Renault неодамна го претстави новиот Espace, a како што пренесовме станува збор за SUV со средна големина со седум седишта наменет за европските семејства…
Тој е заснован на платформата Renault-Nissan CMF-C/D, истата што ја користат сегашните генерации на моделите на Nissan Sentra, X-Trail и Qashai, заедно со некои други примери од алијансата. Оваа платформа го поткрепува и Renault Austral, кој всушност е намалена верзија на Espace со пет врати.
Култното име „Espace“ е присутно на пазарот од 1984 година, кога Renault лансираше „чудно“, но авангардно возило во тоа време. Оттогаш, Espace стана термин за голем европски миниван, а францускиот производител продаде повеќе од 1,3 милиони единици, според податоците на JATO Dynamics.
Au revoir мини комбиња
Иако Renault тврди дека се работи за шестата генерација на Espace, вистината е малку поинаква, бидејќи веќе не се работи со миниван туку со теренец. Континуираниот пад на продажбата на првоспоменатата конфигурација на каросеријата во Европа и Северна Америка принуди многу брендови да го напуштат сегментот на MPV и да се фокусираат на SUV моделите, од едноставна причина што ова се најпродаваните. Renault едноставно ја капитализира популарноста на името „Espace“, особено што се работи за седум седишта, овој пат во варијанта со зголемено растојание од подлогата. Едноставно нема споделување на ДНК со оригиналниот Espace. Всушност, тоа е одговор на француската компанија на транзицијата предизвикана првенствено од клиентите, кои се движат од традиционалните конфигурации на каросеријата кон SUV/crossover изведба.
Овој вид на продажен „бум“ започна кон крајот на деведесеттите во САД и десетина години подоцна во Европа. На овој начин, малите автомобили, седаните, комби и миниконите паднаа во немилост кај сè помалку модели на пазарот. Во текот на 2014 година на Стариот континент беа присутни 52 различни мини комбиња. Минатата година клиентите можеа да изберат само од 20 такви модели.
Espace тргна по истиот пат како и Peugeot 3008 и 5008 пред неколку години. Истото важи и за Opel Meriva и Citroen C3 Picasso, кои се заменети со crossover модели. Ford го користеше и името „Puma“ за crossover од Б-сегментот, додека Mitsubishi ја „закачи“ иконската значка „Eclipse“, која припаѓаше на спортски автомобил, на компактен теренец. Ford моментално го користи името „Mustang“ за електричниот компактен SUV, Mach-E.
SUV/crossover хегемонија
Причината за репозиционирањето на познатите брендови е големата побарувачка за теренци/кросовери низ светот. Податоците на JATO Dynamics покажуваат дека минатата година во Европа биле регистрирани 5,64 милиони вакви автомобили. Иако не се најдобри продажни резултати (рекордот беше поставен во 2019 година со 6,06 милиони единици), SUV/crossover моделите уживаат рекорден пазарен удел од 50,1 отсто.
Со други зборови, половина од новорегистрираните возила во Европа минатата година биле SUV/crossover изведби.
Истото се случува и во САД. Пазарниот удел на SUV/crossover се зголеми од 11 проценти во 1995 година на рекордни 54 проценти во 2022 година. Клиентите можеа да си дозволат дури 8,1 милиони единици во 2019 година.
Иднината со зголемен клиренс
Ако продолжи овој тренд, сосема е веројатно дека во блиска иднина ќе видиме популарни караван, мини комбиња, па дури и седани кои се трансформираат во SUV/crossover модели. Ова може да биде случај со новиот Renault Scenic. Формулата со зголемен клиренс е многу профитабилна и одговара на производителите и е многу привлечна за повеќето клиенти (не сме сигурни дали да напишеме „за жал“ овде).
SUV моделите нудат практичност и удобност на мини комбиња, комбинирајќи ги со робусниот изглед на теренците, што им овозможува да добијат контрола дури и на неасфалтни патишта. Тие се идеални за постари луѓе бидејќи полесно се влегуваат во нив, а исто така полесно се излегуваат. За оние кои не се загреани за динамично возење, SUV/crossover моделите нудат предност од подигната позиција зад воланот. Што се однесува до семејната експлоатација, тие прават речиси совршено решение кога се во прашање подолгите патувања. Така, „бумот“ на теренците веројатно нема да заврши наскоро.