Дали електричните автомобили се подготвени да одат на долги патувања?..
Многу сопственици би ви кажале дека со години се и патуваат на долги растојанија. Но, германскиот авто клуб (ADAC) одлучи, врз основа на нивниот Ecotest, да анализира кои електрични автомобили ви обезбедуваат голема удобност при патувањата, односно голема километража пред повторно полнење.
Во калкулациите е вклучен 90 проценти од опсегот (досегот), затоа што туристите возат до полначот, најдоцна (најчесто) со преостанатото ниво на батерија од околу 10 проценти. На тоа се додава опсегот што може да се полни под идеални услови за време на 20-минутно застанување на брзи полначи. Сето ова резултира со вкупниот опсег, кој се користи како мерка за долги растојанија, пишуваат специјализираните портали.
Тестот го предводеше Hyundai Ioniq 6 со батерија од 77,4 kWh и погон на задните тркала, кој постигнува вкупен опсег на возење од 931 километар со едно запирање на полнење.
Lucid Air (859 km), BMW iX (835 km), Mercedes EQS (825 km) и EQE SUV (806 km) и Polestar 2 (801 km) се исто така погодни за долги растојанија. Во тестираните верзии, секој од нив постигнува опсег од повеќе од 800 километри.
Германскиот автоклуб ги класифицира сите возила со вкупен досег од повеќе од 750 километри со едно стоп запирање за полнење како погодни за долги растојанија.
Досега тринаесет електрични автомобили го постигнаа тоа на тестот ADAC. Дополнителни 42 возила со опсег помеѓу 750 и 500 километри се оценети како погодни за долги растојанија со малку подолго време на полнење.
Исто така од ADAC наведуваат дека четиринаесет автомобили се погодни за долги растојанија под одредени услови (досег од 500 до 400 километри).
Четиринаесетте досега тестирани електрични возила може да се сметаат за едвај погодни за долги растојанија со автономија помала од 400 километри со едно запирање на полнење. Fiat 500е со батерија од 23,8 kWh, кој ќе помине само 233 километри и всушност е градски автомобил, така што е позициониран на крајот на листата.
Неверојатно, моделите на Tesla, кои имаат репутација на електрични автомобили на долги релации, не излегуваат на врвот на овој тест. Така, Tesla Model X Long Range го зазеде 13-тото место како најдобар Tesla, а Tesla Model 3 со максимален домет е само на 23-то место.
Кога купуваат електричен автомобил, потрошувачите треба да внимаваат не само на големината на батеријата, туку и на потрошувачката на енергија и времето на полнење.
Топ 20 електрични модели:
Опсег на 1 колона со едно застанување: Опсег на 2 колона со целосна батерија; Опсег на трета колона со полнење од 20 минути
Hyundai Ioniq 6 2WD 931 km 502 km 429 km
Lucid Air GT AWD 859 km 550 km 309 km
BMW iX xDrive 50 835 km 553 km 282 km
Mercedes EQS 450+ 825 km 521 km 304 km
Mercedes EQE SUV 350+ 806 km 503 km 303 km
Polestar 2 (82 kWh) 801 km 481 km 320 km
Nio ET5 Touring 100 kWh 792 km 466 km 326 km
Hyundai Ioniq 5 2WD (77 kWh) 786 km 423 km 363 km
Mercedes EQE 350+ 783 km 480 km 303 km
Hyundai Ioniq 6 (77,4 kWh) 4WD 782 km 422 km 360 km
Mercedes EQS 580 782 km 488 km 294 km
BMW i7 xDrive60 780 km 491 km 289 km
Досег на Tesla Model X Max 763 km 476 km 287 km
Volvo XC40 со еден мотор 79 kWh 750 km 450 km 300 km
Долг дострел Tesla Model S 743 km 459 km 284 km
BMW i5 eDrive40 743 km 453 km 290 km
Hyundai Ioniq 5 4WD (77 kWh) 730 km 393 km 337 km
BMW i4 iDrive40 (84 kWh) 721 km 444 km 277 km
VW ID.7 Pro 711 km 437 km 274 km
Nio ET5 100 kWh 701 km 481 km 220 km
* Извор: ADAC Ecotest