Иако на сите страни се промовираат EV моделите а автомобилите на фосилни горива се почесто се испраќаат во историјата, сепак има по некој интересен напис што возилата со мотори на внатрешно согорување ги ставаат во посупериорна позиција од електричните, каков што е и овој…
Можеби многу луѓе не го знаат ова, но во светот на автомобилите постојат експерти за таканареченото „хипермаjлинг“, техника на возење за на најефикасен можен начин да се постигне автономија многу поголема од онаа што вообичаено ја пропишуваат производителите.
Пример: 2095 километри поминати со еден резервоар од 66 литри дизел.
Архитект на овој потфат минатата година беше Феликс Еголф (Felix Egolf), истакнато име кога станува збор за овој тип на рекорди, а неговото „оружје“ за да го постигне е Opel Insignia 1.5D, пренесуваат информативните агенции.
Патот што го поминал е долг повеќе од две илјади километри: започнува во Риселсхајм, домот на Opel во Германија. Идејата беше за четири дена да се минат Хамбург, Берлин, Лајпциг, Минхен и Мерсбург и конечно да се вратат на почетната точка.
На местото на поаѓање, резервоарот од 66 литри се полни до врвот и целта е трасата да се помине само со тоа гориво.
Според процените, за да може да го помине патувањето потребно било Insignia да постигне реална потрошувачка од 3,5 l/100 km.
Еголф смета дека тоа е можно бидејќи влијанието што го има возачот врз потрошувачката е „поголемо отколку што некои луѓе можат да замислат“.
„Секој грам CO2 е важен. Но, една променлива ретко се разгледува: возачот. Сепак, тоа има суштинско влијание врз потрошувачката на гориво на автомобилот, а со тоа и индиректно врз животната средина“, истакнува Еголф.
Првата станица е на 400 километри, а иглата едвај се помрдна: 3,6 l/100 km – благодарение на тоа што најголемиот дел од патувањето е на автопат и просечната брзина е 82,8 km/h.
Вториот ден рекордите се многу слични, за 8 часа и 28 минути помина уште 700 километри, со просечна брзина од 84,8 km/h и потрошувачка од 3,6 l/100 km.
Третиот ден одбележан со магла и повремен сообраќаен метеж, Еголф се осврнува на големото влијание на брзината врз потрошувачката, посочувајќи дека некој што вози 120 km/h може да потроши практично двојно повеќе од некој што вози 90 km/h. Совет, за патување од 360 километри, првиот ќе го направи за три часа, а вториот за четири, но првиот ќе троши 21,6 литри по пат, а вториот само 10,8, што е забележлива разлика.
На крајот на третиот ден, просекот беше 74,4 km/h, а потрошувачката остана непроменета на 3,6 литри.
Иглата на резервоарот е на последната точка, но на крајот Еголф во Insignia стигнува до целта во Риселсхајм, каде што го наполнил својот резервоар четири дена порано.
Од перспектива на овој човек и ова возење со овој мотор, долго време во однос на трошоците и досегот, нема да има ништо толку ефикасно освен – дизел.