Непрофитабилните марки во Stellantis немаат светла иднина!

Тоа за медиумите го изјавил првиот човек на овој четврт по големина автомобилски идентитет во светот…

Карлос Таварез (Carlos Tavares), како извршен директор на мега групацијата Stellantis, објасни како ја гледа иднината на корпорацијата. Тој го направи тоа со учество во виртуелна дебата, организирана како дел од саемот за потрошувачка електроника во Лас Вегас. На тој начин внесе нови, не толку светли ноти во однос на толкувањето на она што може да се очекува од брендот Alfa Romeo, како и од другите непрофитни брендови на Stellantis, каде дури 14 се под покровителство на групацијата.

Овогодинешниот CES беше искористен за јавно објавување на партнерството на Stellantis со Amazon, што практично значи огромни инвестиции на групата во областа на развој на технологија, компјутерски програми и поврзување.Алијансата Stellantis беше формирана пред околу една година кога PSA (Peugeot-Citroën) и FCA (Fiat-Chrysler) влегоа во статусна промена на спојување на „рамноправна“ основа.

Тогаш, и веднаш по официјализирањето на таканареченото спојување, Таварез најави дека секој од 14-те брендови во корпорацијата ќе добие децениска шанса да се докаже на пазарот и дека дотогаш нема да има радикални кратења. Сепак, сега има некои демантирани извештаи, проследени со изјава од истакнат Португалец во која се наведува дека иднината на поединечните брендови под покровителство на Stellantis ќе зависи од „деловните перформанси и резултатите“, одлука која произлегува од среднорочни до долгорочни планови. Сепак, како што сега стојат работите, раководството на трансатлантскиот конгломерат верува дека контролата врз таквото разновидно портфолио на брендови е стратешка и компаративна предност на Stellantis.

Таварез потсети дека Stellantis досега има инвестирано околу 40 милијарди евра со цел да се репозиционира, односно да се пресели од компанија која се занимава со производство на автомобили во лидер во обезбедувањето на утрешните услуги за мобилност. Менаџерот објасни дека промената на ерата на пазарот штотуку се случува и дека доаѓањето на новото време се заснова на четири основи, кои вклучуваат: електрични платформи, нов екосистем на информациско-забавни содржини, онлајн услуги и намалување на сложеноста.

Во својот говор, извршниот директор на Stellantis напомена дека очекуваните приходи на групацијата од онлајн услугите се на ниво од 20 милијарди евра до 2030 година, објаснувајќи дека тоа се посебни карактеристики кои би го подобриле искуството за сопственост на возилото, прилагодувајќи се на потребите и преференциите на клиентите. Поголемиот дел од споменатите содржини би биле понудени преку платформи базирани на облак (cloud) , така што дури и не би барало безжично ажурирање на софтверот на автомобилот. Тој изрази и очекување дека до 2030 година дури 70% од продадените автомобили во Европа ќе бидат електрични и мрежни (поврзани), додека дотогаш тој процент во Америка тој процент ќе биде околу 40%. Се разбира, тој зборуваше за својата група.

Иако можеби изгледа преамбициозно, Stellantis придава големо значење на договорите за партнерство со некои од најголемите светски играчи во економијата. Пред се, тука е споменатиот Amazon, од чие партнерство ќе произлезе SmartCockpit, што ќе го видиме на возилата на групацијата почнувајќи од 2024 година. Гигантот од Сиетл потпиша договор со Stellantis за да се приклучи на заедничкото претпријатие Mobile Drive, основано минатата година од Stellantis и Foxconn, со прокламирана цел за развој на нови дигитални интерфејси. Stellantis ќе ја користи и веб-услугата  (Web service) на Amazon за складирање податоци и платформата за облак (cloud).

„Имаме одлични инженери во Stellantis и силни сме во софтверска апликација, но нешто недостасува во секторот за создавање. Работиме на градење посветен тим до 2024 година. Ова е област во која се инвестираат милијарди долари и се мора да се направи повертикално според структурата на операцијата“, објасни Карлос Таварез.

Партнерството со Amazon треба да донесе уште некои придобивки за Stellantis. Имено, почнувајќи од 2023 година, во Аmazon треба да почнат да пристигнуваат примероци од електричното работно возило Ram Pro Master, но се уште не се знае точно колку контингенти ќе има. Stellantis негува уште неколку стратешки партнерства, соработувајќи со BMW за развој на систем за помош на возачот, со Waym за развој на четврто и 4+ нивоа на автономно возење, додека работи со LG и Samsung за создавање нови батерии.

„Се движиме брзо и целосно се потпираме на електричниот погон. Пазарот се менува, исто како и технологијата, така што нашиот однос со клиентите се менува. Не смееме да ја пропуштиме шансата да останеме пасивни, најголемата опасност ни носи пристапот кој подразбира неприлагодување, односно неактивност“.

Идејата е Stellantis да инвестира неколку милијарди евра до 2030 година со цел да се зголеми бројот на модели кои се нудат со електрични и хибридни погонски единици. Во моментов има 43 модели електрифицирани во групата, со осум нови електрични автомобили и 50 хибриди кои ќе бидат претставени во следните пет години. Сите брендови на Stellantis се ориентирани кон електрификација и ова е тренд кој е неизбежен и неповратен. Сепак, прашањата во овој поглед треба да се разгледаат, а познато е дека Калос Таварез до неодамна го критикуваше политичкиот притисок врз производителите, во смисла на побрза транзиција кон и електричен погон.

„Нема смисла да се зборува за еколошки емисии ако енергијата што се користи за транспорт не е лишена од штетни емисии. Ни треба зелена енергија, треба да го завршиме целиот циклус и да им понудиме чиста енергија на граѓаните по фер цена. Ова е еден од најголемите предизвици, бидејќи која е придобивката од развиената технологија која никој не може да си ја дозволи. Имаме знаење и моќ да се справиме со тоа“.

„Тешко е да се влијае на пазарот каде Теslа веќе ги држи сите конци во свои раце, но повторно имаме многу можности. Контролата врз споменатите брендови, нашите можности и јасните планови се она што ни дава предност. Да, моментално заостануваме, но се мачиме и на крајот самите клиенти ќе проценат“.

ПОВРЗАНИ ВЕСТИ

Германија ги намалува субвенциите за купување EV

Новиот Audi RS3 co електричен мотор

Почна производството на Mercedes-AMG One

Новиот Porsche 911 GT3 RS на пазарот пристига 2023

Next.e.GO Mobile SE ќе произведува електрични автомобили во Македонија

Во Германија нови давачки за дизел и бензински автомобили а олеснувања за EV

Подновен беџот и имиџот на луксузниот автомобилски бренд

Илон Маск одличен дипломат -Tesla во Кина со „повластена“ позиција

Неофицијалните рендери открија многу можен изглед на претстојната BMW Серија 5.