Дојде време за уште една проверка на староста на глобалниот возен парк…
Бидејќи во продажните салони постојано се појавуваат нови модели, а други се пензионираат, понудата на пазарот постојано се менува. Ова е најновата анализа на 71 марка на автомобили (вклучувајќи ги и осумте најрелевантни од Кина) и 766 модели.
Резултатите се многу интересни и го потврдуваат подемот на азискиот гигант во автомобилскиот сектор. Просекот се пресметува во однос на времето од кога се лансирани или презентирани сериските модели во понудата, до крајот на јули 2023 година, не сметајќи ги ребрендите, лесните комерцијални возила и патничките модели кои се нивни деривати.
Lada „најстарата“
Очекувано, главниот руски бренд на шлемови е во процес на модернизација на своите возила. Стратешкото релансирање на Lada, како компанија во сопственост на Renault, пред војната во Украина помина добро благодарение на соработката со Французите.
Сепак, проектите поврзани со новите модели кои беа планирани беа напуштени, а рускиот производител сега нуди пет типа патнички автомобили со просечна старост од 21,6 години. Не се работи само за легендарната Niva лансирана во 1977 година, која е во голема мера одговорна за овој резултат.
Largus, базиран на Dacia Logan, Granta (воведен во мај 2011 година) и Vesta (септември 2015 година) се исто така привремени модели, без нови на повидок.
Следниве се три марки на Stellantis
Chrysler, Lancia и Dodge ја следат Lada како брендови со најстари понуди на пазарот. Додека се подготвува да го прекине производството на Chrysler 300, американската компанија има очајна потреба од нов производ. Во моментов, просечната возраст на намалениот опсег кој се состои од 300 и Pacifica е 13,5 години.
Следува Lancia со Ypsilon, која е на сцената 12,4 години. Конечно, тука е Dodge со просек од 11 години, и покрај позитивниот придонес на Hornet, кој беше претставен во август 2022 година. Она што е исто така интересно е дека Tesla, Jaguar (и двете марки со просечна старост на моделот од 7,9 години) и Nissan имаат и временски понуди, меѓу десетте најстари во светот.
„Младост“ Исток
Најмладите модели на автомобили доаѓаат од Кина. Затоа, не е чудно што Geely’s Zeekr, основана во 2021 година, предничи во овој поглед. Нејзините три производи, 001, 009 и X, имаат просечна старост од 1,2 години. Следен е уште еден кинески производител, NIO, со седум модели во гамата и просечна старост од 1,4 години.
Благодарение на претставувањето на Polestar 3 и 4 во октомври 2022 година, односно април 2023 година, шведскиот бренд се најде на третата позиција кога станува збор за „најмладите“ понуди.
Динамичен Hyundai
Важен протагонист на приказната поврзана со „младите“ е Hyundai, кој е само дебитант на автомобилскиот пазар. Корејскиот гигант има глобално присуство со дури 32 различни модели и едноставно е неверојатно што ваквата масивна постава е стара само 3,1 година во просек.
Најстариот производ е i30 за европскиот пазар, претставен во септември 2016 година. Сестринските брендови на Hyundai, Genesis и Kia, не заостануваат, со флоти стари 3,1 и 4,7 години.
Toyota, најпопуларниот светски производител на автомобили, има просечен залихи стар 4,6 години, што е 0,4 години под глобалниот просек. Портфолиото на Honda е нешто „помладо“ со 4,3 години, додека моделите на Ford се стари во просек по 4,1 година.
За разлика од нив, светските гиганти чии асортиман се нешто постари се Nissan, Chevrolet и Volkswagen, со просечна вредност од повеќе од шест години.