Моделот BMW 501 (1951 – 1962) е првиот баварски автомобил по Втората светска војна, создаден од премиум марката од Минхен..
Креацијата BMW 501, првиот баварски автомобил по Втората светска војна, беше претставена на 6 септември 1951 година на саемот за автомобили во Франкфурт.
BMW 501, барок лимузина, долг 4800 mm, широк 1803 mm и висок 1549 mm, го придвижуваше стар со шест (6) цилиндри мотор, со работен волумен од 1971 кубика и со моќ од 73 КС на целосно нова независна суспензија. Тоа беше добар автомобил, но Mercedes-Benz правеше подобри автомобили и ги продаваше за помалку пари.
BMW го подобруваше BMW 501 во текот на својот животен век, прво со 501A, потоа 501/3, а моделот на крајот еволуираше во 502 со V8 погон – што на крајот резултираше со многу поголем интерес и задоволство на клиентите. Тие автомобили не беа спас за BMW, но тие го одржуваа во бизнисот во време кое беше фатално за многу навидум постабилни автомобилски компании. BMW 501 го дизајнираше Питер Шимановски (Peter Schimanowski), а не долго откако пристигна првиот прототип, раководството на BMW му наложи на дизајнерот Пининфарина (Pininfarina) да создаде алтернатива.
Прототипот на Pininfarina се сметаше за премногу сличен на неговиот дизајн за седанот Alfa Romeo 1900, па BMW остана со дизајнот на Шимановски. Челичната каросерија била многу потешка отколку што пресметал Шимановски, што резултирало со готовиот автомобил тежок 1.430 килограми. Перформансите настрадаа како резултатна тоа, со максимална брзина од 135 km/h и забрзување до 100 km/h што трае 27 секунди.
BMW 501 затоа беше инфериорен во однос на неговиот директен конкурент, Mercedes-Benz 220 со мотор со шест (6) цилиндри. Сепак, верзијата BMW 502 беше придвижувана од V8 OHV мотор кој развиваше 112 КС. Понудуваше добри перформанси (160 km/h), дури и подобри од Mercedes-Benz Pontoon од таа ера. Од моделот BMW 501 се разликуваше по изобилството на хромирани детали и стандардно имаше индивидуални предни седишта (до тогаш беше едноделна клупа) и предни светла за магла.
Интересно е што во тој модел беше и првиот повоен BMW V8 мотор, а производителот го произведе неговиот духовен наследник (внатрешна ознака BMW M60) дури во 1992 година . Но, поради превисоката цена од 17.800 германски марки во тоа време, немаше интерес и беа продадени само 190 примероци во првата година од производството.
Пример за печат на BMW 501 во март 1953 година беше пофален од списанието Auto-und Motorrad-Welt, главно поради неговата подобра од просечната отпорност на ветер. Исто така, добриот квалитет на управување и ефикасниот систем за греење беа адути на ова возило, а на тестот беше кажано дека потрошувачката на гориво е 10,3 l на 100 километри, што беше во ред.
Тоа беше омилен избор на полицијата низ Германија и Баварија, особено на моделот 502. Поради добрите перформанси на моторот V8 и добрата максимална брзина, тие беа еден вид страв и трепет за сите криминалци на кои во тоа време не им беше лесно. пристап до брзи модели како што се Mercedes-Benz SL или Porsche 356. Возилата беа официјално пензионирани во раните 1970-ти поради проблеми со корозија.