Xiaomi губи 9.200 долари на секој продаден електричен модел SU7

Развојот, производството и продажбата на електрични возила е скапа работа, а кинескиот технолошки гигант Xiaomi го откри тоа на потешкиот начин, губејќи милиони со лансирањето на својот електричен седан SU7…

Сепак, сè уште оди многу подобро од некои од попознатите брендови. Така, автомобилскиот оддел на Xiaomi забележа загуба од 252 милиони американски долари за вториот квартал од оваа година, кој заврши на 30 јуни. Ова го претставуваше нивниот прв целосен квартал од испораките. Во текот на април, мај и јуни, Xiaomi испорача 27.307 ЕV на клиентите во Кина и верува дека може да надмине 100.000 испораки до ноември. Земајќи ги предвид вкупните загуби и бројот на испораки, Xiaomi изгуби 9.200 долари за секој продаден автомобил.

Иако одделот за автомобили на Xiaomi е далеку од профитабилен, таквите загуби не се невообичаени. На почетокот на август, беше откриено дека Rivian изгуби 1,46 милијарди долари во вториот квартал, произведе само 9.162 возила во истиот период и изгуби 32.705 долари по испорачано возило во вториот квартал. На Ford му оди уште полошо. Во вториот квартал, одделот за електрични автомобили Ford Model e загуби 1,1 милијарда долари и продаде 23.957 возила, губејќи 47.600 долари по продадено EV.

Аналитичарите во Citibank веруваат дека автомобилскиот бизнис на Xiaomi може да се расипе дури и ако почне да продава помеѓу 300.000 и 400.000 возила годишно.

Интересно е што Xiaomi нема моментални амбиции да го продава сегашниот EV – или идните модели – надвор од Кина. Зборувајќи за CNBC во април, извршниот директор рече дека компанијата ќе се фокусира строго на кинескиот пазар во следните три години пред да влезе на глобалниот пазар.

Вториот модел ќе му помогне на Xiaomi на патот кон профитабилноста. Овој нов модел, за кој се претпоставува дека е SUV малку поголем од SU7, би можел да има премиера пред крајот на оваа 2024 година пред да започне испораките за кинеските клиенти на почетокот на 2025 година. Со оглед на побарувачката за SUV и crossover модели, може да се покаже дека е уште поголема популарен од седанот SU7





НАЈНОВИ