Пред точно 25 години, во среда, на 10 септември 1997 година, на саемот за автомобили во Франкфурт беше претставен студискиот дизајн на ŠKODA OCTAVIA COMBI и од тогаш започнува една блескава кариера…
Единствената разлика помеѓу студијата и идниот сериски автомобил беа неколку детали.
Работата на развојот на идната ŠKODA OCTAVIA започна во 1992 година, набргу откако чешката марка беше инкорпорирана во групацијата Volkswagen. Првите студии беа базирани на третата генерација на VW Golf, но наскоро беше донесена одлука новиот предводник на Млада Болеслав да се опреми со најновата технологија на Групацијата.
Така, ŠKODA беше првата од своите сестрински марки што претстави автомобил базиран на целосно новата платформа за шасија А4.
Простор за иднината
ŠKODA OCTAVIA Liftback, дизајниран во дигитален CAD, беше претставен на јавноста на 4 април 1996 година. Безвременскиот елегантен дизајн е дело на тим дизајнери предводени од Дирк ван Брекел (Dirk van Braeckel).
Стандардниот liftback OCTAVIA имаше неверојатно простран и практичен багажник, надминувајќи ги дури и автомобилите во класата над него. Саемот за автомобили во Франкфурт во 1997 година даде поглед на уште поперспективна иднина со студијата OCTAVIA COMBI.
Инаку, тoj виолетов експонат, еден од клучните моменти во историјата на брендот, е зачувана во депото на ŠKODA MUSEUM во Млада Болеслава.
Максималните барања на чешкиот производител на автомобили за новиот модел значеа, меѓу другото, големи инвестиции во технологии за ефикасно сериско производство.
Како резултат на тоа, во Млада Болеслав беше изграден нов дел од производствениот комплекс, еден од најмодерните од ваков вид во Европа. Погонот за заварување М14, со проектиран дневен капацитет од 1.200 тела во три смени, стана важен дел од постројката.
Сериското производство на ŠKODA OCTAVIA COMBI започна овде во февруари 1998 година.
Страничниот дел на каросеријата, направен од едно парче метален лим, беше произведен на најголемата машина за пресување во фабриката.
Самата матрица тежеше импресивни 63 тони, но сепак работеше со прецизност до десетина од милиметарот.
Следната генерација
Официјалната светска премиера на моделот OCTAVIA COMBI се одржа на салонот во Женева на 5 март 1998 година, а првите клиенти ги добија клучевите во мај.
Караванот од четири и пол метри имаше растојание помеѓу оските од 2.512 mm, беше 6 милиметри подолго и 26 mm повисок и така – во зависност од моделот – тежеше само 15 до 30 kg.
Она што привлече најмногу внимание е елегантниот дизајн на задниот дел на автомобилот, кој нуди многу багажен простор: 548 – 1.512 литри. Караванската верзија сочинуваше 15% од вкупната продажба на моделот OCTAVIA во првата година, 36,7% следната година и дури 40,5% во 2001 година.
Веќе во октомври 1998 година, некои од нив почнаа да излегуваат од новата линија во Врчлаби. каде штотуку привршуваше производството на помалиот модел FELICIA. Седум години по своето деби, на 25 септември 2004 година, OCTAVIA COMBI доби наследник.
Третата модерна генерација првпат се појави на 7 март 2013 година, а сегашната четврта генерација на 11 ноември 2019 година.