Dacia го претставува Sandrider- Авантуристичкиот бренд подготвен за Дакар

  • Dacia денеска го претставува Sandrider, прототип што ќе го вози тимот на Dacia Sandrider на релито Дакар и Светскиот шампионат во рели издржливост од 2025 година

  • Sandrider е инспириран од концептниот автомобил Dacia Manifesto и ќе биде хомологиран во категоријата Ultimate T1+

  • Учеството во моторните спортови и дава можност на Dacia да го тестира својот пристап кон најважното, а особено посветеноста на прифатлива елиминација на емисиите на јаглерод, на терените со најсложени барања.

  • Sandrider ќе работи на синтетичко гориво произведено од Aramco

Dacia, бренд кој се карактеризира со духот да се биде на отворено, ја продолжува својата мисија да ја редефинира основната опрема, од 2025 година ќе учествува на релито Дакар и Светскиот шампионат во рели издржливост (W2RC). За да се бори со најсложените и сурови терени, Dacia го дизајнираше својот претставник, Sandrider, прототип изграден за победа.

Инспириран од концептниот автомобил Manifesto, лабораторијата на нови идеи на Dacia претставена во 2022 година, Sandrider е целосно ново возило дизајнирано специјално за рели на издржливост.

Неговиот дизајн е комбинација од експертизата за моторспорт на Groupe Renault и Prodrive, специјалист за мотор спорт од Обединетото Кралство.

Во согласност со добро познатиот пристап на Dacia, Sandrider беше дизајниран имајќи ги предвид основните аспекти на мотоспортот: перформанси и победа. Станува збор за иновативен прототип кој умно ја искористува секоја можност понудена од правилата на категоријата Ultimate T1+, со примарен акцент на агилноста и масата. Ги исполнува сите најважни потреби на возачот и патникот, кои активно учествуваат во неговиот развој од самиот почеток. Од почетокот на проектот и пред бројните тест возења, возачите и патниците го споделија своето богато искуство и знаење со дизајнерите и инженерите, главно преку активно учество во дизајнот користејќи технологии за виртуелна реалност.

Sandrider е многу посебна Dacia, но тоа е Dacia, што значи дека е целосно во согласност со основните вредности на брендот.

Елегантен, Основен Дизајн

Прототипот Sandrider го дизајнираа домашните дизајнери на Dacia, а отсуството на непотребни украси на каросеријата е во склад со посветеноста на она што е суштинско.

Возилото е составено исклучиво од делови од каросеријата кои се сметаат за апсолутно неопходни.

Нема украсни или излишни делови и, секако, посебен акцент е ставен на аеродинамиката.

Во согласност со пристапот на марката фокусиран на суштинските потреби на возачот и патникот, кратката, флуктирачка хауба е наклонета да исчезне од видното поле на екипажот.

Анти рефлективната боја што се користи на горниот дел од контролната табла е техника преземена од авијацијата која ја подобрува видливоста.

Во кабината, дизајнерите и инженерите на Dacia ставаат посебен акцент на потребите, навиките и ограничувањата на возачот и патникот.

Модуларната табла со инструменти на прототипот на Sandrider му овозможува на секој член на екипажот да ги приспособи ергономските својства и распоредот на одредени карактеристики на нивните сопствени преференции.

Робустен и теренски дизајн

Релито Дакар и другите рели на издржливост се едни од најпребирливите натпревари во мотоспортот. Затоа дизајнот на прототипот на Sandrider бараше пристап кој ќе го однесе цврстиот и теренски концепт на Dacia до екстремни нивоа.

Ова вклучуваше вкочанетост на возилото, со консолидација на шасијата и браникот, каросерија од јаглеродни влакна, двојна суспензија и погон на четири тркала прилагодени за тешки рели за издржливост. Иновативниот електричен систем обезбедува оптимално напојување на комплетната опрема во возилото, дури и во најтешките услови.

Надвор од основните карактеристики на дизајнот, пристапот кон дизајнирање на грубо теренско возило се протега на аспекти кои можеби изгледаат како мали детали, но всушност им го олеснуваат животот на членовите на екипажот.

На пример, седиштата на Sabelt се покриени со специјална антибактериска ткаенина која самостојно ја регулира влагата. Резервните тркала се изложени за лесно ракување. Исто така, екипажот може брзо да пристапи до алатката и без да мора да ја отвори кутијата.

Покрај тоа, има вградена магнетна плоча во телото на Sandrider за да не се изгубат завртките за фиксирање на тркалата во песокот. Оваа идеја беше директно инспирирана од искуствата на членовите на екипажот и дизајнирана благодарение на добро познатото иновативно размислување на дизајнерите на Dacia.

Sandrider е опремен со гуми од новата генерација на BF Goodrich кои обезбедуваат најдобар стисок на сите видови терени, со максимална отпорност на удар и дупчење.

Еколошки паметен пристап

Dacia е решена да биде лидер во полето на прифатлива елиминација на јаглеродниот отпечаток и целосно ја поддржува посветеноста преземена од организаторите на релито Дакар и другите рели на издржливост, кои се однесуваат на поголема одржливост на моторните спортови.

Инженерите работеа особено напорно за да го направат автомобилот полесен и да ја намалат потрошувачката на гориво. Вкупната тежина на прототипот Sandrider е намалена за околу 15 килограми во споредба со споредливите прототипови. Тоа беше o користење полесна, тубуларна шасија, отстранување на сите непотребни панели на каросеријата и користење јаглеродни влакна за останатите.

Дизајнерите ги отстранија и сите украсни елементи, а инженерите решија да вградат покомпактен и полесен мотор. Кога станува збор за распределбата на масата помеѓу предниот и задниот дел, со цел да се подобри држењето и динамичните перформанси, оптоварувањето на предниот дел е значително зголемено.

Уште поважно е да се истакне дека посебен акцент е ставен на аеродинамиката со цел да се намали потрошувачката на гориво и да се подобрат перформансите. Инженерите успеаја да го намалат отпорот на воздухот за 10% и да го подигнат за 40% во споредба со споредливите прототипови. За време на нивната работа, тие особено се фокусираа на доводите за воздух што го ладат моторот.

Термичкото управување е исклучително важно во екстремните услови на релито Дакар и другите рели на издржливост.

За да се намали температурата во кабината, дизајнерите на Sandrider користеа анти-инфрацрвени пигменти директно вградени во панелите на каросеријата од јаглеродни влакна. За оваа постапка е поднесено барање за патентна заштита.

Моторот Sandrider користи синтетичко гориво произведено од Aramco. Тоа е едноставно и достапно решение кое го намалува влијанието врз животната средина.

Синтетичките горива што ги развива Aramco комбинираат водород од обновливи извори и засегнат CO2, што резултира со гориво со помала количина на јаглерод, компатибилно со денешните мотори. Dacia верува дека релито Дакар е идеалното место за тестирање на оваа технологија.

Првата трка е планирана во октомври

Прототипот на Sandrider претставен денес сега започнува долга серија на развојни тестови во неколку земји. Ќе го има своето прво појавување на Rallye du Maroc 2024 година, мароканскиот дел од Светскиот шампионат во рели издржливост (W2RC) кој ќе се одржи од 5 до 11 октомври 2024 година.

Dacia Sandrider, официјалниот тим на Dacia во W2RC, ќе се натпреварува на своето прво рели Дакар и другите етапи од Светскиот шампионат во рели издржливост во 2025 година.

Тимот на Dacia Sandrider собира три екипажи кои се одликуваат со искуство, талент и ентузијазам.

Францускиот рели возач Себастиен Леб (Sebastien Loeb 49) го освои Светскиот шампионат во рели девет пати по ред, од 2004 до 2012 година. Тој е еден од најуспешните спортски возачи и често го нарекуваат најдобар рели возач на сите времиња. Себастиен Леб учествува на релито Дакар од 2016 година. Негов партнер ќе биде совозачот Фабијан Луркин (Fabian Lurquin).

Возачот на релито Кристина Гутиерез Хереро ( Cristina Gutierrez Herrero  -32) е важно име во рели круговите во крос-кантри. Таа веќе учествуваше на осум рели Дакар од 2017 до 2024 година. Во 2021 година, Кристина го освои светскиот куп во крос-кантри рели, во категоријата Т3. Во јануари 2024 година, таа стана втората жена што победила во категоријата (предизвикувач) во Дакар, по Јута Клајншмит (Jutta Kleinschmidt) која била прва во генералниот пласман. Совозач на Кристина ќе биде Пабло Морено Хуете (Pablo Moreno Huete).

Насер Ал-Атијах (Nasser Al-Attiyah ) е петкратен победник на Светскиот куп во крос-кантри рели и двократен светски шампион во рели издржливост. Тој е вистинска легенда на Дакар бидејќи пет пати победи на спектакуларниот настан.

Главни карактеристики на прототипот Sandrider

  • FIA категорија: Ultimate T1+
  • Шасија: тубуларна
  • Тело: јаглеродни влакна
  • Мотор: 3.0 V6 со два турбо полначи и директно вбризгување
  • Максимална моќност: 265 kW/360 КС при 5000 вртежи во минута
  • Максимален вртежен момент: 539 Nm при 4250 вртежи во минута
  • Возење: 4×4
  • Менувач: 6-брзински секвенцијален
  • Предна/задна суспензија: двојна жица
  • Должина на удар на суспензијата: 350 mm
  • 17-инчни алуминиумски бандажи
  • Пневматици: BF Goodrich, 37 инчи
  • Должина x ширина x висина: 4140 x 2290 x 1810 mm
  • Меѓуоскино растојание: 3000 mm
  • Преден/заден надвиснување: 590 / 550 mm

 





НАЈНОВИ