Намалувањето на ограничувањето на брзината на автопатите би решило два проблема одеднаш, но, дали луѓето ќе се согласат со тоа?
Франција бара начин да заштеди енергија, која секој ден поскапува и се повеќе е тема на разговор меѓу светските сили за проблемите со достапноста на суровините потребни за нејзино производство. Французите, повикувајќи се на податоците на Меѓународната агенција за енергетика, укажуваат дека со намалување на максималната брзина на автопатите ширум светот за 10 km/h би се заштедиле 290.000 барели нафта дневно, доколку лимитот важи само за патнички возила. Ако додадеме камиони, ќе заштедиме уште 140.000 барели дневно.
Францускиот Caradisiac на тоа ги додава своите пресметки
Минатата година уредниците спроведоа тест кој покажа дека намалувањето на брзината од 130 на 120 km/h во реални услови го продолжи патувањето за само 4 минути, а во исто време придонесе за намалување на потрошувачката на гориво на тестот Renault Megane за 14 проценти.
Германија би можела да оди уште подалеку на ограничувањата на брзината
Организацијата Deutsche Umwelthilfe предлага максималната брзина на автопатите да се намали на 100 km/h. Овој пат, сепак, не се работи за заштеда на енергија, туку за намалување на емисијата на CO2. Германија истакнува дека побавното возење би резултирало со годишно намалување на емисиите на CO2 за 9,2 милиони тони. Сепак, не сакаат да застанат само на намалување на брзината на автопатите на дозволената брзина. По оваа промена би следела намалување до 80 km/h на меѓуградските патишта и намалување на 30 km/h во населените места.
Засега ова се само предлози
Оној во Франција би влегол трајно, германскиот – пробно 2 години. Тоа би било времето кое би покажало вистински заштеди и би овозможило да се провери дали општеството е способно да се прилагоди на новите препораки. Слични акции веќе се најавени и во Холандија. И веројатно, по првите, храбри земји што ги воведуваат, слични регулативи ќе воведат и нови.