Ferrari 458 Speciale – Навистина специјален

Кога присуствував на светската премиера на 458 Speciale на саемот за автомобили во Франкфурт во 2013 година, не ни сонувавме дека тоа ќе биде последното Ferrari со атмосферски V8 мотор. ..

Сепак, Speciale беше токму тоа – врвот на еволуцијата на атмосферските „осмици“ со среден мотор од Маранело.

Во суштина, тоа е екстремна верзија на моделот Ferrari 458 Italia, максимално ориентирана кон перформансите на тркачката патека. Дизајнот на каросеријата, кој е значително поагресивен во споредба со „обичниот“ Ferrari 458, е резултат на заедничката работа на студиото Pininfarina и стилскиот центар на Ferrari.

Главните разлики во споредба со стандардниот 458 Italia се хаубата со дополнителни доводи за воздух (инспирирани од F40 Competizione), продолжени странични перки во форма на перки од ајкула, поголем заден спојлер, две огромни издувни цевки и темелно редизајнирани браници со активна аеродинамика.

Моторот традиционално се става под целосно проѕирно стакло. Покрај тоа, 458 Speciale има специјално развиени гуми Michelin Pilot Sport Cup 2 и тркала од 20 инчи. Вистинската „пикантност“ се тркачките пруги кои беа достапни во различни комбинации на бои. Црвениот примерок на своето деби во Франкфурт ја имаше можеби најубавата и секако најпрепознатливата бело-сина комбинација.

4,5-литарскиот V8 агрегат ослободува 605 КС при 9.000 вртежи во минута (35 „коњи“ повеќе од 458 Italia), што е доволно за забрзување до „стотки“ за три секунди и максимална брзина над 325 km/h. Забрзувањето од 0 до 200 km/h трае 9,1 секунди. Седумстепен F1 менувач со двојна спојка се користи за пренос на силата на задната оска.

Во однос на мерките Ferrari 458 Speciale тежи 1.290 кг (90 кг помалку од моделот Italia) и има сооднос сила-тежина од 2,13 кг по коњски сили.

Електронските системи се исто така ажурирани и воведена е контрола на аголот на странично лизгање (SSC) за да се подобри контролата на автомобилот при возење со екстремни спортови. SSC врши инстантна анализа на страничното лизгање на автомобилот, споредувајќи го со целната вредност, а потоа го оптимизира управувањето со вртежниот момент и неговата дистрибуција помеѓу двете тркала.

Има и контрола на тракцијата F1-Trac и електронски диференцијал E-Diff. 458 Speciale постигна време од 1 минута и 23,5 секунди на тест патеката во фабриката Фиорано, што е за 1,5 секунди побрзо од Ferrari 458 Italia.

Една година по Speciale, кабриолет верзија на 458 Speciale A („А“ значи „Aperta“, што значи „отворен“ на италијански) дебитираше на салонот во Париз во 2014 година.

Aperta е практично купе-кабриолет, бидејќи има тврд преклопен покрив од алуминиум но и слични перформанси на Coupe модел.

Ferrari направи 1309 примероци од 458 Speciale и само 499 примероци од верзијата Aperta.

Во моментот на пишување, Ferrari не само што повеќе не произведува модели со атмосферски V8 мотори, туку прави и неколку хибриди, а за блиска иднина најавува и целосно електричен модел.

Според тоа, Ferrari 458 Speciale е навистина посебен – за моторот, за малиот број направени копии (особено Aperta), но и за уникатното возачко искуство што може да го обезбеди само стариот добар атмосферски V8 од Маранело.

Покрај тоа, повеќе од сигурно е дека Ferrari никогаш повеќе нема да направи ваков автомобил.

 





НАЈНОВИ