McLaren ќе се обиде да се прошири надвор од опсегот со среден мотор, но не пред 2028 година…
Говорејќи за британскиот Autocar на Фестивалот на брзина во Гудвуд (Goodwood festival of speed), извршниот директор на McLaren, Мајкл Лајтерс, рече дека непосредните приоритети на компанијата се завршување на реорганизацијата и докапитализацијата „за да се доведе компанијата на вистинскиот пат кон профитабилност“.
Ова е одговорот и на прашањето како напредуваат плановите за долгоочекуваниот crossover модел. „Доколку сме на вистинскиот пат кон профитабилноста, ќе размислуваме за проширување во сите сегменти. Ова го нарекуваме „заедничка изведба“ и може да биде што било со повеќе од две врати и/или повеќе од две седишта.
„Ќе размислиме за тоа подоцна. Не сме донеле одлука за тоа. Тоа секако е деловна можност за нас. Но, тоа не го гледам во блиска иднина. Ако го земете предвид она што го кажав – докапитализацијата и потоа преминот кон профитабилност плус времето на развој [на автомобилот] – тоа нема да биде пред 2028 година“.
Фокусот сега е на работа со постојните акционери „за докапитализација на компанијата за финансирање и реструктуирање“ за да и се овозможи враќање на профитабилноста. Додека оваа работа е во тек, „2023 година. ќе биде тешка година“ за приходите и профитабилноста, бидејќи паралелно со ваквата структура и финансиската работа, Лајтерс работи на подобрување на квалитетот на болидите на McLaren, што значи дека неговата фабрика во Вокинг не работи со полн капацитет.
Хибридниот суперавтомобил Artura сè уште не го достигнал целосно целосниот производствен капацитет, рече Лејтерс, признавајќи дека тоа ќе предизвика одложувања во испораките, вклучително и лансирањето во САД. Сепак, ова беше важно „бидејќи Artura е фантастичен автомобил и не сакаме да го нарушиме имиџот ризикувајќи“ да испорачуваме автомобили кои не се со потребниот квалитет.
„Сè уште треба да ја „зајакнеме“ нашата организација и синџирот на снабдување за тоа. До денес се испорачани околу 500 Artura . Првите испораки на моделот 750S (кој го заменува 720S) се очекуваат на крајот на оваа година. Автомобилот е веќе распродаден до крајот на 2024 година. Лејтерс верува дека компанијата сè уште може да расте на пазарот на супер автомобили, не преку обемот, туку со зголемени цени и „повеќе специјални понуди“.
За идните електрични модели, Лејтерс рече дека има три столба во поставата и идните планови на компанијата: модели на мотори со внатрешно согорување, хибриди и ЕV. 750S и Artura се во првите два столба, соодветно, а Leiters вели дека очекува хибридите да сочинуваат 90% од продажбата на McLaren за пет години.
Што се однесува до електричните модели, тој рече дека компанијата „не сакала да прави автомобил од 2.000 килограми со 2.000 КС бидејќи секој може да го направи тоа“ и наместо тоа, ако сакале да лансираат електричен автомобил, тој би требало да биде „споредлив со тежината на „750S “.
Тој додаде: „Работиме на концепти и имаме навистина возбудливи идеи околу тоа, а ако со текот на времето биде тука, ќе треба да го надмине она што можеме да го направиме со моторите на внатрешно согорување“. Овој последен коментар не е само за перформансите, туку и за тоа како вози автомобилот и емотивното искуство за возачот.