Европската комисија ја ревидира својата позиција за моторите на внатрешно согорување?

Претседателката на Европската комисија, Урсула фон дер Лајен, повторно зборуваше за стопирање на продажбата на нови автомобили на бензин и дизел во 2035 година, но со малку поинаква реторика…

Поточно, таа се фокусираше на тaка нареќената клаузула за ревизија поставена за 2026 година, односно дека тој има намера да ја искористи можноста за „гаранција за отворање“ на можни технологии кои се алтернативни на електричната технологија, особено е-горивата.

„Состојбата на технологијата е таква што до 2035 година емисиите ќе мора да бидат нула“, рече Урсула фон дер Лајен. „Меѓутоа, постои заеднички предлог на Комисијата и на Советот да им се даде посебна улога на е-горивата, тоа често се заборава, но во 2026 година ќе се изврши преиспитување на нашата одлука, што гарантира дека ќе бидеме отворени за нови технологии доколку се развијат“.

Германскиот политичар истакна дека клаузулата ќе послужи и како гаранција за „избор за потрошувачите“, а компаниите да одлучат во што ќе инвестираат и каква е за нив идна мобилност, пренесуваат информативните агенции.

Секако, ваквата реторика е мотивирана од европските избори во јуни, каде Фон дер Лајен бара повторна потврда и е единствениот кандидат на Народната партија за претседател на истата Комисија.

Тука треба да го ставиме на сликата претседателот на ЕРР, Манфред Вебер, кој неодамна вети дека во случај на победа ќе ја укине забраната за продажба на автомобили со мотори со внатрешно согорување.

Сето ова е дел од планот за напад на европските зелени и социјалдемократските партии и апелот за поддршка на индустријата, иако таквата изјава се чинеше дека е резултат на внатрепартиски борби.

Имено, таа повикува на откажување на една од клучните политики на Урсула фон дер Лајен и нејзиниот поранешен климатски „цар“ Франц Тимерманс. „Ја отфрламе политиката на забрана, како што е забраната за мотори со внатрешно согорување“, се вели во манифестот, „и исто така ќе го ревидираме што е можно поскоро“.

Наместо да принудува преминување на електрични автомобили, ЕРР вели дека ќе се потпира на „иновативни концепти и пазарни инструменти за заштита на климата со тргување со емисии, проширување на обновливите извори на енергија и кружна економија“, додавајќи дека сака „понатамошен развој“. Европскиот зелен договор, т.е. голем пакет закони за климата создадени од Урсула фон дер Лајен.

 





НАЈНОВИ