Сите нови возила со системи за спречување на пречекорување на брзината

Европската комисија размислува за воведување регулатива според која сите нови модели на возила треба да се продаваат со вграден систем за спречување на пречекорување на брзината.

Според новинските агенции, нацрт-регулативата предвидува дека првите две години по неговото донесување, правилото за задолжителна инсталација на „интелигентни системи за контрола на брзината“ (МСР) важи само за новите модели на возила продадени на пазарот, а потоа и за сите нови возила што се продаваат. Во нацрт-уредбата се споменуваат јули 2022 година и јули 2024 година како два рока.

Идејата е сите нови возила да бидат опремени со интелигентен систем што ги чита сите сообраќајни знаци покрај патот и осигурува дека возачот не ја надминува максималната пропишана брзина. Во нацртот, Комисијата предлага на производителите да им се даде можност да изберат помеѓу четири начини на кои нивниот систем ISA би ги предупредил возачите.

На сите четири начини, возачот може да го откаже системот за предупредување затоа што идејата не е компјутерот да ја преземе контролата над автомобилот и брзината со која се движи, туку секогаш возачот да е тој што има контрола.

Јавната расправа за тој нацрт заврши пред еден месец и имаше интересни коментари во неа.

Холандската компанија Tom Tom, на пример, бара системот да не се потпира единствено на автоматско препознавање на сообраќајни знаци затоа што разни животни ситуации, како што е камион што го затскрива погледот или дождот ја намалува границата напишана со број на знакот, може да доведат до грешки, што може да се избегне ако системот се потпира на мапи развиени како дел од производите за навигација преку GPS.

Нацрт-комисијата зазема став дека постојните системи кои имаат само визуелно предупредување на екранот за навигација дека возачот вози побрзо од дозволеното, се најмалку 20 проценти помалку ефикасни од новите предложени четири, бидејќи возачите честопати не го гледаат предупредувањето дадено од системот.

Постоечките системи со звучни предупредувања, од друга страна, се поефикасни, но нивната слабост е што можат да ги иритираат возачите. Европскиот комитет за безбедност во сообраќајот (ЕТЅС) ја критикува Комисијата за изготвување на каскаден систем за звучно предупредување (третиот од четирите можни начини на работа на системот ISA) подеднакво ефикасен како и другите.

Возачите кои се иритирани од тој звук ќе бидат склони да го исклучат ваквиот систем на предупредување, смета од ЕТЅС.

На јавната расправа се појави и Меѓународната унија за пешаци, која побара од Комисијата да предложи таков текст на регулативата што не ќе им дозволи на возачите да исклучат нешто за што мислат дека само ги иритира и гарантира безбедност во сообраќајот.

Европската унија на велосипедисти поддржува сè што велат пешаците (и обратно) и потсетува на истражувањето што открило дека зголемувањето на брзината на возилата за само 1 км на час доведува до зголемување на судири со повреди за 3 проценти и за 4 до 5 процентно зголемување на фаталните судири.

И тие бараат новата регулатива да ги поддржи само системите што ефективно ги охрабруваат возачите да им се подвргнат, односно да бидат забранети системите што овозможуваат лесно исклучување

ПОВРЗАНИ ВЕСТИ

Иновативни метлички со две острици

Германците вградуваат клима уреди и во автопат

Lamborghini со нов V12 со хибридна помош

Електричен AC Cobra Series1

Повеќе од две и пол децении ESP спасува животи на патот

Beach Bot автономен робот „чешла“ плажи собира остатоци од цигари, ѓубре…

Шатл без возач, тестира гуми без воздух!

Во Русија направен најголемиот мобилен полнач за EV во светот!

Hyundai ќе понуди Ioniq 5 N перформанс изведба