Се чини дека Русите веќе се справија со егзодусот на западните производители на возила и доста добро се справуваат со санкциите…
Во февруари во Русија беа регистрирани над 100.000 нови автомобили, а најчесто избрана странска марка беше кинеската Geely.
Агенцијата Avtostat објави дека февруари во Русија завршил со повеќе од 104.000 регистрации на нови автомобили. Тоа е дури 30 отсто повеќе од јануари годинава, но и 85 отсто повеќе од февруари лани.
Интересна е и споредбата со февруари 2022 година, додека западните производители сè уште беа присутни на пазарот, а ниту една од европските влади сè уште не размислувала за воведување санкции. Споредувајќи ја тогашната продажба, овогодинешниот резултат е за 5 отсто подобар од пред две години, што сугерира дека, по период на колапс, продажбата на нови автомобили во Русија се врати на нивоата пред санкциите.
И покрај огромните проблеми со обновувањето на целосниот обем на производството во фабриките, на крајот геополитичката ситуација најмногу и однесе на Lada. Во февруари во Русија се регистрирани речиси 29.000 автомобили, односно близу 49.000 возила во првите два месеци на домашниот производител, што значи дека Lada држи околу 28 отсто од пазарот. Најпродаван модел останува Granta.
Сепак, бројките за продажба за февруари 2024 година, исто така, покажуваат дека Русите веќе се соочиле со егзодус на западни производители, чии места сега им припаѓаат на производители од Кина. Најпродаваниот „странски“ бренд во моментов е Geely, а по него следи уште еден кинески производител – Haval, бренд кој работи во групацијата Great Wall Motors. И двете компании го надминаа прагот од 11 отсто удел на рускиот пазар, што значи над 12 илјади регистрации месечно.
Во контекст на офанзивата на Кина или Geely во Русија, февруарските перформанси од скоро 12.300 регистрирани единици од овој бренд се речиси четири пати повисоки отколку во февруари 2023 година. Во првите два месеци, Geely веќе испорача над 21.000 автомобили на руските возачи, што значи дека нивниот удел на целиот локален пазар практично е двојно зголемен.
Најпродаваниот модел е Geely Monajro, големо семејство SUV од сегментот D. Компактниот кросовер Geely Coolray и неговиот поголем брат Geely Atlas се исто така многу популарни.
Она што е интересно, податоците на Avtostat покажуваат дека многу домашни возачи решиле да увезуваат автомобили Geely преку „алтернативни канали“, односно поинаку кажано заобиколувајќи ја официјалната дилерска мрежа. Најчеста причина за ваквата одлука се секако атрактивните цени, но домашните аналитичари истакнуваат дека и тоа докажува дека клиентите имаат голема доверба во овој бренд.