Карлос Тавареш – мали батерии со мали автомобили се иднината на EV

Првиот „Форум за слобода на мобилност“ остави бројни наслови и  насоки за иднината на електричната чиста мобилност…

Во своето прво издание, овој настан, инициран од Stellantis и со посредство на Wavestone, спроведе опсежна анализа и дебата за прашања како релевантни како што е процесот на транзиција кон „одржлива“ мобилност во кој се зафати Европската унија и како да се зачува слободата на мобилност за сите во новата ера која веќе се наѕира.

Карлос Тавареш (Carlos Tavares), извршен директор на Stellantis, беше еден од учесниците.

„Врховниот лидер“ на четвртиот најголем производител на возила во светот остави неколку наслови за тоа како се одвива споменатиот процес на електрификација на европската автомобилска индустрија и предизвиците што претстојат да ги спречи граѓаните да ја изгубат слободата на движење што моментално ја нуди термичката автомобил.

Во една од неговите многубројни интервенции за време на дебатата, како и во следната рунда прашања и одговори, Тавареш даде неколку интересни коментари за синтетичките горива.

Мораме да запомниме дека Германија и дозволи на Европа да се откаже од целосната забрана за бензински и дизел автомобили од 2035 година. А тоа ослободување не е ништо повеќе од давање зелено светло на таканаречените „е-горива“.

Дозволувањето на продажба на нови автомобили дизајнирани да работат исклучиво на синтетички горива во крајна линија значи опстанок на моторот со внатрешно согорување по судбоносниот датум кој стана стотици наслови во последните месеци.

Сепак, според Тавареш, индустријата мора прво да покаже дека синтетичките горива се јаглеродно неутрални.

„Мислам дека е-горивата ќе бидат уште една технолошка насока што ќе се одвива.

„Индустријата ќе треба да докаже дека тие се јаглеродно неутрални, од зафаќање на јаглерод од една страна и емисиите на јаглерод од моторите од друга страна“, рече Тавареш.

Лидерот на Stellantis анализираше уште едно исто толку одлучувачко прашање. А тоа е потребата да се направат полесни електрични автомобили. Нешто што, според Тавареш, ќе се случи доколку пратениците ја поддржат инфраструктурата за полнење и, паралелно, ја сменат хемијата на батериите. Ова ја отвора вратата за помали и полесни батерии, а со тоа ги намалува трошоците.

Прашањето за достапност е поврзано и со цената на суровините, во неколку наврати предупреди Тавареш.

Тој исто така истакна дека е многу можно во иднина значително да се променат хемијата и материјалите потребни за изработка на батерии за електрични автомобили.

„Еден од најважните начини да се направи „чистата“ мобилност прифатлива е да се направат електричните автомобили полесни, што значи да се најде подобра хемија на батериите, со користење на алтернативни материјали и јавна инфраструктура што поддржува помал домет.

Ако автономијата е помала, тежината е помала, ако тежината е помала, цената е помала.

На крајот на денот, електричните возила ќе бидат поприфатливи доколку инфраструктурата е доволно густа за да обезбеди мир на умот во смисла на ослободување од вознемиреност со опсегот (досегот)“, рече извршниот директор на Stellantis.

ПОВРЗАНИ ВЕСТИ

Alvar Romeo Stelvio и Giullia 2026 добиваат електрична замена

Индустрискиот подвиг на Dacia

Е-велосипед со поголем домет од некои електрични автомобили…

BMW развива електричен мотоцикл со големина на G 310

Kолку се полоши евтините од премиум гумите

Peugeot 408 на тестот за избегнување лос

Tesla најави crash test на Cybertruck

Audi Q2 станува електричен модел

Mazda се приклучува на истражувањето за горива од новата генерација