Опстанокот на Seat Ibiza ставен под знак прашање

Seat Ibiza е најпродаваниот модел на шпанската марка, но едноставно „плаче“ за промена на генерацијата…

Сепак, нема ништо од шестата генерација и следната година Ibiza чека само нов и темелен ремонт. Тогаш Seat ќе мора да го промени пристапот од корен, доколку има намера да ја поправи грешката што ја направи, за да обезбеди опстанок на Ibiza на пазарот.

Гледајќи ги бројките за продажба во опсегот на Seat, ретко кој би рекол дека Ibiza (47.200 регистрации за шест месеци), како најпродаван модел пред Arona (44.300) и Ateca (25.300), минува низ турбулентни времиња. Сепак, гледајќи ја поголемата слика и вистинските закани, Ibizа е меѓу, не два oгна, туку помеѓу два пожари, пишуваат информативните агенции.

Конкуренцијата во сегментот В е висока, а уште поголема во сегментот В SUV сегментот, најпопуларната класа во Европа. Сепак, Ibiza како модел со најголем број испораки на шпанската марка веќе неколку децении има нов предизвик и огромна закана, а тоа се хибридите и електричните модели кои имаат многу подобра перспектива на среден рок.

Сегашната петта генерација на Ibiza беше претставена на саемот за автомобили во Женева уште во 2017 година. Дебитираше како технолошки најефикасна Ibiza од 1984 година, користејќи ја MQB A0 платформата на групацијата Volkswagen за прв пат. Токму моделот му помогна на Seat да испорача повеќе од шест милиони примероци од автомобилот, прославувајќи во исто време цели четири децении постоење.

По неколку години комерцијален успех, петтата генерација на Ibiza претрпе голема ремонт. Во април 2021 година беше претставен „facelift“ на модел со кој Шпанците ја освежија оптиката, ја збогатија опремата и барем ја подобрија механиката. Сè завршено, би рекле по  „Правило на Службата (П:С.).

Меѓутоа, сега кога е време за шестата генерација, Seat нема вистински одговор и ја продолжува „агонијата“ на својот најпродаван модел давајќи му уште еден редизајн следната година.

Развојот на целосно нова генерација не вреди, а Seat е само еден од низата производители што ќе го остават актуелниот модел на сцената што е можно подолго. Ако им се верува на шпекулациите, Volkswagen планира да го стори истото со Golf, Peugeot со 2008, Hyundai со i30. Доаѓа времето на автомобилот кој од денешен агол ќе остане на сцената цела вечност.

Сепак, прашање е колку технолошки иновации ќе биде ремонт на Ibiza следната година и дали ќе може да ја издржи конкуренцијата, која се справува со два клучни погонски агрегати за регулативите на Европската унија. Шпанците се жалат дека нивниот важен модел останал без Еко ознаката, бидејќи од пазарот е повлечена Ibiza TGI, единствената верзија што работи на CNG.

Ibiza е речиси принудена да излезе од пазарот поради архаичната технологија. За да го избегне „прогонот“, Seat ќе мора да им понуди на клиентите некаква форма на хибридна технологија како алтернатива на обичните бензински автомобили, доколку има намера да го задржи подолго на пазарот со уште една facelift (подновување).

Сегашната платформа, наводно, може да се справи со сè поприсутната технологија MHEV, а тоа ќе биде клучно за нејзиниот опстанок, но и за борбата на Seat со европските бирократи, кои најавија построги казни за прекумерните емисии на CO2 најавени од почетокот на наредната 2025 година.





НАЈНОВИ