Продажбата на нови возила во ЕУ забележа раст

Здружението на производители на моторни возила на Европа (ACEA) ги достави најновите податоци за продажбата на електрични возила во јули и од почетокот на оваа 2024 година…

Во седмиот месец од 2024 година, податоците за новорегистрираните возила во ЕУ покажуваат раст на продажбата на електрични возила од +0,2 отсто, но со фактот дека продажбата значително се разликува од земја до земја. Така, во Италија е забележан раст на продажбата на електрични возила од + 4,7 отсто и во Шпанија од + 3,4 отсто. Од друга страна, во Франција е забележан значителен пад на нови регистрации на електрични возила од -2,3 отсто. На германскиот пазар е забележан и пад на продажбата на чисто електрични возила од -2,1 отсто. Гледајќи го пазарот на нови возила во ЕУ во првите седум месеци од 2024 година, може да се видат охрабрувачки знаци не само за автомобилската индустрија, туку и за целата економија на Унијата, чиј еден од најголемите двигатели е автомобилската индустрија.

Така, во овој период продажбата на нови автомобили достигна бројка од 6.537.362 единици. Ова е раст од 3,9 отсто во однос на истиот период лани. Во јули се продадени вкупно 852.081 возила од сите видови погони. Раст забележаа сите најважни и најголеми пазари – Шпанија + 5,6, Италија + 5,2, Германија + 4,3 и Франција + 2,2 отсто.

ACEA направи и анализа на продажбата на возила по тип на возење

Во јули оваа година на пазарот на ЕУ се продадени 102.795 единици чисто електрични возила (БЕВ). Тоа е пазарен удел од 12,1 отсто. Споредено со истиот месец лани, ова претставува послаб резултат, бидејќи тогаш уделот на пазарот беше 13,5 отсто. Аналитичарите наведуваат дека „резултатот е полош иако во Белгија продажбата на електрични возила во јули е зголемена за + 44 отсто, во Холандија + 8,9 и во Франција + 1,0 отсто, бидејќи на најголемиот пазар во Европа, Германија, забележан е пад на продажба на возила BEV е регистрирана дури – 36,8 отсто“.

Од јануари до јули годинава во ЕУ се продадени вкупно 815.399 електрични автомобили. Уделот на пазарот е 12,5 проценти. Во јули, plug-in хибридните возила забележаа пад на продажбата од 14,1 отсто во ЕУ. Дури и подобрата продажба во Германија (+3,2 проценти) не помогна. Во јули, продажбата на plug-in возила во ЕУ достигна 57.679 единици, што е пазарен удел од 6,8 проценти. Ова е значителен пад во однос на истиот период лани – 7,9 отсто. Вкупно 449.702 plug-in возила се продадени на пазарот на ЕУ во периодот јануари – јули 2024 година. Продажбата на хибридни возила во ЕУ продолжи да расте во јули. Продадени се 273.003 единици. Тоа е огромен раст во однос на истиот месец лани од дури + 25,7 отсто. Сите четири најголеми автомобилски пазари во ЕУ забележаа раст на продажбата на хибридни возила. Франција + 47,4 отсто, Шпанија + 31,25 отсто, Германија + 22,4 отсто и Италија + 17,4 отсто. Ова го „турна“ пазарниот удел на овие возила во јули на 32 отсто, што е значително повисоко отколку во јули 2023 година, кога пазарниот удел на хибридните возила беше 25,5 отсто. До крајот на јули годинава се продадени 1.935.654 примероци. Возилата со бензински мотори во јули годинава се продадени помалку за -7,0 отсто. Растот на продажбата на бензин во Италија од + 3,8 отсто и Германија + 0,1 отсто не можеше да го надомести огромниот пад на продажбата на пазарите во Франција – 22,6 отсто и Шпанија – 12,5 отсто. Возилата со бензински мотор зазедоа 33,4 отсто од уделот на пазарот на ЕУ во јули. Истиот месец лани тој „колач бил посладок“ бидејќи уделот на пазарот бил 35,9 отсто Во јули во ЕУ биле продадени 274.280 возила на бензин, а од почетокот на годината 2.292.803. Во ЕУ сè помалку се купуваат дизел возила. Во јули падот на продажбата на дизелот изнесува -10,1 отсто. Пазарниот удел падна на 12,6 отсто. Голем пад на продажбата на возила со дизел мотори е забележан во Италија – 24,6 отсто, Франција – 23,9 отсто, Шпанија 11,6 отсто. Интересно е што во Германија оваа година дизелите се продадени подобро отколку во јули 2023. И тоа за + 1,4 отсто. Во јули во ЕУ се продадени 107.710 дизели, 837.794 во првите седум месеци од годинава.

FILE PHOTO – Volkswagen employees stand next to Volkswagen electric cars during a ceremony at German carmaker Volkswagen’s first battery cell production plant ‘SalzGiga’ in Salzgitter, Germany, July 7, 2022. REUTERS/Fabrizio Bensch

Најмногу возила, гледајќи ги поединечните земји на ЕУ, се продадени во јули во Германија, 238.263 возила. Вклучувајќи ги првите седум месеци од оваа година, Германците купиле најмногу нови возила во ЕУ – 1.709.704 возила. Од соседните земји Австрија регистрирала 154.014 нови возила во периодот јануари-јули. Бугарија 26.945, Хрватска 45.210, Унгарија 71.856, Романија 96.562, Словенија 32.866. Најмногу електрични возила од почетокот на годината се продадени во Германија 241.887, Франција 175.432, Белгија 74.510, Холандија 68.572. Од околните земји, најмногу електрични возила се купени во Романија 6.383, Унгарија 5.235, Словенија 1.794, Хрватска 1.060, Бугарија 1.022.

Групацијата Volkswagen продаде најмногу возила на пазарот на ЕУ, сметајќи ја продажбата и во јули и од почетокот на годината. Во јули продаде 229.387 возила, а во првите седум месеци 1.715.257 возила. Групацијата Stellantis е на второто место со 137.012 продадени возила во јули и 1.161.517 од почетокот на годината. Групацијата Renault продаде 88.707 примероци во јули, а 705.842 примероци во првите седум месеци од оваа година. Групацијата Hyundai (Hyundai и КИА) во јули продала 74.724 возила, а во периодот јануари – јули 518.755. Следи Toyota (+ Lexus) со 70.547 продадени примероци во јули и 516.860 од почетокот на годината. BMW (+ MINI) во јули испорача 59.468 возила на клиентите и 419.837 возила во првите седум месеци од оваа година. Mercedes Benz (+ Smart) 44.430/327.559, Ford 24.051/189.744, Volvo 22.079/176.243, Tesla 11.586/137.192.

 





НАЈНОВИ