„Storie Alfa Romeo“, петта епизода: Alfa Romeo спортска лимузина во служба на законот

Петтата епизода од серијата „Storie Alfa Romeo“ е сместена во повоената Италија, од обновата до економскиот просперитет….

-Во тие години, Alfa Romeo го потврди својот статус на легенда: најбрзите автомобили на патека  и надвор од неа, тие станаа статусни симболи, како и совршени возила за државната служба, во боите на државната полиција и Карабинерите.-Од моделот 1900 од 1950 година, па сè до денешниот модел Giulia, со текот на годините полициските сили користеле најзначајни модели на марката Alfa Romeo. За време на истиот период, марката се развиваше и модернизираше, одејќи по патот на масовната еволуција на марката рака под рака заедно со успехот, што нагло ја зголеми продажбата: моделот Giulietta – со над 177,000 продадени единици од 1954 година – стана „миленичка“ на Италија “, а нејзиниот наследник, Giulia, со над 570.000 продадени примероци, се смета за симбол на Италија.

 

Автомобил на државната полиција

Во повоената Италија, автомобилите Alfa Romeo беа легендарни. Докажале  дека се побрзи од сите други автомобили, и на, но и надвор од патеката. Тие биле толку моќни што секогаш победуваа, без оглед на се – како доброто над злото. Ги имале вистинските технички и симболички карактеристики да станат автомобили што се сила на државната полиција.

Врската помеѓу марката Alfa Romeo и државната полиција е интересен мал дел од историјата на оваа Република.

Од 1950-тите години наваму, автомобилите Alfa Romeo беа избрани како службени возила за одговор на итни повици. Ги нарекоа „ volanti“ (летачки- на италијански јазик) и граѓаните наскоро се навикнаа да ги гледаат на улиците, а наскоро им дадоа и други прекари: тие што ги користи државната полиција ги викаа „Пантери“, а тие што ги користеа Карабинерите, Италијанска жандармерија, биле наречени „Газели“. Две метафори кои ја потенцираа нивната сила и агилност.

Првиот „Пантер“ (pantera) бил Alfa Romeo  1900, направен во 1952 година, а прекарот бил инспириран од нејзината агресивна силуета.

Првиот „Газелa“ стапи во употреба неколку години подоцна. Најпознатиот полициски автомобил бил моделот Giulia Super, но полицијата употреби многу други модели на Alfa Romeo, практично сите најзначајни, од Matta до Alfasud, Alfa 75, Alfetta, 156 и Giulia, моделот во употреба и денес.

Alfa Romeo e стил на живеење

Историјата на врската помеѓу марката и полициските сили тече паралелно со приказната за тоа како Alfa Romeo се развивала низ годините. Оваа тема нè носи до друг протагонист на нашата приказна: Орацио Сата Пулига (Orazio Satta Puliga), роден во Торино, со потекло од Сардинија и страстен обожавател на марката Alfa Romeo .

Му ја должиме познатата фраза: „Постојат многу производители на автомобили, а меѓу нив Alfa Romeo  зазема посебно место. Тоа е еден вид на зараза, ентузијазам за превозно средство. Тоа е начин на живот, посебен начин за дизајнирање моторно возило “.

Назначен за директор на дизајн во 1946 година, Сата Пулига пред себе имал тешка задача: не само што морал да гради сè што е уништено во војната од нула, туку морал и да ја претвори занаетчиската компанија во модерна производна сила, продолжувајќи го патот што го трасирал Уго Гобато (Ugo Gobbato).

Сата Пулига започнал веднаш со работа. Кога пристигнал, Alfa Romeo го произведуваше секој механички дел во својата фабрика во Портелo, во согласност со строгите критериуми за одлична изработка. Тој го рационализирал  процесот, го направи производството на секундарни делови надворешно и ги намалил трошоци. Во исто време, започна да размислува за создавање на нови „масовно произведени“ автомобили Alfa Romeo, кои ќе бидат направени со користење на најефикасните достапни технички и организациони методологии.

1900, првиот Panter

Моделот од 1900 дизајниран од „Сата Пулига“ во 1950 година, бил првиот автомобил Alfa Romeo  со волан на лева страна и прв што имаше само носечка каросерија. Се откажа од традиционалните мотори од 6 и 8 цилиндри и се префрлил на нова верзија со 4 цилиндри и со алуминиумски глава на цилиндрите и две брегасти оски со синџир. Моторот имал само еден карбуратор, кој нудел одлични перформанси и мало намалување на КС. Во 1900 моделот достигнал моќ од 80 КС. Бил агилен и брз, како што се очекувало од автомобил Alfa Romeo, но и многу лесен за возење. Со други зборови, тој е дизајниран да има за цел поширок пазар. Слоганот за време на настапот на пазарот бил: „Семеен автомобил што победува на трки“.

Моделот 1900 исто така бил првиот автомобил Alfa Romeo  што се произведува на производна линија линија. Вистинска револуција: вкупното време потребно за производство на едно возило е намалено од 250 на само 100 часа. Овој нов пристап доведе до невиден успех во продажбата: само 1900-те беа продадени во повеќе примероци од сите модели на Alfa Romeo, произведени до тој ден.

Овој успех исто така бил резултат на внимателно управување со производниот циклус. Беа презентирани неколку верзии со високи перформанси (1900 TI, 1900 C Sprint и Super Sprint, како и 1900 Super), кои освоија важни меѓународни натпревари во својата категорија.

Alfa Romeo продолжи да работи со своите производители на каросерии: BAT (Berlinetta Aerodinamica Tecnica) воведе серија концептни возила користејќи ја механиката од 1900, креирана од компанијата Бертоне (Bertone) и дизајнирана од младиот Франко Скаљионе (Franco Scaglione).

Истиот мотор што го имаше моделот 1900 беше користен за моделот AR51, попознат како Matta: возило со 4х4 погон, дизајнирано да ги замени повоените теренски возила на италијанската армија.

Љубитли на културата но и на боксот во Милано

Додека со моделот 1900 година, марката Alfa Romeo го започна патот на сериското производство, дури со моделот Giulietta стана вистинска автомобилска фабрика. Човекот што управувал со оваа трансформација бил Џузепе Лураџи (Giuseppe Luraghi).

Роден во Милано, студирал на универзитетот Бокони (Bocconi), каде што тренирал „благородна вештина“ – бокс. Кога се придружил на нашата приказна, тој веќе имал репутација како одличен менаџер, со огромно искуство од Pirelli  зад себе.

Од 1951 до 1958 година, тој бил извршен директор на Finmeccanica, холдинг компанија контролирана од Alfa Romeo. По кус стаж во компанијата Lanerossi, се врати во 1960 година како претседател на Alfa Romeo и ќе остане на таа позиција се до 1974 година.

Ревносен писател, новинар и публицист, Лураџи, исто така, промовирал културни иницијативи во рамките на компанијата.

Во 1953 година, тој го назначил Леонардо Синисгали (Leonardo Sinisgalli), „поет-инженер“, да направи списание што ќе воспостави дијалог помеѓу хуманистичката култура, техничкото знаење и уметноста. Резултатот бил магазинот наречен La Civilità delle Macchine“ (Цивилизација на возилата), а помеѓу писателите што соработувал и работеле во бил и Унгарeти (Ungaretti) и Гада (Gadda).

Пред почетокот на процутот

По пристигнувањето во Alfa Romeo, Лураџи ја револуционизирал производната структура, ги поканил дизајнерите Рудолф Хруска (Rudolf Hruskа) и Франческо Кварони (Frančeskо Kvaroni) да ги реорганизираат индустриските процеси. Тој сфатил дека пред нив била огромна можност: брендот има извонредна видливост, неговите спортски победи освоиле милиони луѓе и ги инспирирале нивните соништа. Дошло време тој успех да се преточи во продажни успеси. Економскиот бум бил речиси зад аголот, а автомобилите биле најпосакуваниот имот: за Лураги, сопственик на модел Alfa Romeo морал да стане симбол на тие кои навистина успеале во животот.

Од елитен производ до предмет на желба: компанијата сега ги насочи целиот свој дизајн и индустриски ресурси во таа нова насока.

Giulia била производ на оваа пресвртница во историјата на марката Alfa Romeo, автомобил дизајниран за зајакнување на продажбата, но во исто време ја потврдува техничката традиција и спортскиот дух на марката.

Giulietta прва „Gazzella“

Новиот модел нè враќа на врската помеѓу марката Alfa Romeo и полициските сили. Првиот модел  Gazzella на Карабинерите бил моделот Giulietta, дизајниран за патроли. Всушност, таа стапи во употреба веќе опремена со радио систем за комуникација со централата. Како што велат припадниците на италијанските вооружени сили, моделот „Газела“ наликува на возачот на патролно возило: тој е брз, агилен и силен. Овие карактеристики веднаш беа пренесени во автомобилот.

Пократок, потенок и полесен од моделот од 1900 година, Giulietta го однесе Alfa Romeo во нов сегмент, за нова публика. Таа нудела модерна, хармонична надворешност и максимална удобност одвнатре, како и извонредна „лепење”, брз старт и брзина. Нејзиот мотор (изработен целосно од алуминиум) испорачувал 65 КС, достигнувајќи максимална брзина од 165 км/ч.

На Салонот за автомобили во Торино во 1954 година, Giulietta  дебитираше во купе-верзијата. Giulietta Sprint направен од Bertone, била мал, компактен, агилен автомобил, кој стана „моментален класик“. Треба да се напомене дека спортската верзија се засновала на стандардната: тоа било несекојдневно (но стандардно за Alfa Romeo ) избор, кој неколку години подоцна ја понуди Giulia Quadrifoglio  .

Giulietta била голем успех, станувајќи толку популарна што ја нарекле „миленик на Италија“. И нејзините продажни рекорди биле подеднакво забележителни: над 177,000 примероци.

Giulia, револуција

Само револуционерно возило може да го заземе првото место во моделот Giulietta. Сата Пулига ова добро го знаел, а неговиот тим (Џузепе Бусо, Иво Колучи, Ливио Николис, Џузепе Скарнити и тест возачот Консалво Санеси) се фрлиле на работата, да направат возило што дефинитивно било далеку пред своето време.

Giulia беше едно од првите возила во светот со различна обликувана основна структура. Предните и задните делови се дизајнирани да апсорбираат удари, а кабината беше исклучително цврста, за да ги заштити патниците и возачите: тоа се решенија што многу подоцна станаа задолжителни.

Моторот со работен волумен од 1,6-литри со две брегасти оски Giulia претставувал еволуцијата на 1,3-литарскиот со четири цилиндри мотор и се издвојуваше за своите издувни вентили ладени со натриум.

Дизајнот на моделот Giulia исто така бил револуционерен. Компактен, со добри пропорции на просторот и уникатен стил. Нискиот преден и скратен заден дел се инспирирани од аеродинамиката. Кога се појави автомобилот, нејзиниот слоган го опиша како „ автомобил дизајниран од ветер “. Благодарение на иновативните развојни активности во аеро тунелот, Giulia имала коефициентот на челен отпор на воздухот од само (Cx)0,34 што во времето бил извонреден .

Возилото било исклучително успешно: продадено било бо повеќе од 570.000 единици (над три пати повеќе од моделот Giulietta). Giulia стана еден од симболите на Италија.

Посетителите на музејот „Alfa Romeo во Аресо можат да ја посетат просторијата посветена на марката Alfa Romeo во светот на филмот. Тоа покажува многу појавувања на грандиозните возила, но Giulia  е неприкосновена sвезда во тоа шоу, затоа што таа се појави во многу „полициски“  филмови направени во тој период – тие започнаа како „нискобуџетни“, а подоцна станаа култни филмови. Во тие филмови каде се судираат „полицајци и крадци“, Giulia често се појавува како полициски автомобил и како возило за бегство.

ПОВРЗАНИ ВЕСТИ

Škoda Scala Spider станува Slavia и потсетува на првите почетоци на марката

Jeep Renegade Orange Edition

Cupra Formentor e новиот официјален автомобил на ФК Барселона !

„Воскреснатиот” Aston Martin DB5 чини само 2,75 милиони фунти!

Фудбалерите на Баерн Минхен ќе возат електрични автомобили на Audi

Промотивно видео Rolls Royce Wraith Kryptos Collection Car

Tesla ја надмина вредноста на Toyota и стана највредна автомобилска марка

Storie Alfa Romeo, 10 епизода – Giulia и Stelvio се одраз на 110 години италијанска извонредност

Porsche 911 Turbo S или Taycan Turbo S…?