Пет децении Porsche 911 Carrera RS 2.7

 „Опашка од патка“, „RS“ или „2.7“. Денес, Porsche 911 Carrera RS 2.7 е познат по многу прекари. Но, неговото значење останува уникатно: тој беше најбрзиот германски автомобил во своето време и првиот масовно произведен модел со предни и задни спојлери – вториот му го доби прекарот „опашка од патка“. Така, во 1972 година, Porsche го лансираше трендот на задни спојлери на возилата од масовно производство….

Пред околу 50 години, Porsche започна со развој на 911 Carrera RS 2.7.

– Намерата беше 911 Carrera RS 2.7 да биде хомологациски специјал. Тоа требаше да биде многу лесен и брз спортски автомобил – се сеќава Питер Фалк, (Peter Falk ) кој тогаш беше шеф на тестирањето за возила од масовно производство во Porsche.

Иако варијантата на овој модел се базираше на 911, тој на крајот стана новото основно возило за трки и рели, кое се карактеризираше со многу технички иновации. Најмоќниот модел на првата генерација 911 беше првиот 911 наречен „Carrera“ – гордоста на палетата на производи на Porsche. Интензивно се работеше на се – тежина, аеродинамика, мотор и шасија. Околу 15 инженери работеа на развојот на овој автомобил од мај 1972 година па натаму, а ним им се придружи и производствениот персонал.

Изненадувачки успех

Porschе првично планираше да направи 500 единици за хомологација на 911 Carrera RS 2.7 за специјални автомобили од групата 4 GT. Овој автомобил се покажа на патиштата и стана автомобил за клиенти кои исто така сакаа да учествуваат во трки. На 5 октомври 1972 година, новиот модел беше претставен на саемот за автомобили во Париз во Порт де Версај (Porte de Versailles). До крајот на ноември беа продадени сите 500 возила. Porschе беше изненаден од успехот на овој автомобил, а до јули 1973 година, бројките што ја покажуваат неговата продажба се зголемија тројно. Изработени се вкупно 1.580 примероци, а кога биле направени 1.000 примероци. била извршена хомологација на Porsche 911 Carrera RS 2.7 за Група 3 и Група 4. Опционалниот пакет опрема M471 го наведе Porsche да направи 200 „Sport“ верзии на овој автомобил со мала тежина. Потоа беа конструирани дополнителни 55 примероци од тркачката верзија, 17 основни возила и 1.308 Touring верзии (M472).

Внатрешноста на 911 Carrera RS 2.7 „Light“ (M471) е сведена на основното, во согласност со барањата на клиентите и датумот на производство. Меѓу другото, изоставени се задните седишта, патосниците, часовникот, куката за одело и потпирачите за раце. На барање на клиентот, две лесни школки за седишта ги заменија потешките спортски седишта. Дури и логото на Porsche на хаубата беше првично залепено. Во споредба со пакетот опрема „Touring“ (M472), „Sport“ беше полесен за 115 килограми, со тежина на празно возило од 960 kg. Неговата цена беше 34.000 германски марки. Спортскиот пакет (М471) чинел 700 германски марки, додека пак пакетот „Туринг“ (М472) чинел 2.500 германски марки. Така, избраниот пакет на опрема ја дефинираше соодветната верзија на 911 Carrera RS 2.7.

2,7-литарскиот боксер мотор со 6 цилиндри и директно вшприцање на горивото произведе моќни 210 КС при 6.300 вртежи во минута и разви 255 Nm при 5.100 вртежи во минута. Ова и овозможи на верзијата Sport да забрза од 0 до 100 km/h за 5,8 секунди, со што 911 Carrera RS 2.7 стана првиот автомобил што ја се „поминал ознаката „шест секунди“ дефинирана од престижниот германски магазин за автомобили auto, motor and sports.

Максималната брзина ја надмина границата од 245 km/h. (Touring  6,3 секунди, 240 km/h). RS 2.7 стана идеална синтеза на маса, перформанси, аеродинамика и леснотија на ракување.

Првиот со заден спојлер

Кај шасијата, сè се вртело околу намалувањето на вкупната тежина. Тенкиот лим, тенки прозорци, пластичните делови и елиминацијата на изолацијата помогнаа да се намали вкупната тежина на тркачките автомобили на помалку од 900 kg, што беше неопходно за хомологација на новиот модел. Во исто време, подобрена е и аеродинамиката. Целта беше да се задржи подигнувањето на предната и задната оска на минимум при големи брзини за да се постигне понеутрално управување. За прв пат, инженерите Херман Бурст (Hermann Burst) и Тилман Бродбек (Tilman Brodbeck), заедно со стилистот Ролф Винер ( Rolf Wiener) го развија задниот спојлер, тестирајќи го во аеродинамичен тунел и на тест патека. Целта беше да се задржи формално затворената каросерија на 911, да се компензира дефектот на задниот дел со наведнување надолу, со соодветни и стилски соодветни мерки и да се подобри аеродинамиката на 911.

Подигнувањето на новата така наречена опашка на патка го спушти 911 Carrera RS 2.7 поблиску до патот кога автомобилот се движеше со брзина и го снабдуваше моторот со дополнителен воздух за ладење. Овој ефект беше постигнат без никакво зголемување на отпорот на возилото; всушност, неговата максимална брзина е зголемена за 4,5 km/h.

„За време на тестовите откривме дека со повисок спојлер успеавме да ја зголемиме максималната брзина поради намалувањето на отпорот на возилото. Затоа продолживме да го креваме задниот спојлер неколку милиметри нагоре, со лимот на работ на ударот, додека не најдовме пресвртница каде отпорот на возилото повторно се зголеми“, објаснува Фалк. На 5 август 1972 година, тројца вработени во Porsche поднесоа документ за откривање на патент бр. 2238704 во Германскиот завод за патенти.

Различни големини на гуми за поголема тракција

Инженерите исто така почнаа да работат на шасијата. До оваа фаза, Porsche имаше искуство во трки со пошироки задни тркала, па развојните инженери го испробаа тоа на 911 Carrera RS 2.7. „Сакавме да ја подобриме тракцијата и управувањето со помош на пошироки гуми на задната оска, бидејќи најголемата маса е на задната оска“, се сеќава Фалк. За прв пат во Porsche, автомобилот од масовно производство имаше гуми со различни големини на предната и задната оска.

Фукс (Fuchs) изработи 6 тркала J × 15 со гуми 185/70 VR-15 напред, 7 J × 15 со гуми 215/60 VR-15 назад. За да ги собере, Porsche го прошири каросеријата за 42 mm одзади, во близина на лакови на тркалата. „Кога ова функционираше добро во развојот, производството и продажбата, сите следни модели беа опремени со оваа комбинација“, вели Фалк.

Првите успеси во трките

По промената на регулативите за спортските прототипови, што го спречи понатамошниот развој поради новото ограничување во однос на 3-литарскиот мотор, Porsche стави крај на една многу успешна ера. По тркачкото деби на 911 Carrera RSR (тркачко-спортско-трки) со значително проширена каросерија на Tour de Corse во ноември 1972 година, Porsche одлучи да започне ново поглавје од успешната приказна во 1973 година, кое го напиша 911.

На почетокот на февруари истата година, RSR предводен од Питер Грег (Peter Gregg) и Харли Хејвуд (Hurley Haywood) ја минале целта на 24 часа Дејтона (24 Hours of Daytona) со водство од 22 круга. Тоа беше брилијантен почеток на новата сезона. Херберт Милер (Herbert Müller) и Гијс ван Ленеп (Gijs van Lennep) победија на Тарга Флорио (Targa Florio) во мај 1973 година. „Оваа победа беше значајна за нас затоа што покажа дека RSR со поголем заден калник беше многу брз на тркачките патеки и на рели фазите“, се сеќава Фалк. Во својата прва сезона, 911 Carrera RSR освои три меѓународни и седум национални првенства – поставувајќи ја основата за успехот на 911 во децениите што доаѓаат.

На Меѓународната трка на шампиони (IROC) одржана во октомври 1973 година, Роџер Пенске (Roger Penske ) од САД излезе со 12 идентични автомобили 911 Carrera RSR 3.0 во кои возачи од различни тркачки класи се натпреваруваа еден против друг.

Сепак, со 911 Carrera RS 2.7, Porsche не само што разви спортски автомобил за тркачката патека, туку и автомобил што клиентите би можеле да го користат и при секојдневно возење и трки.

Големата турнеја кола дојде на тркачката патека. Рекламите во тоа време го опишаа вака: „Неговиот репертоар: на пат кон трката и назад дома“. Понеделник – во канцеларија. Вторник – во Женева, назад во вечерните часови. Среда – шопинг. Градот. Сообраќаен метеж. Сообраќај кој бавно се влече, но нема саѓи на свеќичките, спојката не се жали. Четврток – селски патишта, автопат, серпентини, нечисти патишта, градилишта, петок – само на кратки растојанија, а потоа започнува зимата. Сабота – со багаж на одмор во Финска. Carrera RS – полна со резерви кои не можат да се исцрпат, и на спринтови и на маратони“.

Име „ Carrera “

За прв пат, натписот „Carrera“ го украси страничниот дел, помеѓу лакови на тркалата на 911 Carrera RS 2.7. Тој шпански збор се преведува како „трка“, а RS на задниот спојлер значи „Rennsport“ или трки (на германски). За Porsche, инспирација за ова ново име беше „Carrera Panamericana“.

Во 1953 година, Porsche, со 550 Spyder, ја освои својата првокласна победа во трката на издржливост. Тогаш, во 1954 година, тој заврши на третото место во генералниот пласман – што беше сензација што даде нов додаток на името.

Во годините што следеа, Porsche го користеше името Carrera за најмоќните мотори со четири брегасти вратило / Fuhrmann од 1954 година, како што се 356 A 1500 GS Carrera или 356 B 2000 GS Carrera GT.

Натписот „Carrera“ го краси задниот дел на Porsche 904 Carrera GTS од 1963 година, а на моделот 906 -Carrera 6 од 1965 година може да се најде на калникот, зад лакот на предното тркало.

Според изјавите дадени во тоа време, Carrera исто така се сметаше за „предикат на квалитетот за техничката деликатност што е докажана на тркачките патеки и рели етапите“. Накратко, тоа беше идеалното име за идниот врвен модел 911.

„Сакавме на серискиот модел да му го дадеме веќе добро познатото име „Carrera“ и размислувавме како најдобро да го претставиме“, се сеќава Харм Лагаај (Harm Lagaaij ) кој во тоа време работел за Porsche како дизајнер. Cе одлучија за просторот помеѓу лакови на тркалата.

Покрај буквата Carrera“, Porsche мораше да понуди и други дизајнерски карактеристики што го привлекуваа окото: постоеле 29 тонови на бои, некои беа впечатливи, а од нив беа произведени 27, вклучително и бои како светло жолта, црвена или крваво портокалова.

Porsche исто така ги исполни барањата на индивидуалните клиенти во однос на одредена боја. Бојата на тркалата одговараше на шасијата или буквите „Carrera“ од страна, на пример, бели возила со црвени, сини или зелени букви. Овиебукви го задржале своето истакнато значење и до ден-денес, исто како и за многу години познатата кратенка „RS“.

Таа повторно и повторно се наоѓа на најдобрите спортски модели 911 – како што беше случај пред речиси 50 години.

Музејот на Porsche постави изложба посветена на 50-годишнината од 911 Carrera RS 2.7.

ПОВРЗАНИ ВЕСТИ

Се продава теренска изведба на Rolls Royce, сопственост на кралот на Мароко

До крајот на годината и специјален BMW M модел

Видео Goodwood Festival of Speed 2022

McLaren P1 Spider Lanzante

Се продава Fiat Tipo што го возел легендарниот Најџел Менсел

Alfa Romeo Giulia Speciale лимитирано издание во 15 примероци

Се продава единствениот Jaguar XJS Shooting Brake

Polestar 5 на „Фестивалот на брзината во Гудвуд“

Се продава уникатен Heuliez Intruder