Кина на производителите на EV им дала 215 милијарди евра за производство

Новата анализа на Центарот за стратешки и меѓународни студии откри дека кинеската влада потрошила неверојатни 215 милијарди евра (пресметано) за субвенции за компании кои произведуваат електрични возила во периодот од 2009 до 2023 година…

Не е изненадувачки што повеќето од овие субвенции беа доделени неодамна. Think tank проценува дека се потрошени само 6,3 милијарди евра помеѓу 2009 и 2017 година. Сепак, тој број приближно тројно се зголеми од 2018 до 2020 година, а потоа, за време на избувнувањето на кризата со корона, субвенциите се зголемија речиси 10 пати.

Иако сите овие бројки се проценки, Центарот за стратешки и меѓународни студии забележа дека кинеската влада субвенционира електрични возила на различни начини. Тие вклучуваат „даночни попусти“ или даночни ослободувања, како и финансирање на инфраструктурата. Покрај тоа, владата купува електрични возила за себе и ги поддржува програмите за истражување и развој на производителите на автомобили, пренесуваат новинските агенции.

Нивото на поддршка варира, но владата значително го зголеми финансирањето за програми за истражување и развој на електрични автомобили во последниве години.

Помеѓу 2009 и 2017 година беа потрошени само 2 милијарди американски долари. Тоа е зголемено на 3,6 милијарди долари во 2018 година и се искачи на 4,3 милијарди долари само во минатата 2023 година.

Центарот за стратешки и меѓународни студии тврди дека нивните проценки се „многу конзервативни“ и дури не ја вклучуваат целата владина поддршка. Така, не се вклучени локални стимулации, донирана земја за изградба на фабрики, попусти на електрична енергија и субвенции од добавувачи на автомобилската индустрија.

На пример, производителот на батерии CATL наводно добил огромни 809,2 милиони долари субвенции минатата 2023 година. Тоа е повеќе од десет пати повеќе од она што го добија во 2018 година и речиси двојно повеќе од она што го добија во 2022 година.

Организацијата вели дека влијанијата се значајни бидејќи пазарот е „фундаментално променет“. Ова ќе им отежне на другите да се натпреваруваат во Кина или каде било на друго место каде што се продаваат кинески електрични возила. Иако Кина не е единствената земја што ги поддржува производителите на електрични возила, износот на владината поддршка е навистина огромен.

Тоа им создаде и големи проблеми на кинеските производители.

Имено, во Кина има повеќе од 200 компании кои произведуваат електрични возила, а само неколку од нив се навистина профитабилни. Поради големиот број на производители, понудата на електрични возила е преголема, поради што на кинескиот пазар има „војна на цени“ и се посилни обиди за пробивање на европскиот пазар.

Центарот за стратешки и меѓународни студии верува дека многу кинески производители на автомобили на крајот ќе пропаднат поради сето ова, но тврди дека некои сигурно ќе станат главни столбови во глобалната индустрија.





НАЈНОВИ