Досегот на електрични автомобили се зголемува

Причината не се батериите…

На тековниот Ecotest  (Екотест)  на германскиот автомобилски клуб (ADAC), беше тестиран опсег од 39 нови електрични автомобили. За таа цел, ADAC користи тест циклуси што самиот ги создал, комбинирајќи ја потрошувачката на WLTP и циклусите на возење на автопат. Тоа е чекор поблиску до реалноста отколку мерењата WLTP, кои производителите ги користат за да ги одредат нивните официјални бројки на досегот.

Според ADAC, досегот во 2023 година бил во просек седум километри подолг во споредба со претходната 2022 година.

За тестираните електрични автомобили, просечното растојание беше 393 километри. За споредба, во 2021 година електричните автомобили имаа просечен домет од 333 километри, потоа во 2022 година имаше голем пораст и потоа помал пораст минатата година…

Меѓу електричните автомобили тестирани во 2023 година, Hyundai Ioniq 6 имаше најдолг досег според мерењето на ADAC од 555 километри.

Вкупно осум од 39 електрични автомобили (20,5%) имаа автономија од најмалку 500 километри.

Така BMW iX xDrive50, кој беше тестиран во 2022 година, постигна најголем досег до сега со 610 километри, пренесуваат специјализираните магазини и портали.

Сегашниот ADAC Ecotest покажува и дека во повеќето случаи, по луксузниот опсег не се постигнува со инсталирање поголеми батерии или нова технологија за батерии, туку со намалување на потрошувачката на енергија поради поефикасни мотори и подобра аеродинамика.

Во просек, тестираните електрични автомобили трошеле 19,7 kWh/100 километри во 2023 година, додека во 2022 година потрошувачката била 21,1 kWh/100 km.

На Екотестот спроведен во 2023 година, Hyundai Ioniq 6 беше најекономичен со потрошувачка од 15,5 kWh/100 километри. VW e-Up има најниска вкупна измерена потрошувачка досега од само 13,7 kWh/100 километри забележана на Ecotest 2021 година.

Од друга страна, Audi Q8 e-tron Sportback 55 имаше најголема потрошувачка во Ecotest 2023 година со 24 kWh/100 километри.

 





НАЈНОВИ