Започна судењето на поранешниот шеф на Volkswagen за измама на клиенти и инвеститори

Поранешниот извршен директор на Volkswagen AG, Мартин Винтеркорн, се најде на судење во Брауншвајг, Германија, под обвинение за измама и манипулација на пазарот.

Мартин Винтеркорн ( Martin Winterkorn -77) беше обвинет по корпоративниот скандал околу употребата на наместен софтвер од страна на Volkswagen Високите нивоа на штетни гасови беа сокриени со смирување на моторот.

Поконкретно, софтверот ја зголеми контролата на емисиите за време на тестирањето и ја намали за време на секојдневното возење, дозволувајќи им на автомобилите да испуштаат повеќе од дозволеното ниво на азотен оксид. Азотниот оксид може да ги иритира дишните патишта на луѓето и да придонесе за развој на астма.

Винтеркорн се соочува со три одделни обвиненија: измама на клиенти со продажба на автомобили со нелегален софтвер, манипулирање на берзите со задржување информации од инвеститорите и давање лажни изјави пред парламентарна истрага во 2017 година. Доколку биде прогласен за виновен, му се заканува казна затвор до 10 години.

Обвинителите тврдат дека Винтеркорн знаел за нелегалниот софтвер долго пред американската Агенција за заштита на животната средина да објави дека открила регулаторна повреда во септември 2015 година. Тие велат дека тој бил свесен за проблемот барем од мај 2014 година, но продолжил да ја дозволува практиката и да продава автомобили со инсталиран софтвер. Тие исто така велат дека софтверот се појавил во автомобилите на Фолксваген во Европа и Соединетите Американски Држави (САД) уште во 2006 година.

Како што е наведено во извештајот на Bloomberg, поранешниот шеф на автомобилскиот гигант затоа не е обвинет дека бил вклучен во создавањето на самиот уред, туку дека не ја прекинал неговата употреба кога дознал за тоа – со што дозволил девет милиони автомобили со софтверот. да се продаде во Европа и САД, што доведе до вкупно 100 милиони евра отштета на клиентите.

Тој во 2015 година поднесе оставка и рече дека за спорната практика дознал дури непосредно пред објавувањето на американската агенција. Во текот на претходната граѓанска постапка, тој сведочеше дека наводите против него не се точни.

Адвокатот на Винтеркорн, Феликс Дор (Felix Dörr), во вторникот пред судењето во Брауншвајг рече дека неговиот клиент категорично ги негира обвиненијата. Тој додаде дека позицијата на Винтеркорн како извршен директор не е оправдување да се смета за одговорен за скандалот во сите негови аспекти, објави Beta.

На Винтеркорн требаше да му се суди во 2021 година со уште четворица директори, но неговиот случај беше одложен поради здравствени проблеми.

Инаку, скандалот имаше широки последици за компанијата и автомобилската индустрија. Volkswagen на крајот плати повеќе од 31 милијарда евра казни. Уделот на продажбата на европскиот пазар на автомобили падна за возилата со дизел мотори, кои претходно беа фаворизирани поради нивната ефикасност на горивото во споредба со возилата на бензин.

Да потсетиме, Volkswagen деновиве беше во јавноста поради размислувањето за затворање на одредени фабрики во Германија со цел да се намалат трошоците, што би било уште еден удар за владата на германскиот канцелар Олаф Шолц (Olaf Scholz). Тоа би било прво затворање на фабриката на компанијата во Германија во нејзината 87-годишна историја и би го довело Volkswagen во конфликт со моќните синдикати.





НАЈНОВИ