Секогаш кога ќе се споменат кинеските производители на автомобили, секогаш се поврзува темата на геополитичките тензии и студената трговска војна, што во голема мера влијае на амбициите за проширување на марката надвор од матичната Кина…
Исто така, има нова тарифа на ЕУ од 19,9 отсто за автомобилите на Geely увезени од Кина, па Zeekr исто така прави план за глобална експанзија.
Деновиве Bloomberg пишува дека брендот активно размислува за производство на автомобили во Европа.
„Активно работиме на локализирање на работата во Европа, ќе се огласиме во догледно време“, изјави директорот на Zeekr, Енди Ан (Andy An), што значи дека плановите не се баш на почеток, туку дека се веќе на напреднат фаза.
Ова е директен резултат на царината воведена од ЕУ за увезените електрични автомобили од Кина. Тарифата се однесува на домашните кинески марки како BYD и Zeekr, но и на европските модели увезени од Кина како што се новите Mini Cooper Electric и BMW iX3, пишуваат светските информативни агенции.
Дури и по петициите од Кина, ЕУ само малку ги намали тарифите. Тоа значи дека, доколку кинеските брендови сакаат да ги заобиколат царините на Европската унија, би морале да произведуваат на нејзина територија.
Сепак, за разлика од брендовите како BYD, на кои им е потребно време за изградба на фабрики, Geely и Zeekr го немаат тој проблем. Ако Zeekr одлучи да произведува во ЕУ, ќе може да ги користи постоечките фабрики на Geely. Фабриките во Шведска и Белгија наскоро ќе го произведуваат Volvo EX30 поврзан со Geely, кој се базира на платформата SEA (Sustainable Experience Architecture) развиена од Zeekr.
Патем, Zeekr е многу сериозен во врска со своите меѓународни планови за проширување.
Овој месец го освежи својот модел 009 и го претстави заедно со кcrossover моделот Zeekr X на пазарите како Тајланд и Хонг Конг.
Исто така, го претстави Zeekr 7X (на сликата), ривал на Model Y на Tesla, уште еден модел подготвен за меѓународните пазари.
За да стане глобален, Zeekr треба да генерира обем и профит како и другите стартапи за електрични возила, а таа цел е блиску.
Загубата во првиот квартал се намалија за впечатливи 18 отсто, на 278 милиони американски долари, а планот е да се оствари профит пред крајот на оваа 2024 година.