Со напредокот на автомобилската индустрија и модерните производствени технологии, сè почесто се поставува прашањето дали разрадата разработувањето на моторот кај новите автомобили сè уште е потребна, или станува збор за застарен совет од минатото.
Иако денешните мотори се произведуваат со далеку поголема прецизност отколку порано, експертите истакнуваат дека првите неколку илјади километри сепак имаат значење. Во тој период, внатрешните делови на моторот – клипови, прстени и цилиндри – се прилагодуваат еден на друг во реални услови на возење.
Производителите вообичаено ги тестираат моторите во фабрика, но тоа не може целосно да ги симулира секојдневните ситуации на патот. Затоа, дел од брендовите и понатаму препорачуваат умерено возење во почетниот период, избегнување високи вртежи и нагли забрзувања.
Посебно внимание се советува и кај првата замена на масло, бидејќи токму во почетната фаза може да се појават ситни метални честички како резултат на „седнувањето“ на моторот. Раната замена може позитивно да влијае на долговечноста и перформансите.
Кај хибридните возила, правилата важат слично како и кај класичните мотори со внатрешно согорување, додека кај електричните автомобили нема мотор во класична смисла, но и таму се препорачува внимателно користење на новите компоненти – сопирачки, гуми и суспензија – во првите стотици километри.
Заклучокот е јасен: разработувањето не е строга обврска како порано, но умереното и разумно возење во почетниот период сè уште се смета за добра практика. Најсигурно е возачите да ги следат препораките од упатството на производителот и советите од овластениот сервис.