Во Европа во првата половина од годинава се регистрирани 950.000 електрични возила

Бројот на регистрации на нови автомобили во Европа за првата половина од тековната 2024 година е зголемен за 4,4 отсто…

Вкупниот број на регистрации достигна 6,84 милиони, а околу 950.000 регистрирани автомобили или околу 14 отсто од пазарот беа претставени со електрични автомобили.

Tesla Model Y беше најпродаваниот глобален модел минатата 2023 година, а во исто време и најбараниот автомобил на европскиот пазар. По неколку години постојан  раст, Tesla почнува да покажува знаци на забавување, но Model Y останува главен избор на купувачите на BEV во Европа пред Model 3 и Volvo EX30.

Бројот на регистрации на автомобили на американскиот производител, кој главно се увезува во Европа од Кина, падна од 185.200 примероци во првата половина на 2023 година на 161.600 примероци оваа година, завршувајќи во јуни, потврдуваат податоците што ги обработува платформата JATO Dynamics.

Постојат три причини кои доведоа до тоа. Прво, знаеме дека ниту еден бренд не може да го одржи растот со ограничена производна линија која почнува да старее, што навистина му штети на Теslа.

Второ, зголемената конкуренција несомнено влијае на продажбата и, конечно, стратегијата на Теslа за намалување на цените повеќе не го има истиот ефект поради зголемениот број кинески производители кои нудат возила по пониски цени.

Иако Model Y ја предводи европската скала BEV, електричниот на Tesla падна на осмото место во вкупната продажба оваа година, забележувајќи пад од 26 отсто во споредба со првата половина на 2023 година.

Од друга страна, освежениот Model 3 забележа раст на регистрациите за 37 отсто, но на неговиот посериозен раст може да влијае фактот што европските потрошувачи не преферираат седани.

Volvo EX30 станува сериозен и атрактивен електричен автомобил во Европа. Иако е произведен во Кина (во моментов), тој беше трет избор на купувачите на електрични автомобили во првата половина на 2024 година.

Четвртиот најпопуларен модел, кој се соочи со највисока стапка на давачки од јули, беше MG4, атрактивен ценовен модел кој исто така се произведува во Кина.

Ако ја погледнеме пошироката слика, во првата половина на 2024 година, европскиот пазар на возила со батерии беше предводен од Volkswagen Group со 178.000 единици.

Сепак, нивниот обем на продажба беше за 14 отсто помал од првата половина на 2023 година, најмногу поради падот од 24 отсто кај Volkswagen и 55 отсто кај Porsche.

Додека Volkswagen ID.3 и ID.4 оттогаш се ажурирани, и двата се релативно стари модели, што значи дека стануваат сè потешко да го привлечат вниманието на новите потенцијални купувачи.

Спротивно на тоа, BMW Group и кинеските марки добија значителен интерес кај клиентите.

Групацијата BMW обезбеди речиси 10 отсто удел на пазарот BEV во споредба со 7,5 отсто минатата 2023 година. Во првата половина на 2024 година, Баварците регистрираа повеќе модели на BEV од Volkswagen.

Кинеските брендови стануваат се посилни, иако бројките се уште се скромни. Geely Group – сопственик на Volvo, Polestar и Lotus – го зголеми бројот на регистрации на возила BEV за 52 отсто, во споредба со првата половина од минатата година, надминувајќи ги Hyundai-Kia, Mercedes и Renault Group.

Овој раст беше постигнат благодарение на силните резултати постигнати од Volvo EX30.

Број на регистрации на BEV по модел

Tesla Model Y – 101.181 (-26%)

Tesla Model 3 – 58.400 (+37%)

Volvo EX30 – 36.980 (-)

MG 4 – 31.922 (+4%)

Škoda Enyaq/Coupe – 29.951 (+7%)

Volkswagen ID.4 – 29.146 (+30%)

Volkswagen ID.3 – 29.136 (-17 %)

Volvo EX40 – 25.223 (-5%)

BMW iX1 – 24.506 (+53%)

Audi Q4 – 24.456 (+9%)

ВКУПНО 01-06 2024 – 949.981 (+2%)

 

Извор: JATO Dynamics

 





НАЈНОВИ