Колкав е профитот на производителот по автомобил?

Најмногу профитираат два германски бренда…

Со години маржите на автомобилите беа астрономски високи, а сега се чини дека доаѓа враќање во реалноста. Во просек, оперативната маржа за десетте најважни меѓународни претставници на индустријата во првиот квартал изнесува 7,1 отсто. Ова е најниската вредност во последните три години, како што е утврдено од Центарот за управување со автомобили (CAM) во Бергиш Гладбах.

Откако неодамна производителите можеа да произведуваат модели со висока маржа поради големата побарувачка и тесните грла во понудата, времињата сега се менуваат поради високите каматни стапки на капиталот и геополитичките несигурности. Германските премиум производители BMW и Mercedes останаа најпрофитабилните производители на автомобили во првиот квартал со оперативен принос од околу 11 отсто. По оваа двојка следи Тоyotа со 10 проценти. General Motors (GM) моторс исто така успеа да ја зголеми својата маржа на 8,7 отсто, пишуваат специјализираните портали.

Концернот Volkswagen беше на средината со вкупен принос од 6,1 отсто, веднаш пред Hyundai (5,8 отсто) и Honda (5,6 отсто).

Производителите на електрични автомобили Tesla (5,5 проценти) и BYD (4,6 проценти) претрпеа слаб раст на пазарот и ценовна војна на некои пазари (најзабележително во Кина).

Ако се погледне само основната дејност, просечната добивка по возило падна на 2.253 евра – пад од 19 отсто во споредба со 2023 година.

Mercedes – Benz и BMW одат над просекот, имаат просечна добивка по возило од 4000 евра.

Шефот на CАМ, Стефан Брацел (Stefan Bratzel), тврди дека индустријата е на пресврт: од една страна, таа мора да понуди се повеќе возила со ниски емисии и електрични возила, но од друга страна, нема да се направи профит со нив. Конкретно, Брацел ги советува германските производители дополнително да ги намалат трошоците долж синџирот на вредност на електричните автомобили, истовремено фокусирајќи се на иновациите со цел да ги оправдаат повисоките цени на списокот на купувачите во споредба со новите кинески конкуренти.

 





НАЈНОВИ