Технологијата за самобалансирање е нешто на што работеа неколку производители на мотоцикли во последните години….
Брендовите како Harley-Davidson, BMW и Honda наводно работат на роботска технологија. Сепак, Yamaha е единствениот бренд кој се залага за поиновативен пристап, почнувајќи од проектот Motobot, најавен во 2015 година. Тој беше заменет две години подоцна со Motodroid.
Сепак, Motobot и Motodroid сè уште не постигнале значителен напредок, барем не сè уште. Во најновиот развој, Yamaha обезбедува поглед на нов мотоцикл што се балансира што наскоро би можел да влезе во производство.
Акциите на Yamaha R3 имаат иновативен систем за само – балансирање наречен Напреден систем за помош за стабилност на мотоцикл (Advanced Motorcycle Stability Assist System).
За разлика од Motobot и Motodroid, системот AMSAS е прикачен директно на шасијата на R3. Има инерцијална мерна единица со шест оски која нуди само – стабилизација при брзини под 5 km/h. Интересно е што системот работи додека возачот седи на седиштето, но без рацете на воланот.
Според Yamaha, 70 проценти од сообраќајните несреќи со мотоцикли се случуваат во рок од две секунди од почетниот момент на причината, што овозможува нула временски прозорец за возачите да реагираат за да избегнат судир. Овде AMSAS ќе игра важна улога. Сепак, останува да се види дали технологијата наскоро ќе го најде патот до уличните велосипеди.