Германската автоиндустрија во криза: Над 60% од добавувачите отпуштаат работници

Германската автомобилска индустрија, долго време симбол на стабилност и иновација во Европа, се соочува со сериозни предизвици. Според најновото истражување на Здружението на германската автомобилска индустрија (VDA), повеќе од 60 проценти од добавувачите се принудени да отпуштаат работници поради пад на побарувачката, раст на трошоците и комплицирани регулативи.

Компании под притисок

Според извештајот, половина од компаниите во синџирот на снабдување ја оцениле својата моментална деловна состојба како „лоша“ или „многу лоша“.
Најчесто наведувани проблеми се:

  • високите енергетски трошоци,

  • недостигот од квалификувана работна сила,

  • бавните административни процедури,

  • како и неизвесноста околу транзицијата кон електричната мобилност.

Дополнително, 86% од анкетираните компании ја посочиле бюрократијата како сериозна пречка за водење бизнис, а голем дел од нив најавиле одложување на планираните инвестиции или преместување на дел од производството надвор од Германија.

Променета индустриска слика

Автомобилската индустрија е еден од клучните столбови на германската економија, со над 770.000 директно вработени и илјадници компании-добавувачи. Но, со преминот кон електрични возила, бројот на компоненти што се произведуваат во традиционалните фабрики значително се намалува, што создава притисок врз малите и средни компании во синџирот.

Експертите предупредуваат дека доколку не се преземат мерки, Германија може да изгуби дел од својата конкурентност, а со тоа и позицијата како водечка индустриска сила во Европа.

Можни решенија

VDA апелира до германската влада за намалување на административните бариери, стимулирање на инвестиции во нови технологии, како и за поголема поддршка на мали и средни компании во процесот на зелена транзиција.

„Потребна е јасна стратегија што ќе ја задржи автомобилската индустрија во земјата. Без стабилни добавувачи, нема стабилна автоиндустрија,“ наведуваат од VDA.

Доколку кризата продолжи, можно е оваа состојба да има пошироки економски последици, не само за Германија, туку и за целиот европски пазар – вклучително и земјите од Балканот кои се дел од синџирот на добавувачи.

НАЈНОВИ