Иако хибридните возила често се претставуваат како „чиста“ алтернатива, нова анализа открива дека нивните емисии на штетни гасови во реални услови се речиси на исто ниво со оние на класичните бензинци.
Истражувањето на **Transport & Environment**, спроведено на повеќе од 800.000 автомобили во Европа, покажало дека **приклучните хибриди (PHEV)** емитуваат само околу **19% помалку CO₂** од бензинските возила — и тоа далеку од ветените **75%** кои производителите ги прикажуваат во лабораториски тестови.
Клучниот проблем е што хибридите во реална употреба го користат електричниот режим во просек само **27% од времето**, додека во официјалните тестови таа бројка достигнува дури **84%**. Тоа значи дека голем дел од времето автомобилите работат на мотор со внатрешно согорување, што ги зголемува емисиите на CO₂.
Според истражувачите, производителите со години ги претставуваат хибридите како „помост“ меѓу класичните и целосно електричните возила. Но, податоците укажуваат дека овие модели не ја исполнуваат својата еколошка улога, а многу држави токму за нив доделуваат субвенции и олеснувања.
Ова отвора нова дебата во ЕУ за тоа дали хибридите навистина заслужуваат статус на „зелени“ возила и какви регулативи ќе следуваат во иднина.