Renault Clio „жари и пали“ уште од моментот кога првпат излезе од производната лента во 1990 година, а досега ширум светот се продадени 16 милиони единици од овој градски автомобил од В сегментот на реномираниот француски производител!
Едноставно кажано, Clio е најпродаваниот француски автомобил на сите времиња.
Бидејќи се наближува претставувањето на обновената петта генерација на Clio, решивме да се навратиме на историјата на тој легендарен модел, претставена низ бројки и фотографии…
Затоа што сите имаат по малку сеќавање на Clio!
Clio успешна приказна
Clio, најистакнатиот модел во гамата на Renault, е и најпродаваниот француски автомобил во историјата.
Откако првпат пристигна во салоните во пред 22 години, поточно во 1990 година, тој автомобил е продаден во речиси 16 милиони примероци во дури 120 земји!
16 милиони не се малку!
Ако ги поставиме сите тие примероци една до друга, тие би ја обиколиле по екваторот Земјата точно 1,6 пати.
А кога би ги наложиле еден врз друг, би биле 75.000 пати повисоки од Ајфеловата кула.
Зошто токму Clio беше толку голем продажен хит кај клиентите и тоа на глобално ниво?
Имено, кога првпат беше пуштен во продажба како замена за Renault 5, тој автомобил предизвика вистинска револуција во сегментот на сестрани градски автомобили.
Clio беше целосно опремен со нови и подобрени функции (шасија, опрема, севкупен квалитет и други), и набрзо стана достапен во цела палета на верзии, така што сите клиенти, без разлика на вкусот и длабочината на џебот, можат да најдат модел за себе.
„Не е доволно скапо, синко“, пишуваше не една дамнешна реклама.
Успехот на секоја нова генерација на Clio беше изграден врз духот и предностите на претходните модели.
Затоа, не е чудно што по 30 години, Clio се уште го ужива статусот на еден од нај легендарните автомобили во сегментот, на сите пазари каде што се продава.
И не само тоа, дури двапати беше прогласен за Европски автомобил на годината!
Денес, фабриките во Бурса (Турција) и Нови Место (Словенија) произведуваат повеќе од 1.400 единици Cli дневно.
Покрај тоа, секоја минута од производствената линија во Бурса излегува ново Clio!
16 милиони примероци на Cli беа продадени во 120 земји
16 милиони примероци на Cli наредени еден зад друг = 1,6 пати поголем од обемот на Земјата
16 милиони копии на Cli = 75.000 пати поголема од висината на Ајфеловата кула
Фабриките во Бурса (Турција) и Нови Место (Словенија) произведуваат повеќе од 1.400 единици Clio дневно.
Покрај тоа, секоја минута од производствената линија во Бурса излегува ново Clio!
Краток преглед на 16-те историски изданија на моделот Clio
Подолу е преглед на различните изданија на Cli. Некои од нив ќе ви изгледаат познато, а со други можеби ќе се сретнете за прв пат.
Првиот Clio некогаш произведен
Во 1990 година, Clio го наследи Renault 5. Тоа беше еден од моделите позиционирани на повисока позиција во понудата на Renault, што го потресе сегментот на градски автомобили.
Згора на тоа, Clio беше на врвот на продажните топ листи во Франција и беше прогласен за Европски автомобил на годината во 1991 година.
Clio 16S
Во март 1991 година, нешто помалку од една година откако беше претставен, Clio доби спортска верзија наречена 16S, која го наследи Renault 5 GT Turbo. Нејзиниот 1,8-литарски мотор со 140 КС, беспрекорните возни карактеристики и импресивниот изглед веднаш го заслужија нејзиниот статус на ѕвезда.
Clio Baccara
Во 1991 година, Clio доби стилска сестринска верзија на Baccara, исто како и Supercinq пред него.
Тој модел имал кожни и дрвени вградени елементи, најлуксузна опрема и мотор од 92 КС.
Ова луксузно ниво на опременост подоцна го промени своето име и се продава под името Initiale од 1997 година.
Clio S С
Во 1992 година, секој можеше да си дозволи автомобил со спортски изглед. Clio S беше енергична и достапна интерпретација на познатиот градски автомобил.
Имаше и мотор од 1.4 Energy, но со чекорен степен на пренос за побрзо менување на брзините и нагло зголемување на вртежите што ќе предизвика громогласна арија од автомобилот.
Clio Williams
Легендарниот Clio Williams беше претставен во 1993 година.
Благодарение на Pearly Sport сината боја, златните Speedline бандажи, моторот со 150 КС и цврстата суспензија, тој веднаш стана најпосакуваниот спортски компактен дел во своето време.
Незаборавни ограничени сериии
Chipie, Be Bop, MTV, Oasis, Night & Day и Aida се специјалните изданија на моделот Clio, а некои од нив се паметат и денес.
На фотографијата е прикажан Clio Be Bop во кое сериски се вградувало радио.
Clio Electric
Во 1995 година, како пионер на електрични возила, Renault го претстави електричниот Clio со автономија од 80 до 100 km.
Исто како и Clio со термички мотор, оваа верзија имаше четири удобни седишта, префинет тапацир и најсовремена опрема.
Можеше да се полни дома, а полнењето до полн капацитет траеше 8 часа.
Clio Maxi
Clio за кратко време победи на рели патеките, а набргу потоа, во верзијата од групата А, направи чуда на националните првенства на чакал (макадам).
Во 1995 година, Clio Maxi (прикажано со покојниот Филип Бугалски зад воланот) започна да се натпреварува во категоријата Kit-Car.
Clio II
Втората генерација на Clio, претставена во 1998 година, беше поголема, поизразени кривини и попространа.
Новата гама на модели беше прилагодена на потребите на сите клиенти, а љубителите на спортските автомобили особено го ценеа Clio R.S. и Clio V6.
Clio Symbol
Бидејќи верзиите на седан беа особено барани на некои пазари, Renault одлучи да го произведе Clio со багажник во задниот дел.
Првиот автомобил од таа серија, Clio Symbol, беше произведен во 1999 година. Неговото име набрзо се смени и остана познато како Symbol (или Thalia, во зависност од пазарот, на пр. во Хрватска, Србија, Македонија…).
Моделот беше обновен во 2008 и 2012 година, а во 2021 година беше заменет со Renault Taliant.
Clio V6
Тешко е да не се забележат неговите широки лакови над калниците кои во голема мера потсетуваат на R5 Turbo. Во 2000 година, Renault Sport го дизајнираше Clio V6 и го постави својот моќен мотор со 230 КС зад грбот на возачот.
Таа верзија сега е колекционерски примерок.
Clio III
Со претставувањето на третата генерација во 2005 година, Clio се позиционираше меѓу повисоките модели на брендот, бидејќи понуди сеопфатна опрема и беше оценет со 5 ѕвезди во безбедносните тестови на Euro NCAP. Згора на тоа, третата генерација му ја донесе на Clio својата втора титула за автомобил на годината.
Clio Grand Tour Concept
Исклучително елегантниот концепт автомобил Clio Grand Tour беше претставен во 2007 година за да го најави истоимениот модел од 2008 година.
Слична верзија подоцна стана достапна за четвртата генерација на Cliо.
Clio IV
Четвртата генерација на Clio беше инспирирана од концептниот автомобил DeZir, а во продажба пристигна во 2012 година.
Тоа беше првиот автомобил со нов визуелен потпис на марката кој може да биде целосно персонализиран.
На општо задоволство на семејните купувачи, Clio беше понуден и во верзијата Grandtour.
Clio Mio
Clio Mio беше претставен во 2012 година на латиноамериканскиот пазар, а се базираше на втората генерација на Clio.
За 4 години колку што беше произведуван, продадени се речиси 550.000 примероци!
Clio V E-TECH
Петтата генерација на Cli, опремена со исклучително ефикасен хибриден мотор E-TECH, беше претставена на почетокот на 2019 година.
Новата генерација се карактеризира со технолошки напреден простор за патници и системи за помош при возење, вклучително и систем за автономно возење од второ ниво.
За среќа, приказната не завршува тука!
Во четврток, 18 април тековната 2023 година, Clio ќе објави ново поглавје во својата приказна.