Цените на автомобилите во Русија со енормен скок по воената интервенција

Војната во Украина доведе до големи немири ширум светот, но влијанието на тој конфликт е највидливо на рускиот пазар….

Цените на автомобилите скокнаа за 40 отсто во март, при што голем број производители како Тoyota и Volkswagen го прекинаа производството во земјата. Продажбата на нови автомобили во Русија драстично опадна минатиот месец бидејќи санкциите ја намалија вредноста на рубљата, а многу автомобилски компании се приклучија на бојкотот на земјата, што доведе до помал избор при купувањето. Според Светлана Виноградова, извршен директор на Rolf, најголемиот руски дилер на автомобили, продажбата била за 60% помала минатиот месец отколку во февруари. Таа смета дека до средината на оваа година продажбата ќе падне толку многу што Русија ќе биде на ниво на Шпанија, која има три пати помалку жители.

Една од причините за остриот пад на пазарот на автомобили е фактот што купувачите се префрлија на основни работи во пресрет на рецесијата што ја донесе војната. Поради помалиот број достапни автомобили, нивните цени скокнаа во просек за 40%. Руската влада бара начин да го поттикне домашното производство, а АвтоВАЗ најде решение за Lada со елиминирање на потребната електроника што доаѓа од увоз. Автомобилите кои доаѓаат од Европа и Јапонија би можеле да бидат заменети со модели од Кина и Индија, според Антон Шапарин, потпретседател на Националниот автомобилски сојуз.

„Многумина велат дека нашите пријатели од Кина нема да го напуштат нашиот пазар. Секако дека не, бидејќи ќе се испере до последното алишта“, рече Шапарин и посочи дека цените на автомобилите Haval што ги произведува кинеската Great Wall Motor во Русија скокнале за 50 отсто од почетокот на војната во Украина. За разлика од нив, многу производители како Ford и Honda повеќе не снабдуваат возила и резервни делови во Русија.

Рено го прекина производството, а бидејќи Русија е нивниот втор најголем пазар, се очекува вредноста на нивната компанија да опадне. Во неволја се најдоа и домашните производители кои зависат од компоненти од странство, па АвтоВАЗ годинава веќе трипати ги зголеми цените.

Федералното биро за статистика на Русија минатата недела објави дека цената на странските автомобили скокнала за 29 отсто од почетокот на годината. Поради високите цени, но и малиот број достапни автомобили, дел од Русите се свртеа кон соседните пазари кои се уште се отворени за нив.

Дилер на автомобили Фолксваген во казахстанскиот град Костанај, на околу 180 километри од границата со Русија, рече дека 10 отсто од автомобилите биле продадени на Руси, во однос на само 1 отсто минатата година.

Дури и пред оваа криза, Русија се бореше со недостиг на нови автомобили поради проблеми со синџирот на снабдување и недостаток на микрочипови што ја погодија светската автомобилска индустрија. Минатата година, продажбата беше двојно помала од 2012 година, кога продажбата го достигна врвот пред стагнацијата на економијата во 2014 година и руската анексија на Крим.

Според руските експерти, ваква лоша продажба не е забележана во последните 15 години, а доколку Европа продолжи со бојкотот, се очекува најголем победник да биде Кина. Сепак, се очекува натамошен пад на продажбата.

ПОВРЗАНИ ВЕСТИ

Tesla ги запре нарачките од Европа и Кина за pick up моделот Cybertruck

Corvette Z06 70th Anniversary Edition како Pace Car на овогодинешниот Индијанaполис 500

Нов потпретседател на одделот за дизајн во Dacia

Hyundai би можел да ја прекине соработката со Rimac

Се укинува производството на Ford Fiesta во изведба со три врати

Dacia одбележа убав јубилеј 10 милиони произведени возила

Победи на Владимир Тренески и Давид Малинковски на првите две трки од Twingo Cup

На Хунгароринг викендов почнува сезоната на Twingo Cup

Потврдено – ќе има салон за автомобили во Женева идната 2023 година