Toyota по четврти пат по ред го освои Le Mans

Тоyota ја освои четвртата последователна победа на 24 часа Ле Ман. Сепак, оваа победа се разликува од првите три…

Прво затоа што тоа е прва победа во ерата на Hypercar. Така, GR010 Hybrid влегува во историските книги на својот прв Ле Ман, како прв  Hypercar што победил на трка. Значајно е и тоа што ова е прва победа за екипажот број 7, кој имаше лоша спортска среќа во минатото. Мајк Конвеј ( Mike Conway),  Камуи Кобајаши (Kamui Kobayashi) и Хозе Марија Лопез (José María López) конечно се најголемите победници оваа година!

Имаше толку многу прашања во целосно новата класа Hypercar пред да се спушти знамето за почетокот на 89-та трка во Ле Ман 24 часа. Прашањето беше дали Toyota ќе наиде на механички потешкотии како и многу тимови кога болидот ќе започне со својата прва 24-часовна трка. Исто така, не беше познато како ќе се претстави  Glickenhaus 007 LMH  по првите две кола на Светското првенство за издржливост (VEC), како и дали Alpine може да се стреми да победи?

По напорните 24 часа, стасаа сите одговори, а јапонскиот тим го има и првото и второто место. Тоyota “ 7 Тојота GR010-Хибрид управуван од Конвеј, Кобајаши и Лопез заврши пред сестринскиот автомобил број 8 со Буеми, Накаџима и Хартли зад воланот.

Водејќи од почетокот во 16:00 часот, победничкиот состав уживаше во многу мазна трка. Тоа беше референтниот ефект со автомобилот # 7 на прво место при секоја часовна проверка (освен 13 часот). Во автомобилот # 8, Себастијан Буеми беше принуден да го турка својот автомобил до крај од првиот влез, надоместувајќи ги драгоцените секунди изгубени кога беше удрен од Оливие Пиа во автомобилот # 708  Glickenhaus 007 LMH  во првиот судар. Успеа да се врати за крајно второто место за нешто повеќе од еден час, но никогаш немаше шанса за победа. Двете Toyota болиди потоа останаа на врвот на табелата до крајот на трката.

Зад нив, Alpine А480-Gibson брзо се етаблираше како главен кандидат за третото место. Андре Негрио, Никола Лапиер и Матие Ваксивие чекаа зад Тoyota, подготвени да ја преземат позицијата на лидери доколку некокој  „киксне“. Сепак, францускиот тим имаше неколку свои испаѓања, од кои најголемото беше излетување надвор од патеката за Матие Ваксивие на првата шикана на трасата Mulsanne непосредно пред ознаката за средниот ред. На крајот, францускиот автомобил ја задржа својата позиција и го зазеде третото место на подиумот.

Беше возбудливо и во другите класи, особено во раните фази на трката кога дождот навистина ги зачини борбите и трките.

Во класата LMP2, таква вистинска драма траеше буквално до последниот круг на трката. Два тима WRT автомобили дојдоа на чело на колоната во класата по седмиот час и доминираа до веењето на целното знаме. Така тимот на Винсент Восе ја заврши првата сезона во трки на издржливост со победа од највисока класа на 24 часа Ле Ман! Треба да се напомене дека во доцната доцна фаза на трката, поточно во последниот круг, Роберт Кубица, Луис Делетраз и Јифеи Је промашија одличен резултат. По водењето на поголемиот дел од трката, болидот застана на патеката пет минути од знамето на целта со што победата им ја предаде на Робин Фринс, Фердинанд Хабсбург и Чарлс Милеси. Јота бр. 28 Oreca 07-Gibson, управуван од Шон Гелаел, Стофел Вандорн и Том Бломквист, заврши на второто место, а автомобилот на  Panis Racing   # 65 (Канал / Стивенс / Ален) го заокружи подиумот во класата.

Во класата LMGTE Pro, тимот на AF Corsa со Ferrari постигна уште една победа од 24 часа Ле Ман, славејќи ја победата во GTE Pro со # 51 488 GTE Evo. Во раните фази на трката, Corvette C8.R се чинеше дека има предност. Сепак, Ferrari се покажа како поконзистентен и на крајот ја презеде командата со автомобилот # 51, управуван од Пјер Гуиди, Каладо и Ледогар. Ова е четврта победа на Amato Ferrari and  CO.во LMGТЕ Pro, и доаѓа 10 години по првата победа на тимот во La Sarthe. Два Porsche 911 RSR-19 останаа на патеката, но никогаш не беа блиску до победата.

И, конечно, во класата LMGTE Am, Франсоа Перодо и Никлас Нилсен, носителите на шампионската титула WEC, можат да се пофалат со долгогодишно тркачко искуство, но тие никогаш не успеаја да постигнат победа во Ле Ман. Денес, сепак, тие беа во можност гордо да излезат на подиумот со тимскиот колега Алесио Ровер. Ова е прва победа во класата LMGTE Am за AF Corsa и го наградува нивното присуство овде од 2011 година (по две пол позиции и четири подиуми).

ПОВРЗАНИ ВЕСТИ

Maserati ќе настапи во формула Е во сезоната 2022-23

Hyundai i20 N WRC

„Кармејкерите“ поради пандемијата имат 210 милијарди долари загуби

По 12 етапи и над 8.000 километри низ пустина заврши Дакар Рели 2022

Audi со четвртата етапна победа докажа дека „апсолвира“ на Дакар рели!

Легендата на Дакар Рели дојде до првата етапна победа во годинешното издание

Dakar Rally 2022 одбележан со Toyota што ги освои сите места на подиумот

Audi на осмата етапа покажа дека созрева во сериозен играч на Дакар

Себастијан Леб ја потврди шампионската класа