Денешната автомобилска компанија Subaru започна со мали мотоцикли, а од 1960-тите додаде автомобили во својата производна линија.
Денес, Subaru е претежно познат по производството на автомобили со погон на четири тркала и боксер мотори – рамни мотори со контра-ротирачки клипови, кои донесоа успех во светот на мотоспортот.
На почетокот на векот, Subaru Impreza беше меѓу најбрзите рели автомобили во светот. Автомобилската компанија е создадена на урнатините на фабриката Накаџима, која за време на Втората светска војна го произведуваше, на пример, најдобриот јапонски ловец од втората половина на конфликтот, Кi-84 Hayate.
Компанијата, која ги снабдуваше Царските воздухопловни сили и морнарицата со широк опсег на ловци, бомбардери, транспортни авиони или докажани мотори, е основана во 1918 година и беше првата јапонска фабрика за авиони. Но, по поразот на Јапонија, на земјата не и беше дозволено да развива или произведува авиони, а Накаџима се распадна во серија помали фабрики, преземени од нивните поранешни вработени.
Благодарение на ова, искусни техничари и инженери ја започнаа јапонската автомобилска индустрија. Индивидуалните компании честопати беа именувани по највисоката јапонска планина, Фуџи, а во средината на 1953 година пет од нив се споија во нова компанија, наречена (во англиската верзија) Fuji Heavy Industries (FHI). Веќе во 1946 година, Fuji Sangyo го создаде првото превозно средство, скутерот Rabbit, кој, како и неколку месеци помладата италијанска веспа, беше инспириран од малите мотоцикли што ги користеа американските војници за време на Втората светска војна.
Скутерот, кој се произведуваше до 1968 година и со текот на годините добиваше технички иновации, како електричен стартер или автоматски менувач, но го претставуваше само првиот чекор. Една година по основањето на Fuji Heavy Industries, компанијата излезе со својот прв автомобил, Subaru 1500, но се покажа како неуспех во своето време.
На крајот беа произведени само 20 единици од седанот со четири врати, и иако беше успешен кај корисниците, вклучувајќи ги и таксистите, на крајот не влезе во сериско производство. Во исто време, фабриките Тоyotа и Prince (еден од претходниците на Nissan) исто така подготвуваа слични автомобили, а менаџментот на FHI, плашејќи се од неопходните скапи и несигурни инвестиции во производствена опрема, реши да тргне во друга насока.
Друг автомобил со брендот Subaru – кој, меѓу другото, е јапонското име за соѕвездието Плејади, кое фабриката сè уште го има во својот амблем – беше малиот градски автомобил Subaru 360. Станува збор за мал автомобил со две врати на специфичен јапонски кеи автомобил категорија, која почна да се произведува во 1958 година (само две години подоцна, Mazda излезе со сличен автомобил R360, ), изгледа малку како вкрстување помеѓу Fiat 500 и Volkswagen Beetle.
Задната оска на возилото долго три метри и широко 130 сантиметри беше управувана од двотактен во линија двоцилиндричен мотор поставен назад со зафатнина од 356 кубни сантиметри. Subaru 360 се произведуваше до 1971 година и вкупно над 390.000 ги напуштија фабричките порти, од кои неколку десетици илјади беа извезени во Австралија, па дури и во САД.
Во тоа време, покрај автомобилите кеи (кои и денес ги произведува, но сега се ребрендирани модели на Daihatsu), фабриката сериски го произведуваше и првиот „вистински автомобил“, Subaru 1000, претставен во октомври 1965 година. Лимузина (и на крајот купе или караван) со погон на предните тркала, доби моќна единица со контра-ротирачки клипови под хаубата. Моторите на боксер сè уште се заштитен знак на марката Subaru.
Шест години подоцна дојде наследникот на моделот 1000 и неговата фејслифт верзија FF-1, за која фабриката го избра италијанското име Leone. А „лавот“ стана уште еден успех за Subaru , бидејќи прв доби погон на четири тркала во 1972 година, кога Јапонија беше домаќин на Зимските олимписки игри во Сапоро.
Дотогаш „погонот на четири тркала“, ако се погледне мало – продуктивниот британски Jensen FF, беше домен на теренски автомобили, каде што предната оска обично беше поврзана со трајно задвижувана задна оска. Но, јапонските инженери го направија токму спротивното, боксерот напред ги придвижуваше предните тркала и, по потреба, погонот на задните тркала беше вклучен со помош на лост.
Првата верзија на решението, која денес е позната како симетричен погон на четири тркала, доби голема популарност во планините во Швајцарија или во американската Колорадо, покрај зголемената проодност, понуди и низок центар на гравитација и оптимална распределба на тежината благодарение на боксерот.
Генерално, ова значеше уникатни возни карактеристики. Во 1986 година – шест години откако Audi го понуди моделот Quattro со постојан погон на четири тркала – Subaru исто така излезе со постојан „погон на четири тркала“. Првиот модел со оваа технологија беше аеродинамичното купе Subaru XT, подоцна беше усвоен од остатокот од производната линија (исклучок беа малите автомобили и главно кеи автомобилите со преден мотор и погон на предната оска).
На преминот наво осумдесеттите и деведесетите се појавија два исклучително популарни модели кои Subaru ги произведува и денес: големиот седан и караван Legacy (1989), а особено наследникот на Leone по име Impreza (1992). Зголемената верзија на Legacy наречена Outback претставена во 1996 година беше еден од претходниците на денешните исклучително популарни теренци, вториот автомобил е неизбришливо впишан во срцата на љубителите на релито.
Колин Мекреј, Ричард Барнс и Питер Солберг освоија три светски шампионски титули зад воланот на Subaru Impreza WRC во 1995, 2001 и 2003 година. Сепак, во 2008 година, Subaru се повлече од шампионатот, наведувајќи ја светската економска криза како причина.
Автомобилската компанија (од 2017 година, матичната компанија FHI, исто така, го носи своето име) е поврзана со Toyota, која поседува една петтина од акциите и чија марка Daihatsu му дава основа на Subaru за своите kei автомобили, но инаку стои малку на страна поради користена технологија.
Односно, со исклучок на купето BRZ, кое е близнак на Toyota GR86. Во последните години неговата годишна продажба е околу 800.000 автомобили (пред ковид беше над милион), најголем пазар е САД, каде минатата година беа продадени над половина милион Subaru. За споредба, околу 17.000 автомобили најдоа купувачи во Европа.