Škoda бележи силни финансиски и продажни резултати во првата половина на 2024 година

* Силни финансиски резултати: Škoda значително ги подобрува клучните бројки, со зголемување на оперативната добивка на 1,149 милијарди евра (+26,1%) и поврат на продажба од 8,4% (Q1/2023: 6,6%)

* Раст во испораките: и покрај предизвикувачкото пазарно опкружување, испораките растат за 3,8% до 448.600 возила

* Историски успех: Škoda Auto во моментов е четврта најпродавана марка во Европа, поддржана од значително надградено портфолио на модели со широк спектар на погонски единици

* Електрификацијата продолжува: електричниот компактен теренец Škoda Elroq ќе има премиера оваа есен

– Škoda Auto постигна одлични продажни и финансиски резултати во првите шест месеци од 2024 година, докажувајќи ја својата еластичност и флексибилност во предизвикувачко пазарно опкружување. Клучните финансиски бројки ја нагласуваат силната позиција на брендот: приходите од продажба од 13,652 милијарди евра остануваат споредливи со првата половина од 2023 година (-0,7%); оперативната добивка се зголеми на 1,149 милијарди евра (2023: +26,1%); повратот од продажба се зголеми на 8,4% (6,6%); нето готовинскиот тек изнесува 1.408 милијарди евра (+135,8%). Позитивниот развој на оперативната добивка најмногу се должи на подобрата комбинација на продадени автомобили, поволните курсни ефекти и доследно спроведување на програмата Next Level Efficiency+. Зголемувањето на паричните текови произлегува од повисоката оперативна добивка и подобрениот обртн капитал. Производителот на автомобили испорача 448.600 возила од јануари до јуни, 3,8% повеќе од истиот период минатата година. Octavia повторно беше најпродаваниот модел на марката, со испораки зголемени за 24,1%, додека целосно електричниот Enyaq останува еден од најпродаваните BEV модели на клучните пазари како Германија. Во последниве месеци, Škoda значително го ажурираше своето широко портфолио, вклучувајќи ефикасни модели ICE, како и plug-in хибриди, благи (mild) хибриди и целосно електрични модели. За прв пат, Škoda се искачи на четвртото место во европските регистрации, докажувајќи дека овој избалансиран пристап одекнува кај клиентите. Škoda Auto оваа есен ќе го претстави целосно електричниот модел Elroq во категоријата на компактни теренци, најголемиот подсегмент во Европа по волумен.

[c] Honza Fronek
„ Škoda Auto влегува во втората половина од годината со голема динамика и постигнати резултати во првите шест месеци. Благодарен сум што гледам колку добро клиентите реагираат на најразличната и свежа производна линија во нашата историја додека се подготвуваме дополнително да ја прошириме нашата целосно електрични гама овој октомври кога ќе го претставиме компактниот теренец Škoda Elroq. Skoda работеше напорно за да ја направи нашата компанија уште поконкурентна, што го гледаме во повратот од продажба од 8,4%, во согласност со нашите цели. И покрај тоа што се стремиме кон нови предизвици на овој динамичен пазар, нашите резултати за првата половина од годината ни овозможуваат да бидеме внимателни оптимисти и да продолжиме напред со основана доверба“, Клаус Зелмер (Klaus Zellmer), Претседател на Управата на Škoda Auto.

„Финансиските резултати во првата половина од годината покажуваат дека сме на добар пат да го насочиме нашиот бренд низ оваа трансформација на индустријата. Ги подобривме сите наши клучни финансиски податоци, вклучително и силниот нето готовински тек како резултат на зголемената оперативна добивка и обртниот капитал, што ни овозможува постојано да ја усогласуваме севкупната пазарна позиција на брендот Škoda со идните барања и постојано да го финансираме одржливиот развој на нашата производи, производствени капацитети и процеси на дигитализација. Со доследно спроведување на нашата програма Next Level Efficiency+, имаме за цел да ја одржиме нашата профитабилност над 8% во блиска иднина. За таа цел, ќе продолжиме строго да ги следиме мерките за ефикасност, да користиме синергии во рамките на Core на Brand Group и да инвестираме во области ориентирани кон иднината, како што е подобрување на имплементацијата на вештачката интелигенција во текот на процесите на нашата компанија. Имаме намера да ја искористиме сегашната силна позиција за да ја подобриме компанијата уште повеќе во иднина“, Холгер Питерс (Holger Peters), член на менаџментот (управата) на Škoda Auto за финансии, IТ и правни работи.

„Токму неодамна, за прв пат во историјата, го обезбедивме четвртото место во европските регистрации. Овој голем успех беше постигнат благодарение на нашето избалансирано и ажурирано портфолио, нашата успешна кампања за брендови и особено нашите посветени партнери кои го овозможија овој успех. Дополнително, континуирано работиме на подобрување на корисничкото искуство, на пример со неодамна успешно лансираната нова апликација MyŠkoda со подобрена функционалност – внатре и надвор од автомобилот“, Мартин Јан (Martin Jahn), член на менаџментот на Škoda Auto за продажба и маркетинг.

Силни финансиски ефект и фокус на желбите на клиентите

Во првите шест месеци од 2024 година, Škoda Auto покажа значителна финансиска сила. Оперативната добивка се зголеми на 1,149 милијарди евра (+26,1%), додека приносот од продажба се зголеми на 8,4% (H1/2023: 6,6%). Клучот за овој успех е најобемната производна линија во историјата на брендот, која го комбинира најдоброто од двата света. Ова беше поддржано од зголемувањето на пратките за 3,8% во периодот во однос на претходната година на 448.600 возила ширум светот.

Во првата половина од годината беа лансирани најновите генерации на моделите Superb и Kodiaq, како и надградените верзии на моделите Scala, Octavia и Kamiq. Еден од главните двигатели е Octavia, најпродаваниот модел на брендот, при што испораките на клиентите се зголемуваат за 24,1% на годишно ниво.

И покрај нестабилниот пазар, Enyaq останува еден од најпосакуваните BEV модели во Европа. Овој целосно електричен SUV доживеа особен успех во Германија, каде испораките достигнаа 9.600 единици, што претставува зголемување од 22,4%.

Стратегијата на Škoda е насочена кон исполнување на желбите на клиентите. Со своето најшироко и најмладо портфолио на модели досега, марката нуди модерни ICE, благи хибридни погонски единици, нова генерација plug-in хибридна погонска група која го зголеми чистиот електричен опсег на Superb и Kodiaq на преку 100 km, како и целосно електрични опции .

Историска пресвртница: Škoda Auto е четвртиот најпродаван бренд во Европа

Како дел од својата стратегија за следно ниво 2030 година, Škoda Auto постави амбициозна цел да се рангира меѓу петте најпродавани марки во Европа. Со надминување на таа цел, Škoda ја постигна својата најдобра позиција на европскиот пазар во првата половина на 2024 година и моментално е четврта најпродавана марка по регистрации во Европа.

Овој успех може да се припише на постојаното фокусирање на специфичните потреби на клиентите во секој регион. Пазари со најдобри перформанси беа Германија (91.100 возила; +13.800), Полска (31.500; +4.300), Франција (21.500; +3.800) и Велика Британија (37.600; +3.400). Значителен раст е постигнат во јужноевропските земји како што се Хрватска (5.500; +2.100), Шпанија (17.500; +1.900) и Италија (19.300; +1.800). Значителен раст забележа и Турција (18.800; +1.300).

Рекордни резултати во Германија

Испораките на возила на Škoda до клиентите во Германија се зголемија за 17,8% во првата половина на 2024 година, зацврстувајќи ја Германија како најголем светски пазар на брендот. Škoda за прв пат се искачи на четвртото место во Германија, постигнувајќи пазарен удел од 6,2%, што е солиден резултат на овој високо конкурентен пазар. Статистиката беше особено позитивно погодена од испораките во јуни кога Škoda го зазеде второто место во регистрации, постигнувајќи уште еден рекорд на сите времиња. Други значајни пазари за испораки во првите шест месеци вклучуваат Чешка (41.300 возила), Велика Британија (37.600), Полска (31.500) и Франција (21.500).

Продолжување на електрификација и поголема пристапност: целосно електричен Elroq, нов Enyaq, Škoda Epiq и проектот „ Мал (Small) BEV“

Škoda Auto ќе го прошири своето портфолио на ЕV. Оваа есен, марката ќе го лансира новиот Elroq, компактен теренец кој го таргетира најголемиот подсегмент на европскиот пазар по волумен. Со препознатлив дизајн, овој нов SUV ќе биде првиот модел на Škoda кој ќе го вгради модерниот цврст јазик на дизајнот – дополнително развивајќи го надворешниот дизајн на портфолиото на EV на Škoda. Со својата компактна големина и опсег од повеќе од 560 km (WLTP), возилото е совршен придружник за секојдневните истражувачи во и надвор од градот.

Оваа пролет, Škoda претстави концепт автомобил кој го отвора патот за уште едно од шесте електрични возила што брендот планира да ги лансира во наредните години: Škoda Epiq, урбан crossover модел чија цена ќе биде околу 25.000 евра. Новиот Enyaq, наследникот на првиот електричен SUV на Skoda, треба да пристигне следната година. Дополнително, Škoda во 2027 година ќе претстави мало електрично возило развиено во рамките на Brand Group Core.

Штета на испораките на клиентите во првата половина на 2024 година (во единици, заокружени, по модел; +/- во % во споредба со претходната година):

MOДЕЛ                                       Јануари – Јуни 2024             РАЗЛИКА

ПР соопштение – Škoda





НАЈНОВИ