Паркирање со една педала

Брендот Renault повеќе од еден век докажува дека иновациите се во сржта на нејзината ДНК…

Со години, инженерите на Renault не престануваат да смислуваат нови начини да го направат животот на возачите поудобен, практичен и побезбеден. Со неговиот изум „Паркирање со една педала“, инженерот за развој на системот Јонг-Хун (Jong-Hoon) и инженерот за развој на алгоритами Пејп (Pape) целосно ја следат традицијата заснована на претворање на пречките во предности.

Луис Рено (Louis Renault) прв патентираше рачен менувач во 1898 година. Неколку недели подоцна, со поддршка на неговите браќа Марчело (Marcelo) и Фернандо (Fernando), тој го основал Renault Frères. Така започна индустриската авантура чија цел беше да ги охрабри инженерите на Renault да се надминат себеси во смисла на иновации. А Јонг-Хун и Пејп сигурно го прават тоа!

За време на работата на развојот на напреден систем за помош при паркирање, на само два месеци пред крајот на проектот, изби „војна со тастерите“. И покрај тоа, тие мораа да најдат решение за да го завршат својот проект.

„Тастерот (копчето) на кое се засноваше нашата иновација одеднаш беше доделено на друг проект. Едноставно кажано, ни го одзедоа “. „Промена на концептот за два месеци беше едноставно незамисливо!  Но, сепак успеавме!“

Поеднставно паркирање на автомобили

Renault со години нуди системи за помош при возење за да им го олесни паркирањето на клиентите. Првично, тоа беа сензори за паркирање кои беа произведени од 1990 до 2000 година. Тие првично беа поставени во задниот дел на возилото, а потоа и напред. „Веќе не требаше да излегувате од автомобилот за да проверите дали имате повеќе паркинг места“, додаде Пејп.

Неколку години подоцна, камерата за рикверц или дури и камерата од 360 ° која нуди „птичја перспектива“ го комплетираше овој систем.  „Бип звучните сигнали сега се придружени со приказ на позицијата на пречка на мултимедијален екран интегриран во контролната табла на автомобилот“, продолжува Јонг-Хун.

Со воведувањето на системот за помош при паркирање Easy Park Assist во моделот Espace 5 во 2015 година, направивме голем чекор“, нагласува Пејп. Кога возачот ќе го вклучи овој систем, возилото бара паркинг место кое одговара на неговата големина, а потоа само ја одредува патеката со „преземање контрола“ на воланот.

Во меѓувреме, возачот го контролира забрзувањето, сопирањето и  префрлање на степенот на пренос напред и во рикверц, како и рачната сопирачка.

Во редизајнираниот Espace од 2019 година, Renault отиде чекор понатаму во автоматизацијата на паркирањето.

Инженерите на Renault конструираа внатрешен систем за помош при паркирање кој ја презема контролата над воланот, од наоѓање паркинг место до целосно запирање.

Напредниот систем за помош при паркирање го замени Easy Park Assist.

Оваа амбициозна мисија им е доверена на нашите надежни инженери. Јонг-Хун, инженер за развој на системот за помош при возење, ја презеде одговорноста за концептуалниот дизајн на системот, а Пејп, инженер за развој на алгоритам за помош при возење, мораше да го спроведе.

Со едно важно ограничување: системот мораше да остане само помош при возење, а не да преземе целосна контрола над возилото.

Затоа, важно е да се осигура дека возачот останува внимателен додека маневрира

Тоа беше лесна работа „„детска игра“ за Јонг-Хун и Пејп! Копчето, кое возачот ќе мора да го држи притиснато, ја направи оваа мисија лесно остварлива. „Возачот треба само да притисне копче за да го започне маневарот, да го ослободи ако има некаков проблем и да го притисне повторно за да го заврши паркирањето на возилото“, објаснува Јонг-Хун.

Копчето се наоѓа на централната конзола, бидејќи копчето за вклучување/исклучување на контролата на патувањето / ограничувачот на брзината е преместено на воланот.

Возачот може удобно да го притисне копчето потпирајќи се на потпирачот за рака – ергономијата е загарантирана. Идеален за маневар кој трае околу десет секунди!

Меѓутоа, развојот на друга функција не беше земен предвид: електричната сопирачка за паркирање, која беше повторно тестирана доби предност во однос на напредниот систем за помош при паркирање.

Само неколку месеци пред возилото да се пласира на пазарот, целиот проект пропадна!

Оригиналната идеја за копчето, кое требаше да го обезбеди вниманието на возачот, повеќе не постоеше!

Местото на тоа копче за автоматско паркирање го „зазеде„ копчето на електричната сопирачка

Од тастер (копче) до педала

Отстранувањето на копчето, најважниот елемент за задржување на вниманието на возачот и обезбедување комерцијализација на оваа функција, требаше да го означи крајот на проектот.

Сепак, решителноста и инвентивноста на нашите двајца инженери преовладаа!

Јонг-Хун и Пејп прво сакаа да додадат уште едно копче.

Но, тоа беше невозможно во оваа фаза од проектот! Особено што во новата верзија на Espace целта беше да се „исчисти“ централната конзола.

Друго можно решение, од кое многу брзо се откажаа, беше да инсталираат копче на дното на мултимедијалниот екран со помош на кое возачите ќе активираат напреден систем за помош при паркирање.

Но, тие заклучија дека не би било погодно да се притиска копче со подадена рака за време на целиот процес на паркирање. Единствената алтернатива беше да се најде друг начин да се одржи контактот (поврзаноста и фокусираноста).

Конечно дошле до решение: педалата за гас!

„Набргу се договоривме дека најдобро решение би било да се користи педалата за гас за да се одржи контакт. Ова најнапред би обезбедило возачот да е внимателен и фокусиран, а на тој начин педалата за гас ќе се користи на ист начин како и копчето. Само притиснете ја педалата за да го активирате маневрирањето и отпуштете го за истото да запре“, вели Јонг-Хун, инженер на Renault за развој на алгоритми за помош при возење

До пуштањето на возилата на пазарот остануваше се помалку време, па мораа брзо да дејствуваат. Јонг-Хун и Пејп почнаа да прават прототипови и набрзо се впуштија во внатрешни тестови. Тие работеа брзо, но ефикасно! Нивното решение наречено Паркинг со една педала ги привлекувало клиентите, ги освоило и убедило во целисходноста и ефикасноста.

На неколку клиенти им беше дадена можност да ја испробаат иновацијата и нивните реакции беа повеќе од позитивни.

„Спроведените тестови донесоа многу позитивни резултати – клиентите беа задоволни, бидејќи системот е многу лесен за користење“, нагласи Пејп.

Развојот на педалата беше завршен во рекордно време и тоа: за само два месеци!

„Промена на концептот во рок од два месеци беше едноставно незамисливо! Но сепак успеавме! Обично потребни се две години за да се развие овој вид на иновација “, објаснува Јонг-Хун.

Тие веднаш поднеле барање за патент. Јонг-Хун е одговорен за архитектурата на системот и неговото функционирање, а за развојот на алгоритмите Пејп.

Сепак, вистинскиот извор на задоволство беше што ова решение со педала е уште подобро од решението со копче.

Прво, затоа што самото ракување е полесно. Возачот не мора да бара копче за да го започне маневрирањето. Притискањето на педалот за гас е поприродно дејство. Второ, затоа што безбедноста е зголемена. Во случај на проблем (на пример, пешак или животно го поминува патот директно зад возилото), поместувањето на стапалото од педалата е инстинктивно. Трето, затоа што системот е подобрен. Менувањето на брзините сега е во рацете на возачот.

Претходно, системот ја одредуваше брзината, без разлика колку силно возачот го притискаше копчето. Со напредниот систем за помош при паркирање и решението за паркирање со една педала, сега е можно да се контролираат брзините на маневрирање до 7 km/h. И конечно, порано возачот мораше да чека возилото целосно да застане (запре) за да го започне маневарот, а сега тоа е можно да се направи „во движење“.

„Постигнавме повеќе со педалата отколку со копчето, бидејќи ви овозможува да се префрлите од функцијата за вклучување/исклучување на прогресивната контрола. Не помина сè како што треба. Тоа беше вистински предизвик. Но, сè што се случи ни овозможи да развиеме решение што е уште подобро од нашата првична идеја“, констатира Пејп, инженер за развие алгоритми за помош при возење во Renault

Проблемите со кои се соочија Пејп и Џонг-Хун ги поттикнаа да го направат уште полесен за ракување системот за помош при возење, за чиј развој инаку беа задолжени. Системот во Espec се покажа како толку успешен и практичен што подоцна беше инсталиран во новиот Mégane E-TECH Electric. Невидлив и интуитивен, совршено се вклопува со минималистичкиот и модерен ентериер на новиот модел.

Иновацијата на инженерите Јонг-Хун и Пејп ја илустрира динамиката на интелектуалната сопственост на Renault и иновативната способност на неговите вработени.

ПОВРЗАНИ ВЕСТИ

Постојан развој: Зголемен опсег за Opel Corsa -e и Mokka-e

Доделени првите енергетски ознаки за електричните автомобили

DS3 Crossback E-Tense ја зголеми автономијата со едно полнење на батериите

Револуционерно автомобилско седиште за деца!

Стратегијата 2.0-IONITY го забрзува ширењето на мрежата брзи полначи за EV

Renault иTheArsenale го претставуваат AIR4 –Таму каде одиме не ни требаат патишта

Новиот Peugeot e-208 и Peugeot e-2008

Електричните автомобили зиме трошат 25% повеќе струја

Ford и GM здружуваат силите со производители на чипови