Иако бројот на кражби на автомобили е во пораст, некои модели се чини дека помалку ги интересираат оние кои уживаат да крадат туѓи работи…
Податоците објавени од осигурителните компании јасно покажуваат дека крадците се обидуваат да ги избегнат електричните автомобили. Според информациите пренесени од страна на информативните агенции, експертите истакнуваат дека, меѓу другото, новите технологии придонеле за големиот пораст на кражбите на возила.
Ова главно се однесува на решенија како што се системите за влез и стартување на возила без клуч, кои многу им ја олеснуваат работата на криминалците. Сепак, крадците воопшто не ги сакаат електричните возила, а еве зошто.
Аналитичарите велат дека во последно време некако се променила мотивацијата на крадците на автомобили. Пред неколку децении најмногу се крадеа автомобили за делови, што делумно се враќа на сцената, бидејќи во последниот месец во Германија имавме неколку Porsche автомобили со буквално „откинати“ фарови. Сепак, експертите истакнуваат дека кражбата на автомобил никогаш не била полесна, особено затоа што повеќето нови возила имаат функција за влез без клуч, односно влегување и палење на возилото без употреба на клуч.
Ваквиот систем многу ја олеснува кражбата за крадците.
Сепак, интересно е што извештаите од Запад за украдени автомобили укажуваат на одреден тренд кај крадците. Всушност, тие обично избегнуваат електрични автомобили. Доказ за тоа е фактот што еден од најпопуларните модели на батерии е Tesla Model 3, а воедно е и еден од автомобилите кои најмалку се крадат.
Зошто е тоа така? Експертите имаат свои теории за овој феномен. Еден од нив презема широки мрежни функции во такви возила. Во моментов, речиси сите нови автомобили имаат посебна апликација која овозможува далечинско управување. Меѓутоа, во случајот на иновативни и паметни електрични возила, тие решенија се многу понапредни.
Еден пример би бил гореспоменатата Теslа, која го измислила целиот концепт на дигитална контрола на автомобилот. Благодарение на мобилните функции, како што е режимот Sentry, сопственикот на Tesla може да ја следи неговата состојба и локација речиси од секаде. Самото возило користи и комплет камери кои ја следат целата околина. Штом некој ќе се приближи до автомобилот или системот ќе открие какви било сомнителни движења, камерите почнуваат да снимаат и го активираат алармот, а сопственикот добива предупредување преку апликацијата.
Покрај тоа, електричните автомобили во повеќето случаи имаат дополнителни безбедносни карактеристики кои, меѓу другото, го отежнуваат палењето на автомобилот додека се полни. Еден од дополнителните системи за заштита е PIN кодот, кој овозможува поставување на четирицифрена безбедносна шифра која мора да се внесе за да се вози автомобилот. Исто така, камерата во живо, која на пример е достапна кај моделите на Tesla од одредени години, овозможува преглед на околината на автомобилот кога е паркиран, а доколку сопственикот забележал сомнителна активност, системот му дозволува на сопственикот да ја активира сиренаѕа или да го вклучи фаровите.
Извештаите од осигурителните компании го привлекуваат вниманието на уште еден важен детал. Крадците се помалку заинтересирани за електричните автомобили, бидејќи помалку е заинтересиран и „пазарот“ на кој работат. Во моментов, доколку се украде електричен автомобил, главната цел во повеќето случаи е неговата батерија, која сочинува околу 40 отсто од вредноста на возилото. Вредност на црниот пазар на таквата батерија може да достигне неколку илјади ам американски долари.