* ЕV опремени со иновативна технологија Vehicle-to-Grid (V2G) можат да послужат како единици за складирање на обновлива енергија
* Со искористување на обновливите извори на енергија складирана во батериите на ЕV и со нејзино враќање во мрежата за време на шпицовите на потрошувачката на струја, технологијата V2G создава придобивки за сопствениците на ЕV, но и за цели општества
* Проектите на Hyundai Motor во Холандија и Германија обезбедуваат увид во ветувачката иднина на V2G технологијата
Според неодамнешната проценка на Европската агенција за животна средина, до 80 отсто од автомобилите во ЕУ ќе бидат целосно електрични до 2050 година. Како што бројот на сопственици на електрични возила продолжува да расте, следната деценија ќе забележи брзо зголемување на бројот на автомобили со нулта емисија на нашите патишта.
Иако транзицијата кон обновливи извори на енергија е секако позитивна за животната средина, оваа драстична трансформација ќе донесе и низа предизвици за потрошувачите, заедниците и стабилноста на локалната електрична мрежа.
Иновативната технологија Vehicle-to-Grid (V2G) нуди потенцијално решение за поддршка на транзицијата кон обновлива енергија. V2G може да ја искористи обновливата енергија складирана во батериите на ЕV и да ја врати во мрежата за време на шпицовите, од корист и на сопствениците на ЕV и на цели општества.
Предаизвици за префрлувње на обновлива енергија
Првиот предизвик што треба да се земе предвид е зголемувањето на бројот на електрични возила на патиштата, што ќе бара употреба на повеќе обновлива енергија. Веќе е вообичаено да има скок во побарувачката на енергија што се случува кога луѓето се будат наутро и го вклучуваат котелот или кога готват вечерен оброк после работа додека гледаат телевизија.
Второ, пониските стапки на искористување на електраните неизбежно доведуваат до повисоки оперативни трошоци. Тоа ќе предизвика поскапување на струјата за потрошувачите, но и потенцијални скокови на цените.
Трето, иако нивото на фосилни горива што се користат за производство на електрична енергија полека се намалува – од 39 проценти во 2019 година на 37 проценти во 2021 година – интензитетот на јаглеродот на производството на енергија сепак мора значително да се намали.
Конечно, земјите ширум светот треба да се прилагодат за да го зголемат својот капацитет и да генерираат доволно енергија за да ја задоволат оваа нова побарувачка.
За справување со овие предизвици и олеснување на транзицијата кон обновлива енергија, EV батериите можат да понудат високо ефикасно решение за интелигентно складирање и дистрибуција на енергија.
Како може да помогне технологијата Vehicle-to-Grid?
Технологијата Vehicle-to-Grid (V2G) е иновативен концепт кој се развива за да ги искористи можностите што ги нудат батериите. Оваа технологија би можела да стане клучна карактеристика со која ќе бидат опремени сите електрични возила. Hyundai како еден од водечките производители бележи значителен напредок во таа област.
Технологијата V2G им овозможува на енергетските мрежи да се справат со зголеменото оптоварување предизвикано од полнењето на милиони ЕV, а во исто време подобро да интегрираат во системот повеќе обновливи извори на енергија кои се само повремено достапни. ЕV опремени со V2G технологија можат да послужат како единици за складирање на обновлива енергија.
EV батериите кои поддржуваат V2G технологија може да се користат како бафер во мрежниот систем секогаш кога е потребно. Возилата можат да ја враќаат обновливата енергија назад во мрежата кога не може да се генерира сончева или ветерна енергија, како на пример навечер, периоди без ветер. Слично на тоа, за време на шпицот, кога се трошат големи количини на енергија, електричните возила можат да ја вратат електричната енергија во мрежата за да ја балансираат побарувачката.
„Технологијата V2G ќе им даде на електричните возила друга цел, освен превозот на патници. Нивната енергија може да се врати во мрежата за употреба од страна на локалните компании за дистрибуција на енергија, а нивните батерии може да се користат и за складирање енергија, помагајќи им на дистрибутерите на енергија да ја стабилизираат мрежата“, вели Јукихиро Маеда (Yukihiro Maeda), раководител на секторот Cross-Carline во Hyundai Motor Europe. .
„Покрај управувањето со снабдувањето со енергија во највисоко време и помагањето за декарбонизација на електроенергетскиот систем, оваа технологија дури има потенцијал да создаде финансиски придобивки за двигателите и дистрибутерите на мрежата, како и да обезбеди значителни еколошки придобивки преку поддршка на декарбонизацијата на електричната мрежа. ”
Социјални придобивки од V2G технологијата
Заедно со придобивките за сопствениците на електрични возила, како што се развива и проширува инфраструктурата за поддршка на V2G технологијата, таа ќе има потенцијал да придонесе за општеството како целина, локалните енергетски мрежи и животната средина.
Кога турбините на ветер или соларни панели произведуваат повеќе електрична енергија отколку што е потребна на мрежата, електричните возила што имаат V2G може да се користат за складирање на вишокот електрична енергија. Затоа V2G технологијата би можела да игра клучна улога во управувањето со снабдувањето со енергија во иднина.
Покрај поддршката за стабилизација на локалната мрежа, технологијата V2G ќе придонесе и за сигурно снабдување со обновлива енергија. На страната на понудата, демократизацијата на обновливите извори на енергија е веќе тука. Но, со V2G технологијата, постои потенцијал истото да се постигне на страната на побарувачката.
Во просек, повеќето автомобили се паркирани и неактивен 96 проценти од времето, или повеќе од 23 часа на ден, додека дневните патувања обично бараат само една десетина од капацитетот на батеријата на електричното возило за вистинско возење. Бидејќи возилата се полнеле по пониска цена за време надвор од шпицот на потрошувачката на електрична енергија, сопствениците на електрични возила можат, за време на шпицот кога струјата е дефицитарна и нејзината цена е повисока, да ја продаваат неискористената енергија од нивните ЕV батерии.
На овој начин, EV батериите може да се користат за поддршка на стабилноста на мрежата, како извор на флексибилна енергија со ниски емисии на јаглерод. Ова заштедува важен капацитет на мрежата и ги намалува оперативните трошоци на добавувачите на енергија.
Иднината на V2G
V2G е технологијата на иднината која е веќе достапна. Реорганизацијата на мрежата – која бара соработка со низа засегнати страни, вклучително владите, снабдувачите со енергија и ОЕМ – веќе е во тек. Дополнително, воспоставен е заеднички протокол за комуникација помеѓу EV и мрежата.
Едно ЕV може да складира доволно електрична енергија за да снабдува до пет домаќинства 24 часа. Цела флота возила би можела да има големо влијание врз цели градови, обезбедувајќи можност за користење на вишокот на обновлива енергија во текот на денот и неутрализирање на максималната побарувачка (шпицовите) на мрежата наутро и навечер. Благодарение на V2G технологијата, автомобилите не само што ќе можат да доставуваат енергија до мрежата, туку и до домовите на сопствениците.
За тоа да биде возможно и да се поттикне понатамошно воведување на V2G технологија, неопходен е понатамошен развој на деловни модели, комерцијални физибилити студии и разгледување на регулаторни прашања.
Масовното прифаќање на V2G бара интензивни промени и континуиран развој
Сепак, поттикнувањето на масовното прифаќање на V2G ќе бара сеопфатно прифаќање и промени во однесувањето на потрошувачите, како и континуиран развој и дигитализација на енергетските мрежи и зголемена соработка помеѓу учесниците во екосистемот, како што се владите.
Иако V2G од големи димензии (сразмери) можеби нема да се материјализира во поголем обем во следните неколку години, тоа е решение кое, како што продажбата на електрични возила продолжува да расте, има потенцијал да понуди многу придобивки за потрошувачите во иднина, особено во време на енергија. недостиг и зголемување на цените на енергијата.
V2G проекти во Холандија и Германија
Hyundai секогаш бара општествено прифатливи решенија за поддршка на својата визија за напредок за човештвото и целта за постигнување јаглеродна неутралност во Европа до 2035 година.
Во Европа, компанијата веќе ја применува V2G технологијата во пракса. Работејќи со партнери во областа на технологијата и снабдувањето со енергија, беа реализирани два клучни пилот проекти во Холандија и Германија.
Холандскиот град Утрехт има за цел да стане првиот двонасочен регион во светот. Таму, Hyundai работи заедно со локалниот оператор за мобилност We Drive Solar со распоредување на флота од IONIQ 5 единици за нова услуга за мобилност напојувана со V2G технологија.
„Амбицијата на We Drive Solar е да реализира масовно распоредување на V2G со флота од стотици двонасочно споделени IONIQ 5 единици во Утрехт, а подоцна и во други градови во Европа“, вели Робин Берг ( Robin Berg), извршен директор на We Drive Solar.
„За таа цел, ја градиме најголемата фабрика за двонасочна станица за полнење во Европа и тесно соработуваме со Hyundai за да овозможиме проширување на двонасочниот екосистем.
Во меѓувреме, во Германија, Hyundai работи со Next Kraftwerke, кој делува како посредник помеѓу мрежата и снабдувачите со енергија.
„За време на пилот-проектот во Германија, можевме да ги искористиме инсталациите за да ја тестираме техничката изводливост на идната V2G услуга“, вели Јенс Кронен ( Jens Kronen) , висок менаџер за отворени иновации во Hyundai CRADLE, отворена иновативна и ризична инвестициска група на компанијата.
„Целта беше да се преквалификуваат е-возилата на Hyundai Motor Group и да се обезбеди секундарна контролна моќност (SRL). Со таа инвестиција успеавме да ги поврземе автомобилите како виртуелна централа и да учествуваме на енергетскиот пазар.
Овие пилот-проекти му помагаат на Hyundai подобро да разбере кои технички барања се потребни за да се имплементира V2G во обем, преку обезбедување потенцијално решение за балансирање на понудата и побарувачката во локалните мрежи.
Тие, исто така, покажуваат како може да се поддржат новите учесници на пазарот на енергија, исто така и како заедниците може да се засилат за да имаат корист од изворите на енергија без јаглерод.
ПР соопштение