Познато е колку ќе чини синтетичкото гориво

Многумина веруваат дека класичните автомобили би можеле да опстанат благодарение на така наречени е-горива, а сега дознаваме дека тоа е многу реална опција…

Можеби најгласниот поборник за е-гориво е Porsche. Свесен дека не постои таков електричен автомобил што може достојно да ги замени иконите како Porsche 911, германскиот производител со години работи на развој на технолошки и финансиски одржливи технологии за производство на е-гориво.

Таа со години соработува со Siemens, но и со други реномирани компании во рамките на конзорциумот ENAP. Неодамна профункционира фабриката HIF Global во Чиле, во чие проширување Porsche одлучи да инвестира уште 75 милиони долари само оваа година. Фабриката ќе произведе околу 130.000 литри синтетичко гориво оваа година, според агенциски извори.

Идејата за е-гориво е да се произведе јаглерод-неутрално синтетичко гориво што може да се користи на „обични“ возила кои користат фосилни горива денес. Работата функционира, а GT3 чашата на Porsche веќе работи на тоа гориво.

Оливер Блум, првиот човек на Porsche и најавен оваа недела како шеф на целиот концерн VW, открива и дека цената на синтетичкото гориво во производство веќе е околу 2 долари за литар, што е многу блиску до денешните цени на фосилните горива.

Притоа, Блуме открива дека 911 живее. Тие наскоро ќе понудат хибридна верзија на 911, со која влегуваат во нова ера, усогласувајќи се со желбите на германската влада дополнително да ја намали зависноста од нафтените деривати. Во исто време, тој не бега од електрификација: „Нашата амбиција е над 80% од продадените единици да бидат електрични до 2030 година. Нашиот прв електричен модел Taycan е голем успех со двојно поголема продажба оваа година во споредба со веќе успешна претходната сезона“.

Сепак, Блуме е реалист и предупредува дека во моментов на планетата има над милијарда автомобили со фосилни горива. И ќе вози со децении. И токму затоа решението го гледа во е-горивото. Единствениот предуслов е одржливото производство, односно користење на алтернативни извори на енергија, се со цел да се влијае на намалување на јаглеродниот отпечаток.

Во Porsche посочуваат уште една предност на е-горивото; тие имаат предност во однос на чистиот водород бидејќи можат полесно да се транспортираат.

 

ПОВРЗАНИ ВЕСТИ

Кинезите за 2023 ветуваат електричен автомобил со досег од 1000 км

Suzuki и Toyota заеднички прават електричен SUV

Електричен Chery QQ Wujie Pro

Дополнителна опрема направена по мерка за Opel Astra и Astra Sports Tourer

Lincoln Model L100 Concept

R5 TURBO 3E, Роден за дрифт

XPeng од Кина овозможува полнење на EV батериите двојно побрзо одошто Tesla

Moskvich ќе развие сопствена платформа за електрични возила

Dacia сврте нов лист