Škoda 120 GLS

Зелената ŠKODA 120 GLS привлекува внимание на vintage автомобилски собири во Чешка и во странство, каде што го претставува брендот ŠKODA, дознајте повеќе!

Едно време, ŠKODA 120 GLS се сметаше за предводник на автомобилската марка од Млада Болеслав. Овој зелен автомобил, кој излета од производствената фабрика во Врчлаби во април 1978 година, беше откупен од неговиот прв сопственик во јуни 2012 година и оттогаш беше подложен на обемна реставрација во музејот на ŠKODA.

Ознаката ŠKODA 120 GLS е ознака за луксузната опрема на популарниот модел „120“: Grand de Luxe Super. Ајде да ја погледнеме хиерархијата во тоа време: над стандардната верзија на ŠKODA 120 беше 120 L (de Luxe), потоа 120 LE (de Luxe Économique) со поекономичен менувач за возење на автопати, 120 LS (de Luxe Super) со четири фарови наместо вообичаените два, и конечно 120 GLS, Grand de Luxe Super.

Историјата на 120 GLS започна на крајот на 1976 година, кога беше изградена тест серија од 40 седани „GLS“ во Врчлаби за да се разликува и да се подобри изгледот на предната решетка со четири светла, во овој случај со серија елементи од нерѓосувачки челик. Се состоеше од елегантна рамка со решетка на ладилникот што се разликуваше од стандардниот модел и обликувани панели под четирите главни фарови. Задните рамки, хаубата, рамката на страничните прозорци и другите облоги на каросеријата се исто така направени од нерѓосувачки челик. Од моделската 1981 година, елементите од нерѓосувачки челик беа намалени во контекст на модернизацијата, така што автомобилите GLS од раните години на производство задржуваат редок изглед.

Удобните и безбедносните карактеристики вклучуваат цврсти облоги на панелите на вратите, обложени краци на воланот и прилагодливи потпирачи за глава, кои во тоа време беа далеку од вообичаени. Во зима, греењето на задното стакло беше исклучително корисно. Четирицилиндричниот мотор од 1.174 кубни сантметри, поставен зад задната оска, испорачува моќност од 58 КС (42,7 kW), со помош, меѓу другото, со зголемен сооднос на компресија. Во највисоката брзина – четврта – може да достигне максимална брзина од 150 km/h (93 mph). Луѓето кои можеа да си дозволат Grand de Luxe Super имаа неколку дилеми за потребата на моторот од поквалитетно гориво, како што е бензинот Супер од 96 октани достапен во Чехословачка кон крајот на 1970-тите.

Популарни модели со погон на задните тркала

Сериското производство започна во август 1978 година, со повеќе од 70 проценти од сите модели на GLS наменети за извоз. Сепак, производството на полуксузниот модел „120“ во Врчлаби беше комплицирано поради одложеното префрлање на производството на  ŠKODA 1203 utility  моделот во Трнава во Словачка. Последниот „1203“ не ја напушти фабриката во Врчлаби се до 31 декември 1981 година, кога и двете серии на модели излегоа од производната лента истовремено. Ова беше овозможено со оригинално транспортно решение: патничките и лесните товарни возила можеа да се произведуваат по кој било редослед, во зависност од моменталните барања.

Луксузната ŠKODA 120 GLS беше еден од наследниците на тогаш популарниот „MB“, ŠKODA 1000 MB, кој доаѓаше со погон на задните тркала и мотор поставен назади. Продолжувајќи со тој концепт, серијата ŠKODA 100 започна во 1969 година со помоќниот модел „110“. Во 1976 година, овие автомобили им отстапија место на ŠKODA 105, 120, а подоцна и на 130 и други деривати.

 

ПОВРЗАНИ ВЕСТИ

Bentley Dezervator со лифт го искачувате автомобилот на кат во гаражата до станот

Porsche Vision Gran Turismo Spyder

Која автомобил најчесто се појавува во филмовите

Hennessey Venom F5 Roadster

Lucid Air Sapphire

Електричниот Zeekr 001постави нов рекорд во дрифт за EV

Aston Martin V12 Vantage Roadster

Британец бил сопственик на дури 55 автомобили на FIAT

Czinger 21C V Max