Кина донесе одлука да дозволи продолжување на извозот на чипови произведени од холандско‑кинеската компанија Nexperia, кои се од витално значење за европската автомобилска индустрија.
Спорот започна кога Холандија на 30 септември 2025 година ја презеде контролата над Nexperia, компанија во кинеско сопствеништво преку Wingtech Technology, со образложение дека постојат „сериозни недостатоци во управувањето“ и загриженост за пренос на технологија надвор од Европа.Со оваа мерка, Кина како контрамерка воведе забрана за извоз на завршени чипови од Nexperia — што доведе до значителна загриженост во автоиндустријата дека ќе дојде до застој во производството.
Во ноември 2025 година, по средбата меѓу Donald Trump и Xi Jinping, Кина објави дека ќе разгледа барања за исклучоци од забраната и ќе дозволи извоз за „граѓанска употреба“ — што директно ги опфаќа чиповите за автомобилската индустрија.
Ова значи дека европските производители сега можат да започнат да се враќаат во релативно нормална состојба на снабдување.
Иако ова донесува олеснување, предупредувањата остануваат: колку трајно ќе биде ова решение зависи од односите меѓу Кина и Западот, особено Холандија и САД, како и од тоа дали ќе се решат прашањата поврзани со контрола на технологијата и националната безбедност.
За европската автоиндустрија, ова е големо олеснување — недостигот од вакви „обични“ чипови (користени за сензори, контролни функции и други компоненти) веќе предизвика загриженост дека ќе дојде до застој во производството.