кои се и симболи на германската повоена архитектура. Од самиот почеток, музејот на BMW беше составен дел од визијата на Карл Шванцер за седиштето на компанијата.

Во име на полувековниот јубилеј беше организирана посебна изложба посветена на овие два објекти кои се под заштита од 1999 година. Изложбата е отворена до 3 октомври 2022 година, а влезот е бесплатен за сите посетители.

Френсис Кере (Francis Kere), архитект:

„Архитектурата и автомобилската индустрија беа и ќе бидат меѓу најважните катализатори за иновации, економски развој и просперитет. Двете индустрии го менуваат општеството, гледаат напред и ги активираат глобалните трендови кои имаат комплексно влијание врз економијата и човековата околина. Денес, луѓето, природата и индустријата се под огромен притисок да најдат решенија кои бараат искрен преглед на нашите постапки. Благодарение на ова, архитектурата и бизнисот треба да се здружат повеќе од кога било досега, препознавајќи ја меѓусебната симбиоза и одговорност, за да прифатат дека нашите креации се фокусираат на одржлива иднина“.

Каролина Шванцер, внука на професорот Карл Шванцер:

„Првиот пат кога дојдов во Минхен со татко ми, го посетивме седиштето на BMW. Ми кажа дека Карл Шванцер го изградил седиштето на BMW од врвот надолу, што значи дека четири цилиндри висат од покривот на зградата. Ме фасцинира плуг. Уживав во тоа што дедо ми размислуваше поинаку и дека таквото размислување се почитува. Како професор и учител, тој помогна да се создаде генерација на феноменални архитекти. Ги охрабруваше и инспирираше другите, што ме натера да посегнам по ѕвездите!“

Доктор и инженер Норберт Рејтофер, претседател на Надзорниот одбор на BMW AG:

„Административната зграда на BMW е толку спектакуларна што никого не остава рамнодушен. Секоја генерација на BMW е одговорна да ја води компанијата во иднината. Ремек-делото на Карл Шванцер му обезбеди на BMW основа за идентификација додека сè уште беше на пат да стане глобален играч“.

Оливер Ципсе, претседател на Управниот одбор на BMW AG:

„Да се зборува за визии, исто така, значи да се размислува надвор од духот на времето и да се развие чувство за тоа што ќе преживее во иднина. Оваа зграда е постојан поттик да се оди напред. Ние се стремиме да бидеме успешни во следните сто години како што бевме во претходните сто години“.

Мелецио Естреља, уметнички директор и кореограф на бендот BANDALOOP:

„Заобленоста на оваа зграда не инспирираше, бидејќи разбравме дека човечкото тело се изразува во кривини и спирали. Кога размислуваме за забрзувањето што го претставува BMW, мислиме на моментумот на човечкото срце што не води во свет погоден за животите на идните генерации“.

Професорот Карл Шванцер (1918-1975):

„Ако сте решиле да практикувате архитектура, мора да бидете доволно храбри да ги исполните вашите визии. Архитектурата е уметност на комуникација и средство за комуникација низ вековите. Упорноста е креативна. Прецизноста, точноста, континуитетот и скромноста се најдобри пријатели“.

ПОВРЗАНИ ВЕСТИ

Bentley Dezervator со лифт го искачувате автомобилот на кат во гаражата до станот

Porsche Vision Gran Turismo Spyder

Која автомобил најчесто се појавува во филмовите

Hennessey Venom F5 Roadster

Lucid Air Sapphire

Електричниот Zeekr 001постави нов рекорд во дрифт за EV

Aston Martin V12 Vantage Roadster

Британец бил сопственик на дури 55 автомобили на FIAT

Czinger 21C V Max