Теslа побара од своите акционери уште еднаш да го одобрат рекордниот пакет на плати на извршниот директор Илон Маск (Elon Musk) од 56 милијарди долари, поставен за 2018 година, но судијата во Делавер тоа го одби во јануари…
Надоместокот не вклучува плата или паричен бонус, но ги одредува наградите врз основа на пазарната вредност на Теslа, која ќе порасне до 650 милијарди долари во следните 10 години. Теslа сега се проценува на 500,36 милијарди, според податоците на LSEG.
Платата на Маск беше исфрлена од Кетлин Мекормик (Catalin Meccsrmic) од Делавер, која ја нарече компензацијата одобрена од бордот на директори „непроценлива сума“ која не е фер за акционерите.
Пресудата од јануари, која може да се обжали, го урна најголемиот пакет на плати во корпоративна Америка.
„Ние не се согласуваме со она што го одлучи судот и не мислиме дека она што го рече е начинот на кој треба или треба да функционира корпоративното право“, напиша претседателката на одборот Робин Денхолм (Robert Denholm) во писмото вклучено во регулаторното поднесување.
Акциите на највредниот производител на автомобили во светот паднаа за речиси 1 отсто веднаш по отворањето на пазарот.
Судијата Мекормик ја надгледуваше тужбата на Тwitter во јули 2022 година против претприемачот кога се обиде да го раскине договорот за купување на платформата вреден 44 милијарди долари.
Надоместокот на Маск за 2023 година беше 0 долари, покажа поднесокот. Милијардерот не зема плата од компанијата и се компензира преку опции за акции.
„Доколку е законски препорачливо, предлагаме оригиналниот пакет за 2018 година едноставно да се достави до гласање на новиот акционер“, напиша Теslа во своето поднесување.
Производителот на електрични автомобили, исто така, ги повика своите инвеститори во регулаторното поднесување да ја одобрат неговата одлука да го премести своето седиште од Делавер во Тексас.
Приказната за чудесната плата на сопственикот и основачот на Теslа се појави само неколку дена по веста дека компанијата ќе отпушти повеќе од 10 отсто од вработените, а Маск дури изјави дека „нема ништо што повеќе мрази, но има да се направи.”
Според последниот годишен извештај, најголемиот светски производител на електрични автомобили во декември имал 140.473 вработени во погоните ширум светот.